AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:01 #201 Skrevet torsdag kl. 12:01 Et eneste glass vin? Da er vel promillen omtrent borte før du kommer frem til barnehagen Anonymkode: c8c7a...f6d 7
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 12:02 #202 Skrevet torsdag kl. 12:02 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde ikke kosa meg helt med det vinglasset der jeg satt å visste at jeg ut å hente unger senere ass… Anonymkode: 4dae2...61d Det er opp til deg om du syns det er ubehagelig å hente ungene edru noen timer etter vinglasset. 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:04 #203 Skrevet torsdag kl. 12:04 Ordene "barn" og "alkohol" i samme setning er tydeligvis så triggering at folk slutter å tru på fysikkens lover. Fascinerende! Anonymkode: 7586e...0b6 8 3 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:04 #204 Skrevet torsdag kl. 12:04 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du koser deg eller ikke har ingen påvirkning på hvor fort du blir edru. Anonymkode: 7586e...0b6 Nei, men det har stor påvirkning på om det da er noe poeng i det glasset eller ikke. 🤓 Anonymkode: 4dae2...61d
Gulline Skrevet torsdag kl. 12:05 #205 Skrevet torsdag kl. 12:05 Man lukter alkohol selv etter et glass vin. Jeg hadde ikke hentet i barnehagen da. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:06 #206 Skrevet torsdag kl. 12:06 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.07): Jeg hadde ihvertfall reagert om det luktet alkohol fra pusten til en annen forelder om jeg var der og hentet samtidig. Hadde tenkt at vedkommende har et alkoholproblem som drikker på dagtid. Selv om man ikke fremstår som beruset, så kjenner jo andre det på lukta. Anonymkode: 0e3db...d37 Et par glass vin lukter ikke alkohol. Gammel fyll, derimot, setter seg i kroppen. Anonymkode: 593b1...846 9
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 12:06 #207 Skrevet torsdag kl. 12:06 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen er edru når de har drukket alkohol. Hun vet hun skal hente barn og velger allikevel å hente barnet. Hadde jeg merket at du luktet eller var påvirket, hadde jeg meldt til barnevernet. Anonymkode: a65d7...ef9 Folk med normal forbrenning av alkohol er edru få timer etter et vinglass. At du har en annen forbrenning har ingenting med ts å gjøre. Jeg har ikke ikke barn i barnehage, så du slipper å melde meg til barnevernet og dermed kaste bort deres tid som kunne vært brukt på barn som faktisk blir utsatt for omsorgssvikt. 3 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:08 #208 Skrevet torsdag kl. 12:08 Gulline skrev (2 minutter siden): Man lukter alkohol selv etter et glass vin. Jeg hadde ikke hentet i barnehagen da. Feil. Lukten kommer fra lungene. Har man ikke alkohol i blodet, så lukter det heller ingenting. Det kan også komme fra munnen om det ligger igjen alkohol, som for eksempel om man bruker munnskyllevann, men dette er det bare å skylle vekk. Anonymkode: 7586e...0b6 6 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:23 #209 Skrevet torsdag kl. 12:23 Hvorfor ta sjansen,er mitt spørsmål.. Trenger Ingen svar egentlig. For jeg vil aldri forstå din grunn. Enten tar man avstand og holder barn og alkohol adskilt eller så gir man blaffen. I don't care hva du utsetter ditt barn for og at du tydeligvis syns du og dine behov trumfer ditt barn . Ditt tap... Anonymkode: c55c6...7ef 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:31 #210 Skrevet torsdag kl. 12:31 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I don't care hva du utsetter ditt barn for og at du tydeligvis syns du og dine behov trumfer ditt barn . Ditt tap... Anonymkode: c55c6...7ef Barnet blir ikke utsatt for noe som helst, så det går veldig fint. 🙂 Anonymkode: 7586e...0b6 3 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:32 #211 Skrevet torsdag kl. 12:32 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor ta sjansen,er mitt spørsmål.. Trenger Ingen svar egentlig. For jeg vil aldri forstå din grunn. Enten tar man avstand og holder barn og alkohol adskilt eller så gir man blaffen. I don't care hva du utsetter ditt barn for og at du tydeligvis syns du og dine behov trumfer ditt barn . Ditt tap... Anonymkode: c55c6...7ef Hvilke behov hos barnet gir et glass vin til lunsj negativt utslag på? Anonymkode: 7ade7...e9e 3 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:33 #212 Skrevet torsdag kl. 12:33 Hvorfor stoppe moralen kun ved drikking til lunsj? Hva med dagen før? Uken før? Hvorfor er det verre å møte opp med 0,0 promille og ha drukket 4 timer før, enn å møte opp med 0,0 promille og å drukket 4 dager før? Anonymkode: 7586e...0b6 8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:00 #213 Skrevet torsdag kl. 13:00 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Barnet blir ikke utsatt for noe som helst, så det går veldig fint. 🙂 Anonymkode: 7586e...0b6 Mange barn kan merke endringen hos foreldre tidligere enn de voksne tror. Du lyver til deg selv hvis du tror de ikke merker noe. Anonymkode: 9ec16...b4b 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:00 #214 Skrevet torsdag kl. 13:00 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nei, men det har stor påvirkning på om det da er noe poeng i det glasset eller ikke. 🤓 Anonymkode: 4dae2...61d Aha, det er her du avslører deg selv. Du klarer ikke å bare drikke et glass. Du er nødt til å drikke mange glass, og oppnå en rus. Anonymkode: 174a6...480 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:04 #215 Skrevet torsdag kl. 13:04 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor ta sjansen,er mitt spørsmål.. Trenger Ingen svar egentlig. For jeg vil aldri forstå din grunn. Enten tar man avstand og holder barn og alkohol adskilt eller så gir man blaffen. I don't care hva du utsetter ditt barn for og at du tydeligvis syns du og dine behov trumfer ditt barn . Ditt tap... Anonymkode: c55c6...7ef Fakta er at alkoholen er helt ute av systemet til en gjennomsnittlig kvinne på maks 4 timer. Det er ren biologi, om du tror på vitenskap. Så hvilken ‘sjanse’ tar en edru forelder når de henter i barnehagen? Barn og alkohol er jo da adskilt. Om man ikke klarer å være saklig eller rasjonell, og bare styres etter følelser så ser jeg ikke poenget med å sitte på sin høye hest og kommentere. Man fremstår jo bare enkel. Anonymkode: 47f74...d01 2 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:05 #216 Skrevet torsdag kl. 13:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aha, det er her du avslører deg selv. Du klarer ikke å bare drikke et glass. Du er nødt til å drikke mange glass, og oppnå en rus. Anonymkode: 174a6...480 Selvfølgelig, jeg og de fleste andre nordmenn. Og da er barn 0% involvert. Anonymkode: 4dae2...61d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:17 #217 Skrevet torsdag kl. 13:17 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mange barn kan merke endringen hos foreldre tidligere enn de voksne tror. Du lyver til deg selv hvis du tror de ikke merker noe. Anonymkode: 9ec16...b4b Men da må barnet være tilstede mens den voksne har promille. Noe den voksne ikke lenger har innen henting i barnehagen... Anonymkode: e3389...b6c 3 3
Vera Skrevet torsdag kl. 13:23 #218 Skrevet torsdag kl. 13:23 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Aha, det er her du avslører deg selv. Du klarer ikke å bare drikke et glass. Du er nødt til å drikke mange glass, og oppnå en rus. Anonymkode: 174a6...480 Eh..om ikke målet med å drikke alkohol er å oppnå en eller annen slags rus lurer man seg selv big time..om det ikke var målet - hvorfor ikke gå for alkoholfritt? 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:24 #219 Skrevet torsdag kl. 13:24 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Selvfølgelig, jeg og de fleste andre nordmenn. Og da er barn 0% involvert. Anonymkode: 4dae2...61d Her i Oslo i miljøer der man har barn er det veldig vanlig at man kan ta et glass til lunsj/brunsj ved spesielle anledninger - og det blir med det dersom man skal være med ungene den dagen. De aller aller fleste blir jo ikke noe rusa av et glass så det er mer for kosen/smaken. Anonymkode: 47f74...d01 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:27 #220 Skrevet torsdag kl. 13:27 Vera skrev (Akkurat nå): Eh..om ikke målet med å drikke alkohol er å oppnå en eller annen slags rus lurer man seg selv big time..om det ikke var målet - hvorfor ikke gå for alkoholfritt? Fordi vin gjerne har en spesiell smak som er vanskelig å etterape ordentlig. Har funnet en alkoholfri hvitvin som smaker ganske bra på polet, men på restauranter er det gjerne ikke det store utvalget (og jeg ønsker ikke sippe brus eller eplemost dersom det er en god vin på menyen). Anonymkode: 47f74...d01 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå