Gå til innhold

Hente i barnehagen etter et glass vin

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da kan de heller gå ut på kvelden.

Anonymkode: a65d7...ef9

Hæ? Avslutning for kollegaer skjer som oftest i arbeidstiden. 

Anonymkode: 1f24a...a51

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ? Avslutning for kollegaer skjer som oftest i arbeidstiden. 

Med vin?? Aldri hørt om har vært i arbeidslivet i 30 år 

Anonymkode: 60f41...d35

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 13.01):

Jeg jobbet i barnehage i København og der drakk vi personalet vin/champagne i matpausen hver gang noen hadde bursdag eller skulle slutte.

Følte at det var skikkelig galt når jeg var litt tipsy sammen med barna, men kun jeg reagerte på det.

Dette var i 1998, så vet ikke om det er lov i dag.

Ett glass vin går fint

Anonymkode: 82ec6...84b

Usunn kultur.

Anonymkode: 255b6...579

Skrevet
Vera skrev (5 timer siden):

Det har kommet et stort utvalg alkoholfritt både på polet og på restauranter..det begynner å bli en trend å drikke alkoholfritt. Jeg kan tildels være enig i at det alkoholfrie hadde en vei å gå for noen år siden - men nå? Vel så godt som alkohol. 

Det stemmer ikke. Jeg har smakt en del varianter og de kan ikke sammenlignes en gang, jeg drikker heller brus enn alkoholfri vin, fordi det er noe rart med smaken på de.

Og det gjelder øvrige her som skriver at folk alltid drikker for å oppnå rus. Det er bare tøv. Har ikke vært full på mange år, og heller ikke særlig ruset. 90% av gangene jeg drikker er det ingen rus å merke. Det er 1-3 enheter, over en del tid, oftest en hel kveld. Og det er kun fordi det er drikke jeg liker, og hvor det ikke finnes gode nok alkoholfrie alternativer.

Anonymkode: bb459...4a7

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det stemmer ikke. Jeg har smakt en del varianter og de kan ikke sammenlignes en gang, jeg drikker heller brus enn alkoholfri vin, fordi det er noe rart med smaken på de.

Og det gjelder øvrige her som skriver at folk alltid drikker for å oppnå rus. Det er bare tøv. Har ikke vært full på mange år, og heller ikke særlig ruset. 90% av gangene jeg drikker er det ingen rus å merke. Det er 1-3 enheter, over en del tid, oftest en hel kveld. Og det er kun fordi det er drikke jeg liker, og hvor det ikke finnes gode nok alkoholfrie alternativer.

Om det ikke gir deg direkte rus, så må jo alkoholen gi deg et eller annet, annet enn bare smak. Hvis det bare er smak du er ute etter hvorfor drikker du ikke bare brus eller noe annet du liker smaken av da. Alternativet må jo ikke være alkoholfri vin. Eller synes du smaken av alkohol er det beste?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.22):

Man har da ikke et alkoholproblem fordi det drikkes på dagtid? Det er ikke uvanlig å en og annen gang ta et glass vin til lunsj hvis man har fri en hverdag og treffer venninner. 

Er glad jeg omgås lite folk som deg. Holder meg til folk som er avslappet og ikke kritiserer andre for noe som er normalt. Må være slitsomt å dømme andre hele tiden.

Anonymkode: 195b2...820

Det kan veldig godt hende at du omgås «folk som meg». At jeg reagerer på lukta og tenker mitt er ikke ensbetydende med at jeg agerer på det og skal belære deg. Du kan faktisk ikke vite hva andre tenker. Jeg ville som sagt tenkt mitt i en sånn situasjon. Om det derimot skjedde igjen ville jeg luftet min bekymring med barnehagepersonalet.

Poenget med det jeg skrev var å gi ts et annet perspektiv enn kun det som var kommet frem så langt i tråden (å være synlig beruset). For det kan like greit være en av de ansatte som tenker akkurat den tanken.

Skjønner jeg traff en nerve hos deg siden du anklager meg for å dømme andre hele tiden kun basert på dette(ganske hyklersk når man leser ditt innlegg). Men siden jeg fortsatt har til gode å hente i barnehagen samtidig med andre foreldre som lukter alkohol, så har ikke jeg trengt å være dømmende en eneste gang 😊

Anonymkode: 0e3db...d37

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Med vin?? Aldri hørt om har vært i arbeidslivet i 30 år 

Det betyr ikke at det ikke finnes fordi du ikke har opplevd det. Når vår daglig leder sluttet, ble han påspandert en ganske fin lunsj med flere kollegaer. Da ble det servert et glass vin. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Alle dere som synes det er helt forferdelig.

Betyr det at dere ikke tar et glass vin i helgen eller på julaften? Som anti-alkohol på julaften synes jeg det var overraskende mange som Er negative til TS her, men vil si det er verre å drikke vinen rett foran barna. Selv om det er jul/nyttår/17.mai.

Anonymkode: 805e2...df6

Jeg kan fint drikke et glass eller en drink foran barnet mitt. 

Men det skjer kanskje 4 ganger i året, det er alltid kun et glass og jeg hadde lett latt være å bruke 12 sider for å forsvare valget mitt den ene gangen det skjer i kvartalet. 

Anonymkode: b1b18...5cc

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Da kan de heller gå ut på kvelden.

Anonymkode: a65d7...ef9

Det bestemmer vel ikke du.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Om det ikke gir deg direkte rus, så må jo alkoholen gi deg et eller annet, annet enn bare smak. Hvis det bare er smak du er ute etter hvorfor drikker du ikke bare brus eller noe annet du liker smaken av da. Alternativet må jo ikke være alkoholfri vin. Eller synes du smaken av alkohol er det beste?

Fordi man vil ha smaken av vin. Ikke av brus eller noe annet. Vin.

Det forstår til og med jeg som synes at vin smaker grusomt. 

Anonymkode: c1191...a78

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det betyr ikke at det ikke finnes fordi du ikke har opplevd det. Når vår daglig leder sluttet, ble han påspandert en ganske fin lunsj med flere kollegaer. Da ble det servert et glass vin. 

Det hører i så fall med til sjeldenhetene. De aller fleste bedrifter i dag har retningslinjer som forbyr alkohol i arbeidstiden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor er det så vanskelig å skjønne at folk liker smaken av vin?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi man vil ha smaken av vin. Ikke av brus eller noe annet. Vin.

Det forstår til og med jeg som synes at vin smaker grusomt. 

Anonymkode: c1191...a78

Vil man ha smaken av vin i tide og utide, så er det på tide å være litt obs.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem snakker om i tide og utide? 

Anonymkode: 5a134...86e

• Liker 5
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det så vanskelig å skjønne at folk liker smaken av vin?

Så godt at man bare må ha det på dagtid midt i uka.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eh hvor står det i tide og utide ???

Anonymkode: 1e553...e13

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem snakker om i tide og utide? 

Anonymkode: 5a134...86e

Handler ikke tråden om lunsjtider før man henter barnet i barnehagen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så godt at man bare må ha det på dagtid midt i uka.

Altså, jeg syns vin er så godt at jeg kunne drukket det hver dag til alle måltider.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg drikker jo ikke bare alkohol? Selvfølgelig. Drikker mye annet også, ellers hadde jeg vært fullstendig inntørket.

Jeg drikker kun fordi det smaker godt, og ikke kan erstattes med noe annet. Jeg drikker ikke en eneste alkoholholdig vare jeg ikke liker (vel det hender jeg kjøper et feilkjøp men da drikker jeg ikke opp). I motsetning til en del andre som trykker i seg både øl og vodka og rynker på nesa. Derimot er vi flere ganger i året på vinsmaking, spesialbestiller flasker med vin og champagne som vi smaker, rangerer og bestemmer om vi bestiller igjen eller stryker, har en grei vinkjeller. Så det er en form for hobby/interesse også.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Handler ikke tråden om lunsjtider før man henter barnet i barnehagen?

Å den ene gangen er i tide og utide??

Anonymkode: 1e553...e13

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...