Gå til innhold

Hente i barnehagen etter et glass vin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feil 

Anonymkode: 1e553...e13

Du bestemmer ikke hva andre skal mene.

Anonymkode: a65d7...ef9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Å hente i barnehagen etter et glass vin skal jo liksom være mulig , men om noen av personalet eller foreldre til andre barn kjenner det lukter alkohol av ånden å velger å sende en bekymringsmelding kan også være mulig at skjer

Endret av Gladgutten79
AnonymBruker
Skrevet
Gladgutten79 skrev (6 minutter siden):

Å hente i barnehagen etter et glass vin skal jo liksom være mulig , men om noen av personalet eller foreldre til andre barn kjenner det lukter alkohol av ånden å velger å sende en bekymringsmelding kan også være mulig at skjer

Nemlig. Og den ansatte vet ikke om du har tatt bare ett glass eller flere. 

Anonymkode: b11de...242

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Mens de er på fest altså. Du merker ikke at noen har hatt ett glass vin for 4-5 timer siden.

Anonymkode: 43b74...c72

Hvem som kommer dit og er påvirket. 

Anonymkode: c55c6...7ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Inne i lokalet! Jeg merker hvem som kjører og hvem som drikker. Med teskje, værsågod!

Mulig at jeg er veldig dum her, men mener du at du kan lukte "bil" av folk (dvs. bensin eller noe sånt) på samme måte som du lukter alkoholen?  At du har veldig sensitiv luktesans, rett og slett?

Anonymkode: d8c5f...e0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem som kommer dit og er påvirket. 

Da er det ikke relevant for tråden. Eller klarer du å kjenne at noen som er edru hadde ett glass for 4-5 timer siden? I så fall, hvor går grensa? Klarer du å kjenne at de hadde ett glass i går? Klarer du å kjenne at de hadde ett glass for en uke siden? Klarer du å kjenne at de hadde ett glass for en måned siden? Klarer du å kjenne at de hadde ett glass for ett år siden?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig at jeg er veldig dum her, men mener du at du kan lukte "bil" av folk (dvs. bensin eller noe sånt) på samme måte som du lukter alkoholen?  At du har veldig sensitiv luktesans, rett og slett?

Anonymkode: d8c5f...e0d

Poenget er ikke det med bil og sjåfør men at jeg merker på folk som har drukket før de kommer til festen. Jeg ser det på øynene, hører det på måten de ler og snakker på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det ikke relevant for tråden. Eller klarer du å kjenne at noen som er edru hadde ett glass for 4-5 timer siden? I så fall, hvor går grensa? Klarer du å kjenne at de hadde ett glass i går? Klarer du å kjenne at de hadde ett glass for en uke siden? Klarer du å kjenne at de hadde ett glass for en måned siden? Klarer du å kjenne at de hadde ett glass for ett år siden?

klart det er relevant. Hvis jeg merker at noen som skal hente et barn er påvirket så vil jeg handle deretter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

klart det er relevant. Hvis jeg merker at noen som skal hente et barn er påvirket så vil jeg handle deretter. 

Folk flest er ikke påvirket hvis de har hatt ett glass vin til lunsj. Alkoholen er ute av kroppen innen da. Med mindre man er en petite kvinne med lav alkoholforbrenning. For gjennomsnittspersonen så ville man ikke hatt høyere promille enn at man er kjørbar hele tiden, og alkoholen ville vært helt ute av kroppen flere timer før man hentet i barnehagen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk flest er ikke påvirket hvis de har hatt ett glass vin til lunsj. Alkoholen er ute av kroppen innen da. Med mindre man er en petite kvinne med lav alkoholforbrenning. For gjennomsnittspersonen så ville man ikke hatt høyere promille enn at man er kjørbar hele tiden, og alkoholen ville vært helt ute av kroppen flere timer før man hentet i barnehagen.

Dumt å blande problemstillinger her ; 

1. om man i det hele tatt skal drikke alkohol til lunsj når man skal hente barn senere

2. om hvorvidt man kan merke på folk at de har drukket

3. at man kan ikke alltid vite hvordan alkohol påvirker deg den dagen, kommer an på dagsform, stress osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Omg! Du kjenner meg ikke engang og likevel tror du at du vet hva jeg kan sense? DU er synsk ? 

Ja det er jeg

AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer ikke hva andre skal mene.

😂

AnonymBruker
Skrevet
Gladgutten79 skrev (1 time siden):

Nei det skjer. Ikke

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei det skjer. Ikke

Nei vel ???

Jeg hadde ikke tatt sjansen å hente barn i barnehagen etter et glass vin hvertfall 

Endret av Gladgutten79
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gladgutten79 skrev (17 minutter siden):

Nei vel ???

Jeg hadde ikke tatt sjansen å hente barn i barnehagen etter et glass vin hvertfall 

Hvorfor kan man ikke hente barn i barnehagen når man er edru?

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan man ikke hente barn i barnehagen når man er edru?

Man er nok tilnærmet edru etter et glass vin, men om personalet man er i kontakt med kjenner lukten av alkohol vet ikke de om personen har inntatt 1 eller fler enheter alkohol, og plutselig kommer det en bekymringsmelding

AnonymBruker
Skrevet
Gladgutten79 skrev (9 minutter siden):

Man er nok tilnærmet edru etter et glass vin, men om personalet man er i kontakt med kjenner lukten av alkohol vet ikke de om personen har inntatt 1 eller fler enheter alkohol, og plutselig kommer det en bekymringsmelding

Se noen innlegg opp. Man er ikke "tilnærmet edru", man er sannsynligvis helt klink edru. Alkoholen er sannsynligvis helt ute av kroppen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nope, jeg ser det og merker det på dem med engang. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi som ikke drikker, merker det hvis du har tatt ett glass vin.

Nei, dere verken ser eller merker at jeg har tatt meg et glass vin for et par timer siden. 

Anonymkode: 174a6...480

• Nyttig 1
Skrevet

Dette er den sjukeste diskusjonen jeg har sett på lenge på Kvinneguiden. Barnevern, alko-ånde, tidlig Alzheimers og helsikes spestakkel fordi mor har drukket ett glass vin til lunsj, og henter barnet i hentetid typ kl 16.00. Så har vi utrolig mange barn som vokser opp med rusmisbrukere, narkomane, dårlig omsorgsevne hos foreldrene og henger oss altså opp i mor som vil nyte ETT glass vin til en god lunsj. 
Djizzes…… 🥳😵‍💫

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...