Gå til innhold

Hente i barnehagen etter et glass vin

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

haha! Så det har dere. Hvem er " dere" forresten? Jeg er i jobb btw, men jeg kommer jo ikke til å legge fram bevis som kan personliggjøre meg, gjøre at folk kjenner meg igjen. Jeg er bare en vanlig person som har litt mot og ikke bare lar ting suse forbi. Høy moral og godt likt på alle måter. Gjør som du vil, men hva du vil om meg, I don`t care for jeg er trygg på meg selv. 

Anonymkode: c55c6...7ef

Faren med å annse seg selv som en med "høy moral" er at man tror denne forståelsen av moral også skal gjelde for alle rundt seg og ofte er moralen høyst variabel til enkeltområder for egen del også. Og selv en som mishandler ungene sine kan være godt likt av noen så det betyr nada og sier overhode ikke en dritt om deg som menneske det heller.. 

Anonymkode: 09fde...155

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kunne ikke vært mer enig! Finns ingen unnskyldning som er god nok. Jeg syns og at det er patetisk å sitte å la og latterliggjøre vi som sier kontant nei til det ts spør om. Jeg har prinsipper av en grunn og de er ikke til å rikke selv om jeg fikk en revolver mot hodet. 

Det er bare så rart at dere er SÅ i mot at totalt edreu mennesker med 0,0 i promille henter barnet sitt. 

Anonymkode: e3389...b6c

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så du tror jeg jakter på folk å rapportere? Det gjør jeg ikke ! Men er det noen som tilfeldigvis krysser min vei som gjør noe jeg syns er uakseptabelt så er jeg ikke konfliktsky. Jeg er den "nabokjerringa",som er grei å ha i samfunnet og hvis du oppfører deg så har du jo ikke noe å frykte. Så sterkt som folk reagerer så tyder det på dårlig samvittighet. 

Du er jo tydeligvis konfliktsky når du snakker om anonym bekymringsmelding til barnevernet. 

Har man ikke "oppført seg" om man har drukket et glass vin før henting? 

Anonymkode: 5a134...86e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det er selvfølgelig helt greit. Et glass vin forbrenner man fort. Med mindre man styrter det rett før man drar så har man forbrent det.

Jeg testet nå med en promillekalkulator. Drikker jeg ett medium stort glass vin får jeg på det meste 0,1 promille. Det vil si at jeg kan sette meg rett i bilen og kjøre. Etter én time er jeg 100% edru.

Jeg er en høy mann. Det tar litt lenger tid for kvinner, selvsagt. De kan ikke sette seg rett i bilen, men må vente 30-60 minutter.

Er man uenig i dette er det av moralske grunner, ikke vitenskapelige grunner. Jeg setter alltid vitenskapen over moral. Det finnes dog ingen gale svar.

https://avogtil.no/promillekalkulator/

Anonymkode: 7586e...0b6

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har vært på legevakta etter å ha drukket 1/2 flaske vin, pga sykt barn. Var ingen som bemerket noe. 

Anonymkode: b2726...12d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei Berit, din mening er absolutt ikke viktig. 

Anonymkode: 174a6...480

Var ikke det jeg sa. Jeg sa det var meningen som var viktig,ikke hvem jeg er eller hva jeg gjør. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Spar drikkingen til kvelden eller en helgedag. Anonymkode: 48956...6dc

Siden du gjerne drikker litt på de tidspunktene, da har du alltid en person som ikke har drukket noe der også? Altså du og mannen tar aldri et glass vin sammen en lørdagskveld?

Må presisere igjen - man er klin edru - 0% promille - ved hentingen i barnehagen. Så hva er da egentlig problemet? Fortsatt ingen i tråden som klarer å si hva problemet er annet enn at de ‘synes det er feil’. 

Om du har tatt et glass fredags kveld, er det da ikke greit å kjøre barnet på fotballkamp lørdags morgen? Hvor går denne magiske grensen for når 0% promille er bra nok?

Anonymkode: 47f74...d01

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siden du gjerne drikker litt på de tidspunktene, da har du alltid en person som ikke har drukket noe der også? Altså du og mannen tar aldri et glass vin sammen en lørdagskveld?

Må presisere igjen - man er klin edru - 0% promille - ved hentingen i barnehagen. Så hva er da egentlig problemet? Fortsatt ingen i tråden som klarer å si hva problemet er annet enn at de ‘synes det er feil’. 

Om du har tatt et glass fredags kveld, er det da ikke greit å kjøre barnet på fotballkamp lørdags morgen? Hvor går denne magiske grensen for når 0% promille er bra nok?

Anonymkode: 47f74...d01

Det virker som at mange trur at søvn har en slags magisk evne til å gjøre en edru. 😆

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er jo akkurat den samme etter et glass vin (etter to også, forsåvidt), så er da null problem, det.

Anonymkode: 4d591...1dc

Du er mest sannsynligvis ikke den samme. Hvorfor drikker du alkohol hvis du er den samme, da kan du jo like gjerne drikke noe annet. 
Google AI sier: 

«Et glass vin påvirker kroppen ved at hjernen og nervesystemet får en beroligende og/eller stimulerende effekt, avhengig av personens tilstand. Det gir en umiddelbar følelse av velvære og kan senke hemminger, men det øker også kreftrisikoen og kan føre til negativ påvirkning på hjernens aldring.» 

Man drikker jo vin for å få en beroligende/stimulerende effekt, og for å bli mer åpen. 

Anonymkode: 9ec16...b4b

• Nyttig 2
Skrevet

Vi kan du drikke om kvelden. Du henter ikke barn når du har drukket.

Anonymkode: a65d7...ef9

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde ikke gjort det.. man dagdrikker vel ikke hvis man vet man har ærender borte fra hjemmet? Hadde lett skippet det glasset i den lunsjen. 

Anonymkode: 4dae2...61d

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg over et sted. Jeg kan drikke vin/likører/sterkere. Men ikke faen at jeg kjører samme dag. 

Anonymkode: 9ec16...b4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi kan du drikke om kvelden. Du henter ikke barn når du har drukket.

De fleste spiser ikke lunsj med venninner på kvelden.

Hun er edru innen det er tid for å hente barnehagen. Hvorfor kan man ikke hente barn når man er edru?

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men jeg hadde uansett aldri drukket vin til lunsj. 

• Nyttig 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden):

Hun er edru innen det er tid for å hente barnehagen. Hvorfor kan man ikke hente barn når man er edru?

Hadde ikke kosa meg helt med det vinglasset der jeg satt å visste at jeg ut å hente unger senere ass… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er mest sannsynligvis ikke den samme. Hvorfor drikker du alkohol hvis du er den samme, da kan du jo like gjerne drikke noe annet. 

Fordi det er godt?

Rart spørsmål.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden):

Ingen er edru når de har drukket alkohol. Hun vet hun skal hente barn og velger allikevel å hente barnet. Hadde jeg merket at du luktet eller var påvirket, hadde jeg meldt til barnevernet.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen er edru når de har drukket alkohol. Hun vet hun skal hente barn og velger allikevel å hente barnet. Hadde jeg merket at du luktet eller var påvirket, hadde jeg meldt til barnevernet.

"Når de har drukket alkohol"? Jeg drakk øl på Lørdag. Er jeg edru nå, 5 dager senere? Hvor går grensen? Sprø dumt, fordi du påstår noe dumt.

Etter ett glass vin har jeg 0,0 promille etter én time. Litt lenger for mindre mennesker.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

nja, vårt kyrkjelydshus serverer vin både med og uten alkohol og den til nattverd har alkohol i seg også - jaggu.. og jeg bor på bøgda! 

hvilke regler? Dine egne gjelder ikke for andre :P

alkohol nedbytes i kroppen med ca 0.15promille pr time for alle, det er et fakta. 
jeg la inn informasjon om kjønn, vekt og ett glass vin mellom klokken 11.30 og klokken 12.00 og det er altså ganske usansynlig at jeg om jeg henter i barnehagen klokken 16.00 er over promillegrensen - så da kan vi legge den debatten død.. 

Din utregning

Du hadde sannsynligvis under 0.2 i promille klokka 15:22, ca. 3.5 time(r) etter at du sluttet å drikke.

Anonymkode: 09fde...155

Barnehagens regler , jo de gjelder alle som jobber i bhg

Anonymkode: 1e553...e13

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde ikke kosa meg helt med det vinglasset der jeg satt å visste at jeg ut å hente unger senere ass… 

Om du koser deg eller ikke har ingen påvirkning på hvor fort du blir edru.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...