AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #361 Skrevet 23 timer siden Igjen: hun har ikke sagt hun skal kjøre bil. Herregud. Man blir ikke beruset av ett glass vin. Anonymkode: 512b2...2ac 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #362 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.24): Å ikke spise før man har drukket er også en faktor. Niks, det er kun en myte. Anonymkode: cbb23...fca
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #363 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Altså. Det er HELT vanlig å ta et glass vin til lunsj en gang i mellom. At noen på bygda aaaaaaaldri har hørt om at det går an, betyr ikke at det ikke er vanlig. Anonymkode: c60b2...129 En grunn er jo at man må kjøre for å kome fram A til B på bygda så da kan man ikke drikke alkohol midt i uka og midt på dagen. En annen ting er at kulturen er ikke sånn at det er greit. Anonymkode: c55c6...7ef
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #364 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): En grunn er jo at man må kjøre for å kome fram A til B på bygda så da kan man ikke drikke alkohol midt i uka og midt på dagen. En annen ting er at kulturen er ikke sånn at det er greit. Anonymkode: c55c6...7ef Noe av poenget er jo at overraskende mange tror man må kjøre til barnehagen… det sier jo en del om hvor lite av verden man har sett Anonymkode: f721a...231 1 1
Alizee Skrevet 17 timer siden #365 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.39): Varsler barnevernet 😅 Jeg har god tone med de ansatte og hadde ikke hatt noe problemer med å si "i dag har jeg fått spandert en god lunsj og et glass vin. Nydelig fridag". AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.44): Man MÅ ikke, men poenget er å nyte maten og opplevesen på en annen måte. Hvorfor provoserer det deg? Ett glass vin er tross alt ikke et opprør, bare et uttrykk for livsnytelse. Anonymkode: 50c25...d55 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.45): Er det ikke? I Frankrike og Italia er det helt vanlig. Nå er det veldig sjelden jeg gjør det, men det handler om at jeg er i full jobb. Nå er det fridag og en spesiell anledning, så hvorfor ikke? Anonymkode: 50c25...d55 Hvorfor opprettet du en tråd og spurte om det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass vin egentlig?🤔 Høres ut som om du for egen del hadde svaret selv.
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #366 Skrevet 17 timer siden Alizee skrev (7 minutter siden): Hvorfor opprettet du en tråd og spurte om det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass vin egentlig?🤔 Høres ut som om du for egen del hadde svaret selv. Fordi jeg ville skape engasjement, noe jeg absolutt vil si jeg klarte! Anonymkode: 50c25...d55 1
Alizee Skrevet 17 timer siden #367 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg ville skape engasjement, noe jeg absolutt vil si jeg klarte! Anonymkode: 50c25...d55 Ja skjønte det.
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #368 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noe av poenget er jo at overraskende mange tror man må kjøre til barnehagen… det sier jo en del om hvor lite av verden man har sett Anonymkode: f721a...231 Mange må jo det. Det er mange sin verden. Anonymkode: c55c6...7ef
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #369 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 13.39): Nei det er ikke noe ferdig snakket , herregud Anonymkode: 1e553...e13 Jeg merker med én gang når noen har drukket alkohol. Ikke pga lukten, men væremåten. Etter 2 glass, da er de fleste mye mer avslappet og «gøyale». «Jeg er ikke påvirket jeg.» 🙄 Anonymkode: 9ec16...b4b 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #370 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er manges verden. Anonymkode: c55c6...7ef Garpegenitiv er Satans verk, og han får mange med seg. Anonymkode: 9ec16...b4b
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #371 Skrevet 15 timer siden Forskere har lenge visst at alkoholikere kan ha høyere nivåer av jern i hjernen og at dette kan skade nervecellene. Et for høyt jernnivå er i tillegg knyttet til flere såkalte nevrodegenerative sykdommer, som for eksempel Parkinsons og Alzheimer. Selv om du drikker moderat, vil du ha for mye jern i hjernen. Man trenger ikke flere enn 7 enheter pr uke før man vil finne høyere jernnivå i hjernen. Jernnivåene vil være i de delene av hjernen som har med hukommelse, læring, motorikk og følelser å gjøre. Om du drikker fire enheter om dagen, så vil hjernen bli hele ti år eldre. En standard flaske vin med 13 % vol alkohol er 6,5 enheter. Jeg vet ikke jeg, men det frister lite med Alzheimers og Parkinson. Dessverre tror jeg vi kommer til å se en økning av dette, siden så mange synes det er så greit med «ett glass vin». Anonymkode: 9ec16...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #372 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg merker med én gang når noen har drukket alkohol. Ikke pga lukten, men væremåten. Etter 2 glass, da er de fleste mye mer avslappet og «gøyale». «Jeg er ikke påvirket jeg.» 🙄 Anonymkode: 9ec16...b4b Ja, jeg kan og si med engang om en person har drukket alkohol eller ikke. Som avholds og edru merker jeg det på pusten og oppførsel. Anonymkode: c55c6...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #373 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg merker med én gang når noen har drukket alkohol. Ikke pga lukten, men væremåten. Etter 2 glass, da er de fleste mye mer avslappet og «gøyale». «Jeg er ikke påvirket jeg.» 🙄 Anonymkode: 9ec16...b4b Dummeste jeg har hørt Anonymkode: 1e553...e13 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #374 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dummeste jeg har hørt Anonymkode: 1e553...e13 Det her er forsket på, så det er fakta: Forskere har lenge visst at alkoholikere kan ha høyere nivåer av jern i hjernen og at dette kan skade nervecellene. Et for høyt jernnivå er i tillegg knyttet til flere såkalte nevrodegenerative sykdommer, som for eksempel Parkinsons og Alzheimer. Selv om du drikker moderat, vil du ha for mye jern i hjernen. Man trenger ikke flere enn 7 enheter pr uke før man vil finne høyere jernnivå i hjernen. Jernnivåene vil være i de delene av hjernen som har med hukommelse, læring, motorikk og følelser å gjøre. Om du drikker fire enheter om dagen, så vil hjernen bli hele ti år eldre. En standard flaske vin med 13 % vol alkohol er 6,5 enheter. Jeg vet ikke jeg, men det frister lite med Alzheimers og Parkinson. Dessverre tror jeg vi kommer til å se en økning av dette, siden så mange synes det er så greit med «ett glass vin». Anonymkode: 9ec16...b4b
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #375 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det her er forsket på, så det er fakta: Forskere har lenge visst at alkoholikere kan ha høyere nivåer av jern i hjernen og at dette kan skade nervecellene. Et for høyt jernnivå er i tillegg knyttet til flere såkalte nevrodegenerative sykdommer, som for eksempel Parkinsons og Alzheimer. Selv om du drikker moderat, vil du ha for mye jern i hjernen. Man trenger ikke flere enn 7 enheter pr uke før man vil finne høyere jernnivå i hjernen. Jernnivåene vil være i de delene av hjernen som har med hukommelse, læring, motorikk og følelser å gjøre. Om du drikker fire enheter om dagen, så vil hjernen bli hele ti år eldre. En standard flaske vin med 13 % vol alkohol er 6,5 enheter. Jeg vet ikke jeg, men det frister lite med Alzheimers og Parkinson. Dessverre tror jeg vi kommer til å se en økning av dette, siden så mange synes det er så greit med «ett glass vin». Anonymkode: 9ec16...b4b Hva har dette med min kommentar å gjøre? Man blir ikke smartere av å ikke drikke ser jeg Anonymkode: 1e553...e13 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #376 Skrevet 15 timer siden Kan man hente i barnehagen etter å ha tatt medisiner med rød trekant? Anonymkode: b2230...779
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #377 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dummeste jeg har hørt Anonymkode: 1e553...e13 Det er ditt problem. Det er fakta om meg . Anonymkode: c55c6...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #378 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hva har dette med min kommentar å gjøre? Man blir ikke smartere av å ikke drikke ser jeg Anonymkode: 1e553...e13 Jeg har i hvert fall ikke mindre hjerne. Det har en sammenheng med din kommentar å gjøre, men det skjønte du tydeligvis ikke. Anonymkode: 9ec16...b4b
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #379 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Kan man hente i barnehagen etter å ha tatt medisiner med rød trekant? Anonymkode: b2230...779 Ja? Anonymkode: 5a134...86e
Brunello Skrevet 14 timer siden #380 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Igjen: hun har ikke sagt hun skal kjøre bil. Herregud. Man blir ikke beruset av ett glass vin. Anonymkode: 512b2...2ac Og da kan man også kjøre bil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå