Alizee Skrevet 9 timer siden #441 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men å dømme andre, det har du et sterkt behov for? Jommen sa jeg smør. Anonymkode: 174a6...480 Sterkt behov for å dømme noen? Jeg sier hva jeg mener og hva jeg ikke hadde gjort. Er det ikke det hele tråden handler om, om man synes det er greit eller ikke? Jfr. trådens tittel 1
Alizee Skrevet 9 timer siden #442 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er sikkert mye du gjør, spiser og drikker, som jeg ikke verdsetter. Behov er noe annet - i praksis har du ikke behov for annet enn vann, men jeg antar du også har annen drikke du nyter til tider? Anonymkode: f721a...231 Ja det er det helt sikkert, og det skulle du med glede få sagt din mening om hvis det var relevant. Men nå diskuterer vi alkohol som er et rusmiddel. En av grunnene til at jeg ikke hadde gjort det er for at jeg kan fort kjenne det litt etter et glass vin. Ikke full selvfølgelig, men merker at jeg har drukket. Og det før henting i barnehage for min del hadde ikke vært aktuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #443 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Moral er å gjøre det riktige selv om ingen ser deg. Å stjele en pakke salt på cafe selv om ingen ser deg vil ikke bli merket men man bør likevel ha moral til å la være. Å kjøre for fort selv om ingen ser deg får ikke følger men moralen ble stoppet deg fra å gjøre det.Min moral handler ikke om å kjøre bil men at det er moralsk feil å nyte alkohol når man samme dag skal hente i barnehagen. Den moralen greier Inge å prate med ut av. Anonymkode: c55c6...7ef Å stjele en pakke salt er tyveri. Å kjøre for fort er ulovlig. Å hente i barnehagen flere timer etter et glass vin er på ingen måte ulovlig. Så eksemplene dine blir bare tullete. Anonymkode: 50c25...d55 2 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #444 Skrevet 8 timer siden Alizee skrev (27 minutter siden): Ja det er det helt sikkert, og det skulle du med glede få sagt din mening om hvis det var relevant. Men nå diskuterer vi alkohol som er et rusmiddel. En av grunnene til at jeg ikke hadde gjort det er for at jeg kan fort kjenne det litt etter et glass vin. Ikke full selvfølgelig, men merker at jeg har drukket. Og det før henting i barnehage for min del hadde ikke vært aktuelt. Nei. Vi diskuterer hvorvidt vi som tar et glass vin nå og da også gjør det når vi skal hente i barnehagen. Ikke om alkohol generelt burde vært forbudt når man har barn. Anonymkode: f721a...231 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #445 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Din moral tror jeg er et viktig poeng her, din moral er ikke nødvendigvis "Moral" Anonymkode: 09fde...155 Har aldri sagt alle har samne moral,men du kan heller ikke si at min moral er feil. Anonymkode: c55c6...7ef
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #446 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det som er så idiotisk på kg er at den som jatter med flertallet får gå i fred mens den som mener noe annet må svare for seg i hue og ræva. Som det finnes en fasit. Anonymkode: c55c6...7ef Dere sier jo det ikke er greit , hvorfor er det ikke greit å hente barnet edru som man er flere timer etter inntak av ett glass Anonymkode: 1e553...e13 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #447 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Å stjele en pakke salt er tyveri. Å kjøre for fort er ulovlig. Å hente i barnehagen flere timer etter et glass vin er på ingen måte ulovlig. Så eksemplene dine blir bare tullete. Anonymkode: 50c25...d55 👆 Anonymkode: 1e553...e13 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #448 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere sier jo det ikke er greit , hvorfor er det ikke greit å hente barnet edru som man er flere timer etter inntak av ett glass Anonymkode: 1e553...e13 Hvorfor må vi alltid idiotforklare oss fordi om vi mener noe annet. Som jeg har sagt så mener jeg det jeg mener og ingen greier eller trenger å prøve å forandre min mening. Anonymkode: c55c6...7ef
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #449 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Å stjele en pakke salt er tyveri. Å kjøre for fort er ulovlig. Å hente i barnehagen flere timer etter et glass vin er på ingen måte ulovlig. Så eksemplene dine blir bare tullete. Anonymkode: 50c25...d55 Poenget er jo at ting blir ikke mer feil eller ulovlig fordi om ingen vet om det. Anonymkode: c55c6...7ef
Alizee Skrevet 8 timer siden #450 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei. Vi diskuterer hvorvidt vi som tar et glass vin nå og da også gjør det når vi skal hente i barnehagen. Ikke om alkohol generelt burde vært forbudt når man har barn. Anonymkode: f721a...231 Hvor har jeg diskutert forbud mot alkohol når man har barn? Vi diskuterer om det er greit eller ikke å ta et glass vin før man henter barnet i barnehagen, og svarer da at for min del hadde ikke det vært aktuelt, ei heller ta et glass vin etter jobb med ei venninne sammen med barnet som også ble nevnt som eksempel
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #451 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Poenget er jo at ting blir ikke mer feil eller ulovlig fordi om ingen vet om det. Anonymkode: c55c6...7ef Poenget ditt er helt feil. Du kan ikke sammenligne en straffbar handling mot en helt lovlig handling, for å messe om moral. Anonymkode: 50c25...d55 1 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #452 Skrevet 8 timer siden Alizee skrev (14 minutter siden): Hvor har jeg diskutert forbud mot alkohol når man har barn? Vi diskuterer om det er greit eller ikke å ta et glass vin før man henter barnet i barnehagen, og svarer da at for min del hadde ikke det vært aktuelt, ei heller ta et glass vin etter jobb med ei venninne sammen med barnet som også ble nevnt som eksempel Men du tar et glass vin en fredag om barna er i huset? Eller du tar et glass med venninner, og kommer hjem til barna? Eller med ei venninne om barna er i huset - bare ikke på restaurant? Hva er forskjellen egentlig? Anonymkode: f721a...231
Alizee Skrevet 8 timer siden #453 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du tar et glass vin en fredag om barna er i huset? Eller du tar et glass med venninner, og kommer hjem til barna? Eller med ei venninne om barna er i huset - bare ikke på restaurant? Hva er forskjellen egentlig? Anonymkode: f721a...231 Nei, ikke da heller, det er noe som stopper der. Drikker til fest som er en sjelden gang. Har blitt mye mindre av det med årene også.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #454 Skrevet 7 timer siden Alizee skrev (13 minutter siden): Nei, ikke da heller, det er noe som stopper der. Drikker til fest som er en sjelden gang. Har blitt mye mindre av det med årene også. Men da er jo svarene ganske irrelevante i denne tråden... her de som tar et glass vin nå og da når barna er til stedet, eller som kommer hjem til barn etter å ha tatt et glass vin, er de som har refleksjoner rundt det med henting i barnehagn. Selv fester jeg aldri, jeg ser ikke vitsen med fyll. Men hopper da ikke inn i enhver tråd og skriver det. Like lite som jeg hopper inn i graviditetstråder og skriver at jeg ikke er gravid. Anonymkode: f721a...231 1 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #455 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Poenget ditt er helt feil. Du kan ikke sammenligne en straffbar handling mot en helt lovlig handling, for å messe om moral. Anonymkode: 50c25...d55 Jeg ser at eksempel var dårlig men duger likevel når jeg forteller min intensjon. Anonymkode: c55c6...7ef
Alizee Skrevet 2 timer siden #456 Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men da er jo svarene ganske irrelevante i denne tråden... her de som tar et glass vin nå og da når barna er til stedet, eller som kommer hjem til barn etter å ha tatt et glass vin, er de som har refleksjoner rundt det med henting i barnehagn. Selv fester jeg aldri, jeg ser ikke vitsen med fyll. Men hopper da ikke inn i enhver tråd og skriver det. Like lite som jeg hopper inn i graviditetstråder og skriver at jeg ikke er gravid. Anonymkode: f721a...231 Hva mente du her egentlig? Jeg synes ikke noe om å ta et glass vin når barn er til stede og heller ikke før henting I barnehagen. Hvorfor er det irrelevant fordi jeg sjelden fester? Endret 2 timer siden av Alizee
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #457 Skrevet 2 timer siden Alizee skrev (9 minutter siden): Hva mente du her egentlig? Jeg synes ikke noe om å ta et glass vin når barn er til stede og heller ikke før henting I barnehagen. Hvorfor er det irrelevant fordi jeg sjelden fester? Jeg tror poenget mitt gikk rett over hodet ditt... Anonymkode: f721a...231 2
Alizee Skrevet 2 timer siden #458 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg tror poenget mitt gikk rett over hodet ditt... Anonymkode: f721a...231 Hvorfor ikke svare på det jeg spør om? 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #459 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 0.28): Er det greit å røyke en joint før man henter barn i barnehagen? Det MÅ det jo være om det er lov å drikke et glass vin. Om man MÅ ta seg et glass vin før henting i barnehagen, så har man et alkoholproblem. Ja, men de har fremdeles ikke lov til å kjøre bil etterpå. Anonymkode: 9ec16...b4b Ja, hvorfor ikke dra seg ei stripe snø likegodt? Bare ei stripe må da gå? Litt rus fra eller til kan vel ikke være så farlig? Utrolig hvor viktig alkohol er for noen. Alkohol er det farligste rusmiddelet vi har. Mange med alkoholproblemer som ikke vil innrømme at de har det. Anonymkode: 47846...b73 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #460 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, hvorfor ikke dra seg ei stripe snø likegodt? Bare ei stripe må da gå? Litt rus fra eller til kan vel ikke være så farlig? Utrolig hvor viktig alkohol er for noen. Alkohol er det farligste rusmiddelet vi har. Mange med alkoholproblemer som ikke vil innrømme at de har det. Anonymkode: 47846...b73 Skal du bruke eksempelet med hasj, så er virkningen opptil 4 timer og de anbefaler å vente en dag med å kjøre. Så en relevant problemstilling som er sammenlignbart med trådens tema hadde vært: "Jeg har vært på ferie i helga uten barn og tok meg en joint for tre dager siden. Jeg kom akkurat hjem. Kan jeg hente i barnehagen?" Og skal du bruke eksempelet med kokain, så er virkningen opptil 1 time, og de anbefaler å vente 3 dager med å kjøre. Så en relevant problemstilling som er sammenlignbart med trådens tema hadde vært: "Jeg har vært på ferie uten barn og tok meg en stripe snø for 9 dager siden. Jeg kom akkurat hjem. Kan jeg hente i barnehagen?" For i eksempelet til TS var man edru etter ca 2 timer fra man startet å drikke, og barnet ble hentet 3-5 timer etter man ble edru. Og hva med rusmiddelet koffein? Er det greit å hente barn i koffeinrus? Det er utrolig mange som gjør det. De ruser seg til og med på koffein foran barna. Mange nekter å innrømme at de har et koffeinproblem, selv om de stolt sier at de "må" ha kaffe om morgenen for å være et menneske og ingen må snakke til dem før de har fått den første rusen. Anonymkode: 43b74...c72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå