Gå til innhold

Hente i barnehagen etter et glass vin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Igjen: hun har ikke sagt hun skal kjøre bil. Herregud. 
Man blir ikke beruset av ett glass vin. 

Anonymkode: 512b2...2ac

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.24):

Å ikke spise før man har drukket er også en faktor.

Niks, det er kun en myte.

Anonymkode: cbb23...fca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Altså. Det er HELT vanlig å ta et glass vin til lunsj en gang i  mellom. At noen på bygda aaaaaaaldri har hørt om at det går an, betyr ikke at det ikke er vanlig.

Anonymkode: c60b2...129

En grunn er jo at man må kjøre for å kome fram A til B på bygda så da kan man ikke drikke alkohol midt i uka og midt på dagen. En annen ting er at kulturen er ikke sånn at det er greit. 

Anonymkode: c55c6...7ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

En grunn er jo at man må kjøre for å kome fram A til B på bygda så da kan man ikke drikke alkohol midt i uka og midt på dagen. En annen ting er at kulturen er ikke sånn at det er greit. 

Noe av poenget er jo at overraskende mange tror man må kjøre til barnehagen… det sier jo en del om hvor lite av verden man har sett

Anonymkode: f721a...231

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.39):

Varsler barnevernet 😅 Jeg har god tone med de ansatte og hadde ikke hatt noe problemer med å si "i dag har jeg fått spandert en god lunsj og et glass vin. Nydelig fridag".

AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.44):

Man MÅ ikke, men poenget er å nyte maten og opplevesen på en annen måte. Hvorfor provoserer det deg? Ett glass vin er tross alt ikke et opprør, bare et uttrykk for livsnytelse.

Anonymkode: 50c25...d55

AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.45):

Er det ikke? I Frankrike og Italia er det helt vanlig. 

Nå er det veldig sjelden jeg gjør det, men det handler om at jeg er i full jobb. Nå er det fridag og en spesiell anledning, så hvorfor ikke?

Hvorfor opprettet du en tråd og spurte om det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass vin egentlig?🤔

Høres ut som om du for egen del hadde svaret selv.

AnonymBruker
Skrevet
Alizee skrev (7 minutter siden):

Hvorfor opprettet du en tråd og spurte om det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass vin egentlig?🤔

Høres ut som om du for egen del hadde svaret selv.

Fordi jeg ville skape engasjement, noe jeg absolutt vil si jeg klarte!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg ville skape engasjement, noe jeg absolutt vil si jeg klarte!

Ja skjønte det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noe av poenget er jo at overraskende mange tror man må kjøre til barnehagen… det sier jo en del om hvor lite av verden man har sett

Anonymkode: f721a...231

Mange må jo det. Det er mange sin verden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 13.39):

Nei det er ikke noe ferdig snakket , herregud 

Anonymkode: 1e553...e13

Jeg merker med én gang når noen har drukket alkohol. Ikke pga lukten, men væremåten. Etter 2 glass, da er de fleste mye mer avslappet og «gøyale». 

«Jeg er ikke påvirket jeg.»

🙄 

Anonymkode: 9ec16...b4b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er manges verden. 

Garpegenitiv er Satans verk, og han får mange med seg.

AnonymBruker
Skrevet

Forskere har lenge visst at alkoholikere kan ha høyere nivåer av jern i hjernen og at dette kan skade nervecellene.

Et for høyt jernnivå er i tillegg knyttet til flere såkalte nevrodegenerative sykdommer, som for eksempel Parkinsons og Alzheimer.

Selv om du drikker moderat, vil du ha for mye jern i hjernen. Man trenger ikke flere enn 7 enheter pr uke før man vil finne høyere jernnivå i hjernen. Jernnivåene vil være i de delene av hjernen som har med hukommelse, læring, motorikk og følelser å gjøre.

Om du drikker fire enheter om dagen, så vil hjernen bli hele ti år eldre. En standard flaske vin med 13 % vol alkohol er 6,5 enheter. 

Jeg vet ikke jeg, men det frister lite med Alzheimers og Parkinson. Dessverre tror jeg vi kommer til å se en økning av dette, siden så mange synes det er så greit med «ett glass vin». 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg merker med én gang når noen har drukket alkohol. Ikke pga lukten, men væremåten. Etter 2 glass, da er de fleste mye mer avslappet og «gøyale». 

🙄

Ja, jeg kan og si med engang om en person har drukket alkohol eller ikke. Som avholds og edru merker jeg det på pusten og oppførsel. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

🙄

Dummeste jeg har hørt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt

Det her er forsket på, så det er fakta: 

Forskere har lenge visst at alkoholikere kan ha høyere nivåer av jern i hjernen og at dette kan skade nervecellene.

Et for høyt jernnivå er i tillegg knyttet til flere såkalte nevrodegenerative sykdommer, som for eksempel Parkinsons og Alzheimer.

Selv om du drikker moderat, vil du ha for mye jern i hjernen. Man trenger ikke flere enn 7 enheter pr uke før man vil finne høyere jernnivå i hjernen. Jernnivåene vil være i de delene av hjernen som har med hukommelse, læring, motorikk og følelser å gjøre.

Om du drikker fire enheter om dagen, så vil hjernen bli hele ti år eldre. En standard flaske vin med 13 % vol alkohol er 6,5 enheter. 

Jeg vet ikke jeg, men det frister lite med Alzheimers og Parkinson. Dessverre tror jeg vi kommer til å se en økning av dette, siden så mange synes det er så greit med «ett glass vin». 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det her er forsket på, så det er fakta: 

Hva har dette med min kommentar å gjøre? Man blir ikke smartere av å ikke drikke ser jeg ;)

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan man hente i barnehagen etter å ha tatt medisiner med rød trekant?

Anonymkode: b2230...779

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt

Det er ditt problem. Det er fakta om meg . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hva har dette med min kommentar å gjøre? Man blir ikke smartere av å ikke drikke ser jeg ;)

Jeg har i hvert fall ikke mindre hjerne. 
Det har en sammenheng med din kommentar å gjøre, men det skjønte du tydeligvis ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kan man hente i barnehagen etter å ha tatt medisiner med rød trekant?

Anonymkode: b2230...779

Ja?

Anonymkode: 5a134...86e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Igjen: hun har ikke sagt hun skal kjøre bil. Herregud. 
Man blir ikke beruset av ett glass vin. 

Anonymkode: 512b2...2ac

Og da kan man også kjøre bil.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...