AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:48 #41 Skrevet onsdag kl. 10:48 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke kan nyte en lunsj uten alkohol, så må du heller se på alkoholvanene dine. Du kan gjerne drikke denne vinen, vi forteller bare hva som kan skje hvis barnehageansatte lukter alkohol av deg. Da er det en stor sjanse for at du får en telefon fra barnevernet ganske så kjapt. Anonymkode: 903bb...b3f Nyter lunsj ca 360 lunsj i året uten alkohol, så det går som oftest helt fint. Ett glass til maten er ikke et tegn på rusproblem, men på at man har et avslappet forhold til alkohol. Og den trusselen om barnevernet synes jeg er så skjønn og komisk. Hvor spiser du lunsj, Burger King eller Egon kanskje? Anonymkode: 50c25...d55 10 11
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:49 #42 Skrevet onsdag kl. 10:49 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel. Gravide og ammende klarer fint å nyte mat uten å drikke. Anonymkode: 903bb...b3f det er stor forskjell på å ta seg ett glass vin og "å drikke" - slik holdning som dette er selvforhelligene og har kun som mål å fremstille alle som ikke gjør som deg som dårligere enn deg selv. Anonymkode: 09fde...155 12 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:53 #43 Skrevet onsdag kl. 10:53 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Man kan lukte det og dersom en foresatt lukter alkohol vil det nok bli en litt slitsom dag for alle. Anonymkode: 927ad...ab4 Hvis noen reagerte på det, så hadde jeg sagt at jeg hadde tatt et glass vin til lunsj. Men nå bor jeg i en større by, så ingenting oppsiktsvekkende ved det. Dette er helt uproblematisk, med mindre du setter deg rett i en bil eller er en av de som blir påvirket av et glass. Er ikke som folk flest går bort og kommenterer til de som tar seg et glass vin til maten selv om de spiser ute med barn heller. Anonymkode: 5a134...86e 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:55 #44 Skrevet onsdag kl. 10:55 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nyter lunsj ca 360 lunsj i året uten alkohol, så det går som oftest helt fint. Ett glass til maten er ikke et tegn på rusproblem, men på at man har et avslappet forhold til alkohol. Og den trusselen om barnevernet synes jeg er så skjønn og komisk. Hvor spiser du lunsj, Burger King eller Egon kanskje? Anonymkode: 50c25...d55 Hvor mange foreldre har vanskjøttet barn i Burger King-rus eller kjørt ned et menneske påvirket av Egon-måltid? Ikke sammenlign mat (nødvendig) med alkohol (unødvendig). Anonymkode: 903bb...b3f 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:55 #45 Skrevet onsdag kl. 10:55 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis noen reagerte på det, så hadde jeg sagt at jeg hadde tatt et glass vin til lunsj. Men nå bor jeg i en større by, så ingenting oppsiktsvekkende ved det. Dette er helt uproblematisk, med mindre du setter deg rett i en bil eller er en av de som blir påvirket av et glass. Er ikke som folk flest går bort og kommenterer til de som tar seg et glass vin til maten selv om de spiser ute med barn heller. Anonymkode: 5a134...86e Men hvorfor skal den barnehageansatte automatisk tro deg? De som misbruker alkohol, sier gjerne også at de har tatt ett glass. Anonymkode: 903bb...b3f 2 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:56 #46 Skrevet onsdag kl. 10:56 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det kan og variere hvordan du reagerer på alkohol. Er det verdt det glasset hvis bhg-personellet varsler barnevernet? Jeg hadde varslet ved mistanke. Anonymkode: c55c6...7ef Man varsler ikke på så lite , det er ikke innafor Anonymkode: 1e553...e13 8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:57 #47 Skrevet onsdag kl. 10:57 Hender jeg har tatt meg et lite glass sprudlende ved bassengkanten/i hagen på de aller fineste dagene, for så å hente barna i barnehagen noen timer senere. Gjør heller det enn å helgedrikke/pælme øl etter øl eller hva nå enn "folk flest" gjør når de drikker. Her i området hvor jeg bor er det nok flere som tar seg et glass vin til lunsj i ny og ne enn å helgedrikke, så ingen som reagerer på det. Anonymkode: 18892...a4b 8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:57 #48 Skrevet onsdag kl. 10:57 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det spiller ingen rolle hvor lite du har drukket når du kommer for å hente i barnehage og stinker alkohol. Anonymkode: 903bb...b3f Man stinker ikke av ett glass Anonymkode: 1e553...e13 10 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:58 #49 Skrevet onsdag kl. 10:58 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men det vet jo ikke barnehageansatte. De lukter alkohol fra forelderen, og varsler ofte barnevernet. Anonymkode: 903bb...b3f Nei helt feil detvdu sier ! Man varsler ikke bv pga en gang Anonymkode: 1e553...e13 7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:58 #50 Skrevet onsdag kl. 10:58 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hender jeg har tatt meg et lite glass sprudlende ved bassengkanten/i hagen på de aller fineste dagene, for så å hente barna i barnehagen noen timer senere. Gjør heller det enn å helgedrikke/pælme øl etter øl eller hva nå enn "folk flest" gjør når de drikker. Her i området hvor jeg bor er det nok flere som tar seg et glass vin til lunsj i ny og ne enn å helgedrikke, så ingen som reagerer på det. Anonymkode: 18892...a4b Hender jeg heller har med meg barna ved bassengkanten eller i hagen på de fineste dagene istedenfor å drikke sprudlende. Anonymkode: a5e45...099 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:58 #51 Skrevet onsdag kl. 10:58 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis du ikke kan nyte en lunsj uten alkohol, så må du heller se på alkoholvanene dine. Du kan gjerne drikke denne vinen, vi forteller bare hva som kan skje hvis barnehageansatte lukter alkohol av deg. Da er det en stor sjanse for at du får en telefon fra barnevernet ganske så kjapt. Anonymkode: 903bb...b3f Slutt å tull å dikte opp. Ting Anonymkode: 1e553...e13 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:59 #52 Skrevet onsdag kl. 10:59 Det hadde ikke jeg gjort nei. Nok at jeg vet at jeg har drukket Anonymkode: c744c...35f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:01 #53 Skrevet onsdag kl. 11:01 Jeg jobbet i barnehage i København og der drakk vi personalet vin/champagne i matpausen hver gang noen hadde bursdag eller skulle slutte. Følte at det var skikkelig galt når jeg var litt tipsy sammen med barna, men kun jeg reagerte på det. Dette var i 1998, så vet ikke om det er lov i dag. Ett glass vin går fint Anonymkode: 82ec6...84b 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:04 #54 Skrevet onsdag kl. 11:04 Man stinker ikke alkohol (som flere her sier), etter å ha inntatt et glass vin sammen med lunsjen. Selvsagt kan man hente i barnehagen selv om man Har tatt et glass vin til maten. Om man er en helt normal voksen, med normal forbrenning, så går det helt fint. Man får vel ca 0,5 i promille etter et glass vin. Anonymkode: d79bd...d7a 11
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:08 #55 Skrevet onsdag kl. 11:08 Det går HELT fint. Jeg hadde ikke hatt noe problem å ta det vinglasset til lunsj selv om barnet var med engang. Anonymkode: c664b...850 10 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:16 #56 Skrevet onsdag kl. 11:16 Siden det hender jeg drikker ett glass vin selv om jeg er med barnet mitt skjønner jeg heller ikke hvorfor det skulle være ugreit å hente i barnehagen. Synes ærlig talt det er langt mer skummelt at mistro til andre foreldre er så utbredt at det automatisk ville utløst en bekymringsmelding hos folk at de mente å spore lukten av alkohol på noens pust. Jeg er vokst opp med en forelder med rusproblemer og mener at man bør være veldig forsiktig med å drikke alkohol rundt barn, men jeg tenker ikke at det er et snev av omsorgssvikt i å drikke ett glass. Anonymkode: a5993...6f9 7 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:30 #57 Skrevet onsdag kl. 11:30 Selvfølgelig ikke ,men det burde du ha tenkt deg ut selv. Anonymkode: 4b76f...dcd
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:35 #58 Skrevet onsdag kl. 11:35 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg jobbet i barnehage i København og der drakk vi personalet vin/champagne i matpausen hver gang noen hadde bursdag eller skulle slutte. Følte at det var skikkelig galt når jeg var litt tipsy sammen med barna, men kun jeg reagerte på det. Dette var i 1998, så vet ikke om det er lov i dag. Ett glass vin går fint Anonymkode: 82ec6...84b Så der kunne uskyldige barn oppleve barnehageansatte beruset på jobb ?! Anonymkode: 4b76f...dcd
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:36 #59 Skrevet onsdag kl. 11:36 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men hvorfor skal den barnehageansatte automatisk tro deg? De som misbruker alkohol, sier gjerne også at de har tatt ett glass. Anonymkode: 903bb...b3f Fordi jeg ikke har for vane å drikke vin til hver lunsj kanskje? Og heller ikke fremstår beruset etter et glass til lunsj eller til middag for den saks skyld. Så det tar jeg helt med ro. Tror du kelnere står å ringer barnevernet når de observerer foreldre som tar et glass vin til maten når de er ute og spiser et bedre måltid? Om man pleier å lukte alkohol når man henter, så er det derimot grunn til å reagere. Eller hvis man fremstår som beruset når man henter. De som misbruker alkohol blir fjernt å trekke inn i denne sammenhengen. Og om så en barnehageansatt skulle varslet barnevernet over det og ikke "kjøpte" at jeg hadde drukket et glass vin til lunsj, så hadde jeg forklart det samme til barnevernet om det var så at de av en eller annen lite sannsynlig grunn skulle opprettet sak på det. Du vet, man må ha litt mer kjøtt på beinet enn at "mor luktet alkohol, sier hun har tatt et glass vin til lunsj" om man skal melde bekymring. Anonymkode: 5a134...86e 9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:45 #60 Skrevet onsdag kl. 11:45 Jeg kan godt ta et glass til lunch når barnet er med, men om jeg skal hente i barnehagen litt senere tror jeg at jeg hadde droppet det faktisk. Det blir et veldig søkt problem da, for barnet er jo i barnehagen fordi jeg er på jobb, og jeg drikker ikke alkohol i lunchen på jobb. Om jeg har fri så har jeg som regel ting å få gjort eller jeg henter tidlig i barnehagen hvis barnet ikke er hjemme. Det er vel ikke så mange som har fri hele dagen med barn i barnehagen til nærmere stengetid? Anonymkode: 962d7...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå