AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:19 #241 Skrevet torsdag kl. 17:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men resten av verden klarer å ta seg et lite glass uten at verdens snus på hodet og en blir innlagt for avrusning Anonymkode: 04f9d...a43 Det er litt med kultur å gjøre. Vi har ikke den kulturen i Norge så derfor blir det spesielt. Har aldri hørt om noen som har gjort det før nå. Anonymkode: 60f41...d35 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:20 #242 Skrevet torsdag kl. 17:20 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.03): Henter du i barnehagen i beruset tilstand er det strenge beredskapsplaner som som dekker det. Anonymkode: 8efd8...e1b Beruset ja, men ikke etter ett glass vin! 🙄 Anonymkode: 9f2dc...b09 4 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:23 #243 Skrevet torsdag kl. 17:23 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er litt med kultur å gjøre. Vi har ikke den kulturen i Norge så derfor blir det spesielt. Har aldri hørt om noen som har gjort det før nå. Anonymkode: 60f41...d35 Men det betyr ikke at det er feil, at man blir full, at man ikke kan kjøre bil, at man stinker, at de ringer barnevernet, at det er like ille som en joint som en tulling påstod, at man er uegnet omtrent. Det er helt ville påstander og meninger i denne tråden, samt full fornektelse av fakta når påstår at en både er beruset og lukter vin 4-5 timer etter 1,5 dl glass... Anonymkode: 04f9d...a43 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:30 #244 Skrevet torsdag kl. 17:30 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det betyr ikke at det er feil, at man blir full, at man ikke kan kjøre bil, at man stinker, at de ringer barnevernet, at det er like ille som en joint som en tulling påstod, at man er uegnet omtrent. Det er helt ville påstander og meninger i denne tråden, samt full fornektelse av fakta når påstår at en både er beruset og lukter vin 4-5 timer etter 1,5 dl glass... Anonymkode: 04f9d...a43 Har ikke lest hele tråden så de påstandene har jeg ikke sett. Men står for det at jeg ikke synes det passer helt. Hvor fort folk blir beruset er også individuelt, og styrken på vinen har selvfølgelig også noe å si. Selv kan jeg føle meg lett beruset av et glass med 12% vin Anonymkode: 60f41...d35
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:35 #245 Skrevet torsdag kl. 17:35 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke lest hele tråden så de påstandene har jeg ikke sett. Men står for det at jeg ikke synes det passer helt. Hvor fort folk blir beruset er også individuelt, og styrken på vinen har selvfølgelig også noe å si. Selv kan jeg føle meg lett beruset av et glass med 12% vin Anonymkode: 60f41...d35 Ja men ikke i 4-5 timer vell? Anonymkode: 04f9d...a43 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:36 #246 Skrevet torsdag kl. 17:36 Man tar vel ikke et glass vin til lunsj når man er på jobb? Barnehagen er et pedagogisk tilbud for at man skal kunne jobbe, ikke en barnepassordning for å ha fri og lunsje og drikke vin midt på dagen. Ergo burde ikke det være en problemstilling engang. Anonymkode: db3cd...c93 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:36 #247 Skrevet torsdag kl. 17:36 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 11.57): Synes dere det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass vin til lunsj? Anonymkode: 50c25...d55 Det lureste er nok å ikke få barn hvis man er alkoholiker. Anonymkode: 74063...528 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:48 #248 Skrevet torsdag kl. 17:48 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja men ikke i 4-5 timer vell? Anonymkode: 04f9d...a43 Ts lurte på om det er greit å hente barn i barnehagen etter å ha tatt et glass vin. Ikke noe om flere timer etterpå. Når det er sagt så reagerer jeg egentlig mer på bruken av barnehagetilbudet midt i uka som består av å kose seg med alkohol til lunsj, enn beruselsen i seg selv. Anonymkode: 60f41...d35 1
Mellion Skrevet torsdag kl. 17:56 #249 Skrevet torsdag kl. 17:56 Hvis de ansatte lukter alkohol av foreldrene er de pliktig til å holde barnet igjen og ikke utlevere barnet til foreldrene. Så det ville jeg ikke tatt sjansen på. Selv om du bare har drukket ett glass vin. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:13 #250 Skrevet torsdag kl. 18:13 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts lurte på om det er greit å hente barn i barnehagen etter å ha tatt et glass vin. Ikke noe om flere timer etterpå. Når det er sagt så reagerer jeg egentlig mer på bruken av barnehagetilbudet midt i uka som består av å kose seg med alkohol til lunsj, enn beruselsen i seg selv. Anonymkode: 60f41...d35 Feil, ts lurte på om det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass til lunsj. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 11.57): Synes dere det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass vin til lunsj? Anonymkode: 50c25...d55 Anonymkode: 04f9d...a43 4 3
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 18:15 #251 Skrevet torsdag kl. 18:15 (endret) Mellion skrev (19 minutter siden): Hvis de ansatte lukter alkohol av foreldrene er de pliktig til å holde barnet igjen og ikke utlevere barnet til foreldrene. Så det ville jeg ikke tatt sjansen på. Selv om du bare har drukket ett glass vin. Dokumentasjon? Hjemmel? Endret torsdag kl. 18:16 av Grønnsaksvaffel 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:20 #252 Skrevet torsdag kl. 18:20 Mellion skrev (23 minutter siden): Hvis de ansatte lukter alkohol av foreldrene er de pliktig til å holde barnet igjen og ikke utlevere barnet til foreldrene. Så det ville jeg ikke tatt sjansen på. Selv om du bare har drukket ett glass vin. Dette er jo bare oppspinn fra din side! Anonymkode: 1fa63...922 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:42 #253 Skrevet torsdag kl. 18:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er litt med kultur å gjøre. Vi har ikke den kulturen i Norge så derfor blir det spesielt. Har aldri hørt om noen som har gjort det før nå. Anonymkode: 60f41...d35 Hvorfor blir det spesielt? Er det mer spesielt enn å drikke seg drita i helgen fordi det er helg? Anonymkode: 1f24a...a51 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:42 #254 Skrevet torsdag kl. 18:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det lureste er nok å ikke få barn hvis man er alkoholiker. Anonymkode: 74063...528 Hvis å ta seg et glass vin er alkoholiker, har man et forskrudd syn på alkohol. Anonymkode: 1f24a...a51 5 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:43 #255 Skrevet torsdag kl. 18:43 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Feil, ts lurte på om det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass til lunsj. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ Anonymkode: 04f9d...a43 Tja, TS sier faktisk ikke noe om NÅR hentingen foregår. Bare at vinen er til lunch. Ikke alle henter når barnehagen stenger og ikke alle spiser lunch klokken 11. Anonymkode: 962d7...ec4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:43 #256 Skrevet torsdag kl. 18:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man tar vel ikke et glass vin til lunsj når man er på jobb? Barnehagen er et pedagogisk tilbud for at man skal kunne jobbe, ikke en barnepassordning for å ha fri og lunsje og drikke vin midt på dagen. Ergo burde ikke det være en problemstilling engang. Anonymkode: db3cd...c93 Man kan ta seg en glass vin til lunsj ved spesielle anledninger i noen jobber. Ergo. Man har ikke peil hva man snakker om. Anonymkode: 1f24a...a51 6
tausen Skrevet torsdag kl. 18:43 #257 Skrevet torsdag kl. 18:43 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.39): Det spiller ingen rolle hvor lite du har drukket når du kommer for å hente i barnehage og stinker alkohol. Anonymkode: 903bb...b3f Lukter ikke alkohol etter 1 glass til mat og henting noen timer etter 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:44 #258 Skrevet torsdag kl. 18:44 Alle dere som synes det er helt forferdelig. Betyr det at dere ikke tar et glass vin i helgen eller på julaften? Som anti-alkohol på julaften synes jeg det var overraskende mange som Er negative til TS her, men vil si det er verre å drikke vinen rett foran barna. Selv om det er jul/nyttår/17.mai. Anonymkode: 805e2...df6 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:45 #259 Skrevet torsdag kl. 18:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan ha vært på en avslutning med en kollega og skålet for dem, for å gi dere en grunn. Anonymkode: 1f24a...a51 Da kan de heller gå ut på kvelden. Anonymkode: a65d7...ef9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:45 #260 Skrevet torsdag kl. 18:45 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Feil, ts lurte på om det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass til lunsj. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ Anonymkode: 04f9d...a43 Ja etter et glass vin til lunsj. Hvor har du det i fra at det var 4-5 timer etter? Da hadde det vel heller ikke vært nødvendig å stille spørsmålet i utgangspunktet. Anonymkode: 60f41...d35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå