AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:54 #281 Skrevet torsdag kl. 19:54 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vil man ha smaken av vin i tide og utide, så er det på tide å være litt obs. Anonymkode: 60f41...d35 Ett glass vin til mat der vin er den drikken som best komplimenterer maten er ikke i utide, uavhengig av ukedag og klokkeslett. Da er det langt mer bekymringsverdig å drikke vin for rusens del - uavhengig av ukedag og klokkeslett. Anonymkode: c1191...a78 7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:54 #282 Skrevet torsdag kl. 19:54 Jeg drikker skjelden, liker ikke smaken. Men så vanlig det er å ELSKE vin så er det nok mange mødre som har hentet i bhg etter 1 glass vin😅 Så lenge du ikke kjører... Eller lukter. Anonymkode: aed58...50d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:57 #283 Skrevet torsdag kl. 19:57 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å den ene gangen er i tide og utide?? Anonymkode: 1e553...e13 Altså, her skriver folk eksempler på hva de foretrekker å drikke i sammenheng med trådens tema som handler om å drikke vin på midt i uka mens barnet er i barnehagen. Anonymkode: 60f41...d35
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:05 #284 Skrevet torsdag kl. 20:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ett glass vin til mat der vin er den drikken som best komplimenterer maten er ikke i utide, uavhengig av ukedag og klokkeslett. Da er det langt mer bekymringsverdig å drikke vin for rusens del - uavhengig av ukedag og klokkeslett. Anonymkode: c1191...a78 Jo ved å ta et glass vin til maten her og der og elske smaken av vin, er et tegn på at man skal være litt forsiktig. Helseskadelig er det også. Å drikke vin for rusens del i festlige anledninger så lenge det ikke er for ofte er ikke mer bekymringsverdig enn det. Kjenner derimot til godt voksne som holder på hver helg, og da skal jeg dele din bekymringsverdig på det området også. Anonymkode: 60f41...d35
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:15 #285 Skrevet torsdag kl. 20:15 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det hører i så fall med til sjeldenhetene. De aller fleste bedrifter i dag har retningslinjer som forbyr alkohol i arbeidstiden. Anonymkode: 60f41...d35 Jeg tror ikke du akkurat sitter på fasiten hva folk gjør i alle bransjer og hvorvidt ting er lov eller ikke i alle bedrifter. Anonymkode: 1f24a...a51 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:16 #286 Skrevet torsdag kl. 20:16 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det hører i så fall med til sjeldenhetene. De aller fleste bedrifter i dag har retningslinjer som forbyr alkohol i arbeidstiden. Anonymkode: 60f41...d35 Og dessuten. Hvem har sagt det er hver dag i scenarioet til ts? Anonymkode: 1f24a...a51 7
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 20:19 #287 Skrevet torsdag kl. 20:19 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Altså, her skriver folk eksempler på hva de foretrekker å drikke i sammenheng med trådens tema som handler om å drikke vin på midt i uka mens barnet er i barnehagen. Anonymkode: 60f41...d35 Har vi leste samme tråden? AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jo ved å ta et glass vin til maten her og der og elske smaken av vin, er et tegn på at man skal være litt forsiktig. Helseskadelig er det også. Å drikke vin for rusens del i festlige anledninger så lenge det ikke er for ofte er ikke mer bekymringsverdig enn det. Kjenner derimot til godt voksne som holder på hver helg, og da skal jeg dele din bekymringsverdig på det området også. Anonymkode: 60f41...d35 Så nedlatende å anta at folk som liker smaken av vin ikke klarer å la være å drikke "i tide og utide". Det er så useriøst at det ikke vits å diskutere med deg mer. 2 5
Gulline Skrevet torsdag kl. 20:23 #288 Skrevet torsdag kl. 20:23 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Feil. Lukten kommer fra lungene. Har man ikke alkohol i blodet, så lukter det heller ingenting. Det kan også komme fra munnen om det ligger igjen alkohol, som for eksempel om man bruker munnskyllevann, men dette er det bare å skylle vekk. Anonymkode: 7586e...0b6 Det får være opp til den enkelte. Jeg hadde aldri gått i barnehagen etter å ha drukket et glass vin. Hadde følt det luktet lang vei. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:27 #289 Skrevet torsdag kl. 20:27 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.45): Er det ikke? I Frankrike og Italia er det helt vanlig. Nå er det veldig sjelden jeg gjør det, men det handler om at jeg er i full jobb. Nå er det fridag og en spesiell anledning, så hvorfor ikke? Anonymkode: 50c25...d55 Dette er Norge. Ikke like akseptert da. Man må faktisk ikke ha alkohol. Anonymkode: 05372...329 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:28 #290 Skrevet torsdag kl. 20:28 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er Norge. Ikke like akseptert da. Man må faktisk ikke ha alkohol. Anonymkode: 05372...329 Bare masse alkohol i helgene i Norge, selvfølgelig. Følge normen. Anonymkode: 1f24a...a51 5 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:29 #291 Skrevet torsdag kl. 20:29 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror ikke du akkurat sitter på fasiten hva folk gjør i alle bransjer og hvorvidt ting er lov eller ikke i alle bedrifter. Anonymkode: 1f24a...a51 Hva er egentlig vitsen med å diskutere dette? Ts har tidligere i tråden skrevet at det var på en fridag og det hadde ingenting med noen arbeidstid å gjøre. Anonymkode: 60f41...d35 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:30 #292 Skrevet torsdag kl. 20:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er egentlig vitsen med å diskutere dette? Ts har tidligere i tråden skrevet at det var på en fridag og det hadde ingenting med noen arbeidstid å gjøre. Anonymkode: 60f41...d35 Fordi noen mener det er SÅ utenkelig at man kan ta seg et glass vin i lunsjen, enten man jobber eller ikke. Som om de sitter på en fasit. Neste tema blir vel: hvorfor har hun fri uten å ha barnet hjemme fra barnehagen? Anonymkode: 1f24a...a51 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:33 #293 Skrevet torsdag kl. 20:33 Grønnsaksvaffel skrev (10 minutter siden): Har vi leste samme tråden? Så nedlatende å anta at folk som liker smaken av vin ikke klarer å la være å drikke "i tide og utide". Det er så useriøst at det ikke vits å diskutere med deg mer. Du får bare mene at det er nedlatende og useriøst. Det er din fulle rett å mene det, men da får du også respektere andre som ser på det på en annen måte. Det er du selv som bringer frem dine egne drikkevaner i denne tråden. Anonymkode: 60f41...d35
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:35 #294 Skrevet torsdag kl. 20:35 Dere som påstår at det ikke er greit å drikke vin tidligere på dagen og være edru når man henter barnet, hvordan ser dere på det sentralstimulerende rusmiddelet koffein? Koffein kan gi en følelse av velvære og gjøre deg i bedre humør. Barn kan merke forskjell på om voksne er ruset på kaffe. Er det greit å drikke en kopp kaffe på morgenen etter at barnet har dratt, og likevel hente i barnehagen? Koffein har en halvveringstid på ca 4 timer. Så 8 timer senere har du 1/4 kopp kaffe fortsatt innabords og du er fortsatt ikke edru. Anonymkode: 43b74...c72 6
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 20:38 #295 Skrevet torsdag kl. 20:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du får bare mene at det er nedlatende og useriøst. Det er din fulle rett å mene det, men da får du også respektere andre som ser på det på en annen måte. Det er du selv som bringer frem dine egne drikkevaner i denne tråden. Anonymkode: 60f41...d35 Jeg har ikke skrevet noe som helst om mine drikkevaner - jeg skrev at jeg liker smaken av vin. Hvis du vil bli respektert bør du lese det folk skriver, ikke dikte opp det som passer deg best. 3 3
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 20:42 #296 Skrevet torsdag kl. 20:42 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere som påstår at det ikke er greit å drikke vin tidligere på dagen og være edru når man henter barnet, hvordan ser dere på det sentralstimulerende rusmiddelet koffein? Koffein kan gi en følelse av velvære og gjøre deg i bedre humør. Barn kan merke forskjell på om voksne er ruset på kaffe. Er det greit å drikke en kopp kaffe på morgenen etter at barnet har dratt, og likevel hente i barnehagen? Koffein har en halvveringstid på ca 4 timer. Så 8 timer senere har du 1/4 kopp kaffe fortsatt innabords og du er fortsatt ikke edru. Anonymkode: 43b74...c72 Godt poeng. Jeg merket forskjell på min mor når hun hadde mensen. Hun fikk kortere lunte og det syns jeg var ubehagelig. Er det greit å ha barna samtidig som man har mensen? 9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:44 #297 Skrevet torsdag kl. 20:44 Jeg reagerer nok mest på at den første tanken som tikker inn etter å ha tatt ett glass vin i lunsjen, er å spør på KG om det er innafor å hente i barnehagen. Anonymkode: 53ce8...d84 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:51 #298 Skrevet torsdag kl. 20:51 Grønnsaksvaffel skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke skrevet noe som helst om mine drikkevaner - jeg skrev at jeg liker smaken av vin. Hvis du vil bli respektert bør du lese det folk skriver, ikke dikte opp det som passer deg best. Grønnsaksvaffel Skrevet 58 minutter siden #278 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så godt at man bare må ha det på dagtid midt i uka. Anonymkode: 60f41...d35 Altså, jeg syns vin er så godt at jeg kunne drukket det hver dag til alle måltider. Hvis jeg misforstod dette så beklager jeg. Og selv om det ikke skulle gjelde deg personlig, så bør du fortsatt respektere andres synspunkt uten å kalle det nedlatende og useriøst. Anonymkode: 60f41...d35
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 20:56 #299 Skrevet torsdag kl. 20:56 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Grønnsaksvaffel Skrevet 58 minutter siden #278 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så godt at man bare må ha det på dagtid midt i uka. Anonymkode: 60f41...d35 Altså, jeg syns vin er så godt at jeg kunne drukket det hver dag til alle måltider. Hvis jeg misforstod dette så beklager jeg. Og selv om det ikke skulle gjelde deg personlig, så bør du fortsatt respektere andres synspunkt uten å kalle det nedlatende og useriøst. Anonymkode: 60f41...d35 Ja, du misforstod. Når du antar at folk som liker vin ikke klarer å la være i drikke i tide og utide er ikke det et synspunkt - det en nedlatende holdning til de som liker vin. Jeg respekterer at folk ikke drikker alkohol, jeg er vokst opp i et alkoholfritt hjem. Uten at de misjonerte om det. Endret torsdag kl. 21:00 av Grønnsaksvaffel 3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:03 #300 Skrevet torsdag kl. 21:03 Hva hvis barnet ditt ble sykt eller skadet seg? Hvorfor drikke alkohol når man har barn? Jeg forstår det bare ikke, har aldri drukket etter at jeg fikk barn. Barna går først og jeg tar heller et glass alkoholfritt hvis jeg skal kose meg! Anonymkode: 5748c...4c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå