Gå til innhold

Hente i barnehagen etter et glass vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker det er trash å velge å drikke alkohol for så å hente i barnehagen, er noe med hvordan "det virker". Alkohol kan heller ikke skjules, den lukten trenger gjennom alt.

At du vil drikke til lunsj er for såvidt ikke et problem, er jo mange som har den vanen, kanskje ikke her til lands men i utlandet så er ikke det unormalt men at du velger å hente i barnehagen og utsetter deg selv for en eventuell bekymringsmelding er et merkelig valg, så viktig er det glasset...

Norge har ikke drikkekultur derfor reagerer folk mer her når folk sitter og drikker vin til lunsj på en mandag for så å hente barn i barnehagen. 

Anonymkode: 87c6e...7c4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei. 

Anonymkode: c55c6...7ef

Haha.

Anonymkode: 31c8f...8cc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis man føler grunn til bekymring så skal man melde fra. Det står ingenting som dokumenterer når man IKKE skal melde fra. Anonym melding til barnevernet heller en gang for mye enn en gang for lite. 

Dette er akkurat som alkohol og bilkjøring ; man kan miste lappen selv om man ikke blir tatt for kjøting i påvirket tilstand men hvis det er grunn til å tro at alkohol spiller en så stor rolle i livet at man er uskikket til å ha førerkort. 

Da får du jo passe på å stille deg opp ved noen spisesteder også så du kan få meldt bekymring på foreldre som drikker et glass alkohol til maten. 

Anonymkode: 5a134...86e

• Nyttig 6
Skrevet

Jeg merker en stor kontrast mellom de som skriver "drikke", og de som skriver "ta et glass vin". Ikke bare i holdninger, men også i språk og formuleringsevne. Det artige er at det er "livets harde skole" som har tid til å sitte på KG og skrive om "drikking" midt på arbeidsdagen 

Anonymkode: f721a...231

• Liker 5
Skrevet

Ah visste dette minnet meg om noe.

Fru Johnsen, De fostrer dårlig dotter Dykkar sjølv
Ja de har altfor korte skjørt
Og det seiast at De stundom drikker øl

Anonymkode: 04f9d...a43

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tenker det er trash å velge å drikke alkohol for så å hente i barnehagen, er noe med hvordan "det virker". Alkohol kan heller ikke skjules, den lukten trenger gjennom alt.

At du vil drikke til lunsj er for såvidt ikke et problem, er jo mange som har den vanen, kanskje ikke her til lands men i utlandet så er ikke det unormalt men at du velger å hente i barnehagen og utsetter deg selv for en eventuell bekymringsmelding er et merkelig valg, så viktig er det glasset...

Norge har ikke drikkekultur derfor reagerer folk mer her når folk sitter og drikker vin til lunsj på en mandag for så å hente barn i barnehagen. 

Kunne vært trash hvis man satt på fortauet utenfor barnehagen og åpnet en boks øl før man hentet. Bor du i en større by er det ikke uvanlig at folk er ute til lunsj på dagtid i forbindelse med jobb f.eks, også i Norge. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

På Østlandet går det bra. Null problem. Ingen vil merke at du har drukket 1 glass vin, verken barnet, andre foreldre eller de ansatte. 

I Nord-Trøndelag er det bare å glemme. Alle vil vite at du drikker et glass vin på dagtid før du er ferdig med glasset. Barnevernet vil stå klare i barnehagen, samt traumeteamet. Politiet vil ha hentet bilen din (selv om den sto igjen hjemme). Andre foreldre vil stille seg storøyd opp for å bivåne at du henter barnet dritings, og naboene vil stå på trappen og vente til du kommer hjem, i håp om å få med seg noe drama de også. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er da mye heller trash enn dømmende… 

Nå synes jeg personlig det er mer «trash» å drikke Pepsi Max enn vin, om man skal bruke sånne ord om andre mennesker, men mistenker du er uenig i det. 

Anonymkode: 4d591...1dc

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da får du jo passe på å stille deg opp ved noen spisesteder også så du kan få meldt bekymring på foreldre som drikker et glass alkohol til maten. 

Så du tror jeg jakter på folk å rapportere? Det gjør jeg ikke ! Men er det noen som tilfeldigvis krysser min vei som gjør noe jeg syns er uakseptabelt så er jeg ikke konfliktsky. Jeg er den "nabokjerringa",som er grei å ha i samfunnet og hvis du oppfører deg så har du jo ikke noe å frykte. Så sterkt som folk reagerer så tyder det på dårlig samvittighet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da har vi meget forskjellig oppfatning av "trash". Det er ikke trash å spise lunsj på en Michelin restaurant og nyte et glass vin til lunsj. 

Anonymkode: 50c25...d55

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja det serveres vel ikke alkohol på kirkelydhus på bygda akkurat, så skjønner du synest det. 

Anonymkode: 04f9d...a43

nja, vårt kyrkjelydshus serverer vin både med og uten alkohol og den til nattverd har alkohol i seg også - jaggu.. og jeg bor på bøgda! 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei det bestemmer reglene ! 

Anonymkode: 1e553...e13

hvilke regler? Dine egne gjelder ikke for andre :P

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor svak vin drikker du? Et glass vin kan selvfølgelig slå ut på promille test, og er dermed ikke kjørbar. 

Anonymkode: 8119a...a7c

alkohol nedbytes i kroppen med ca 0.15promille pr time for alle, det er et fakta. 
jeg la inn informasjon om kjønn, vekt og ett glass vin mellom klokken 11.30 og klokken 12.00 og det er altså ganske usansynlig at jeg om jeg henter i barnehagen klokken 16.00 er over promillegrensen - så da kan vi legge den debatten død.. 

Din utregning

Du hadde sannsynligvis under 0.2 i promille klokka 15:22, ca. 3.5 time(r) etter at du sluttet å drikke.

Anonymkode: 09fde...155

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man føler grunn til bekymring så skal man melde fra. Det står ingenting som dokumenterer når man IKKE skal melde fra. Anonym melding til barnevernet heller en gang for mye enn en gang for lite. 

Dette er akkurat som alkohol og bilkjøring ; man kan miste lappen selv om man ikke blir tatt for kjøting i påvirket tilstand men hvis det er grunn til å tro at alkohol spiller en så stor rolle i livet at man er uskikket til å ha førerkort. 

Hva er det du vaser om? Barnehageansatte kan ikke melde anonymt til barnevernet. Slutt å prat om ting du ikke har peiling på.

Anonymkode: 174a6...480

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det du vaser om? Barnehageansatte kan ikke melde anonymt til barnevernet. Slutt å prat om ting du ikke har peiling på.

hvem har sagt at jeg er barnehageansatt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alkohol kan heller ikke skjules, den lukten trenger gjennom alt.

For noe sprøyt.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så du tror jeg jakter på folk å rapportere? Det gjør jeg ikke ! Men er det noen som tilfeldigvis krysser min vei som gjør noe jeg syns er uakseptabelt så er jeg ikke konfliktsky. Jeg er den "nabokjerringa",som er grei å ha i samfunnet og hvis du oppfører deg så har du jo ikke noe å frykte. Så sterkt som folk reagerer så tyder det på dårlig samvittighet. 

Aha, du er en av de som kaster bort barnevernets begrensede ressurser pga din puritanske moralitet? Gotcha!

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hele tråden handler om å hente i barnehagen. Ærlig talt.

• Liker 2
Skrevet

For noe sprøyt.

Aha, du er en av de som kaster bort barnevernets begrensede ressurser pga din puritanske moralitet? Gotcha!

Nei, det er ikke meg. 

Skrevet

Hele tråden handler om å hente i barnehagen. Ærlig talt.

Kanskje jeg er en forelder? Eller en som treffer deg på veg til barnehagen? Uansett er min mening det som er viktig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har nok skjønt at du ikke er i jobb.

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har nok skjønt at du ikke er i jobb.

haha! Så det har dere. Hvem er " dere" forresten? Jeg er i jobb btw, men jeg kommer jo ikke til å legge fram bevis som kan personliggjøre meg, gjøre at folk kjenner meg igjen. Jeg er bare en vanlig person som har litt mot og ikke bare lar ting suse forbi. Høy moral og godt likt på alle måter. Gjør som du vil, men hva du vil om meg, I don`t care for jeg er trygg på meg selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje jeg er en forelder? Eller en som treffer deg på veg til barnehagen? Uansett er min mening det som er viktig. 

Nei Berit, din mening er absolutt ikke viktig. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...