AnonymBruker Skrevet 20. oktober #381 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har i hvert fall ikke mindre hjerne. Det har en sammenheng med din kommentar å gjøre, men det skjønte du tydeligvis ikke. Anonymkode: 9ec16...b4b Nei det hadde ingen sammenheng med min kommentar i det hele tatt, men du skjønte nok ikke det Anonymkode: 1e553...e13 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #382 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mange må jo det. Det er mange sin verden. Anonymkode: c55c6...7ef Jeg tror poenget mitt glapp fullstendig for deg. Samtidig som du klarer å illustrere det... Anonymkode: f721a...231 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #383 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, jeg kan og si med engang om en person har drukket alkohol eller ikke. Som avholds og edru merker jeg det på pusten og oppførsel. Anonymkode: c55c6...7ef Det er en myte. Når du vet noen drikker, så er du etter signaler og du "lukter" alkoholen. Men du merker aldri de mange som gjerne tar seg et glass hjemme før sosiale sammenkomster. Eller de som har tatt seg vin til lunsj før de møter deg senere på dagen. Anonymkode: f721a...231 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #384 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Forskere har lenge visst at alkoholikere kan ha høyere nivåer av jern i hjernen og at dette kan skade nervecellene. Et for høyt jernnivå er i tillegg knyttet til flere såkalte nevrodegenerative sykdommer, som for eksempel Parkinsons og Alzheimer. Selv om du drikker moderat, vil du ha for mye jern i hjernen. Man trenger ikke flere enn 7 enheter pr uke før man vil finne høyere jernnivå i hjernen. Jernnivåene vil være i de delene av hjernen som har med hukommelse, læring, motorikk og følelser å gjøre. Om du drikker fire enheter om dagen, så vil hjernen bli hele ti år eldre. En standard flaske vin med 13 % vol alkohol er 6,5 enheter. Jeg vet ikke jeg, men det frister lite med Alzheimers og Parkinson. Dessverre tror jeg vi kommer til å se en økning av dette, siden så mange synes det er så greit med «ett glass vin». Anonymkode: 9ec16...b4b Men ikke alle som får Parkinson har drukket mye alkohol heldigvis. Heller ikke alle som Alzheimer. Anonymkode: 4b76f...dcd 4
Gulline Skrevet 20. oktober #385 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men ikke alle som får Parkinson har drukket mye alkohol heldigvis. Heller ikke alle som Alzheimer. Anonymkode: 4b76f...dcd Ikke alle som får kreft heller selvom senere forskning har vist at alkohol er kreftfremkallende og øker sjansen for å få kreft. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #386 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 15.05): Selvfølgelig, jeg og de fleste andre nordmenn. Og da er barn 0% involvert. Anonymkode: 4dae2...61d Du behøver ikke å anta at jeg har et alkoholproblem på bakgrunn av at du har det selv. Vera skrev (På 16.10.2025 den 15.23): Eh..om ikke målet med å drikke alkohol er å oppnå en eller annen slags rus lurer man seg selv big time..om det ikke var målet - hvorfor ikke gå for alkoholfritt? Tja, fordi jeg setter pris den lille "buzzen" jeg føler av et glass vin, en øl eller en tumbler med whiskey - uten at jeg har behov for å bli dritings? I tillegg drikker jeg for smakens skyld. Jeg drikker mye alkoholfri øl, hvitvin, musserende og tørr sider. Rødvin har jeg aldri funnet et alkoholfritt alternativ som jeg har likt. Anonymkode: 174a6...480 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #387 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 19.19): Det er litt med kultur å gjøre. Vi har ikke den kulturen i Norge så derfor blir det spesielt. Har aldri hørt om noen som har gjort det før nå. Anonymkode: 60f41...d35 Vel, jeg er ikke oppvokst i Norge, jeg er oppvokst i Sør-Europa. At din personlige kultur tilsier at du kun kan bli dritings når du får i deg alkohol, det er ditt problem. Anonymkode: 174a6...480 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #388 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, jeg kan og si med engang om en person har drukket alkohol eller ikke. Som avholds og edru merker jeg det på pusten og oppførsel. Anonymkode: c55c6...7ef Du merker det når de har drukket mange enheter, og du ser på dem drikke. Anonymkode: 174a6...480 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #389 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er en myte. Når du vet noen drikker, så er du etter signaler og du "lukter" alkoholen. Men du merker aldri de mange som gjerne tar seg et glass hjemme før sosiale sammenkomster. Eller de som har tatt seg vin til lunsj før de møter deg senere på dagen. Anonymkode: f721a...231 En myte er det ikke. Jeg har spotta det hele tida. Tro hva du vil, jeg er sensitiv på slik. Og jo ; jeg merker hvem som kommer i bil og hvem som har drukket hjemme før de kom. Anonymkode: c55c6...7ef
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #390 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Du merker det når de har drukket mange enheter, og du ser på dem drikke. Anonymkode: 174a6...480 Nope, jeg ser det og merker det på dem med engang. Anonymkode: c55c6...7ef
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #391 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 20.45): Hæ? Avslutning for kollegaer skjer som oftest i arbeidstiden. Anonymkode: 1f24a...a51 Da lar man være å drikke alkohol. Anonymkode: a65d7...ef9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #392 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du merker det når de har drukket mange enheter, og du ser på dem drikke. Anonymkode: 174a6...480 Vi som ikke drikker, merker det hvis du har tatt ett glass vin. Anonymkode: a65d7...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #393 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi som ikke drikker, merker det hvis du har tatt ett glass vin. Anonymkode: a65d7...ef9 Du merker at noen som er edru har hatt et glass for flere timer siden? Du er synsk altså? Anonymkode: 43b74...c72 2 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #394 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): En myte er det ikke. Jeg har spotta det hele tida. Tro hva du vil, jeg er sensitiv på slik. Og jo ; jeg merker hvem som kommer i bil og hvem som har drukket hjemme før de kom. Anonymkode: c55c6...7ef Du merker det om de kommer i bil… Det gjør jeg og 😂 Anonymkode: f721a...231 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #395 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nope, jeg ser det og merker det på dem med engang. Anonymkode: c55c6...7ef Nei Anonymkode: 1e553...e13 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #396 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vi som ikke drikker, merker det hvis du har tatt ett glass vin. Anonymkode: a65d7...ef9 Feil Anonymkode: 1e553...e13 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #397 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du merker det om de kommer i bil… Det gjør jeg og 😂 Anonymkode: f721a...231 Inne i lokalet! Jeg merker hvem som kjører og hvem som drikker. Med teskje, værsågod! Anonymkode: c55c6...7ef
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #398 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei Anonymkode: 1e553...e13 Omg! Du kjenner meg ikke engang og likevel tror du at du vet hva jeg kan sense? DU er synsk ? Anonymkode: c55c6...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #399 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Inne i lokalet! Jeg merker hvem som kjører og hvem som drikker. Med teskje, værsågod! Anonymkode: c55c6...7ef Mens de er på fest altså. Du merker ikke at noen har hatt ett glass vin for 4-5 timer siden. Anonymkode: 43b74...c72 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #400 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei Anonymkode: 1e553...e13 Du skal ikke bestemme hva folk kjenner eller ikke. Anonymkode: a65d7...ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå