Gå til innhold

Hente i barnehagen etter et glass vin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass vin til lunsj? 

Anonymkode: 50c25...d55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke noe i veien for det, så lenge du ikke kjører bil dit selv.

Anonymkode: d6e89...72b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hente i barnehage til fots: Ja
Hente i barnehage med kjøretøy: Absolutt ikke

Anonymkode: 2cc9f...942

• Liker 12
Skrevet

Synes det på utsiden at man har drukket da?

Jeg har venner som tåler 2-3 glass uten at det synes. Jeg blir dritings etter et halvt glass med vin ( tåler ikke alkohol). 
Man kan ikke hente i barnehagen i en beruset tilstand, men alle tåler forskjellige mengder alkohol

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Henter du i barnehagen i beruset tilstand er det strenge beredskapsplaner som som dekker det.

Anonymkode: 8efd8...e1b

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på lunsj med venninner i byen og drukket litt vin. Har hentet i barnehagen senere. Tok da buss og gikk hjem. 

1-2 glass vin gjør en ikke full. Og tiden fra der vinen drikkes til henting er jo med på at alkoholen nesten er borte. Med mindre du drikker hjemme og bor rett ved barnehagen da.

Anonymkode: 195b2...820

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke fremstår beruset i det hele tatt ser jeg ikke problemet med å hente i barnehagen(til fots). Men jeg skjønner heller ikke hvordan det glasset med vin til lunsj på en hverdag er så viktig at man vurderer det når man skal hente i barnehagen.

Anonymkode: 41d12...fc7

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Henter du i barnehagen i beruset tilstand er det strenge beredskapsplaner som som dekker det.

Men ansatte kan ikke se at noen har drukket ett! glass vin. Og beruset er du ikke av ett glass.

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes dere det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass vin til lunsj? 

Ser ikke problemet så lenge du ikke må hente med bil

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men ansatte kan ikke se at noen har drukket ett! glass vin. Og beruset er du ikke av ett glass.

er du beruset etter et glass vin? Hvis ja har du sbvaret

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ihvertfall reagert om det luktet alkohol fra pusten til en annen forelder om jeg var der og hentet samtidig. Hadde tenkt at vedkommende har et alkoholproblem som drikker på dagtid. Selv om man ikke fremstår som beruset, så kjenner jo andre det på lukta.

Anonymkode: 0e3db...d37

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Hvorfor skulle ikke det være greit? Man blir jo ikke  beruset etter ett glass vin. 

Men puss tennene først så du ikke lukter alkohol 

Endret av Phoenix Heart
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud da folk. Man blir ikke beruset av å drikke ett glass vin til lunsj. Man er kjørbar hele tiden med mindre man pælmer ned glasset. Noen timer senere er det flere timer siden alkoholen var ute av kroppen.

Anonymkode: 43b74...c72

• Liker 4
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 255b6...579

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hente i barnehage til fots: Ja
Hente i barnehage med kjøretøy: Absolutt ikke

Anonymkode: 2cc9f...942

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ser ikke noe i veien for det, så lenge du ikke kjører bil dit selv.

Anonymkode: d6e89...72b

Hvorfor ikke? Drikker man et glass vin kl 12 og kjører i 16 tiden aå er det mer enn innafor. 

Anonymkode: 04f9d...a43

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde ihvertfall reagert om det luktet alkohol fra pusten til en annen forelder om jeg var der og hentet samtidig. Hadde tenkt at vedkommende har et alkoholproblem som drikker på dagtid. Selv om man ikke fremstår som beruset, så kjenner jo andre det på lukta.

Anonymkode: 0e3db...d37

Man har da ikke et alkoholproblem fordi det drikkes på dagtid? Det er ikke uvanlig å en og annen gang ta et glass vin til lunsj hvis man har fri en hverdag og treffer venninner. 

Er glad jeg omgås lite folk som deg. Holder meg til folk som er avslappet og ikke kritiserer andre for noe som er normalt. Må være slitsomt å dømme andre hele tiden.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å herregud da folk. Man blir ikke beruset av å drikke ett glass vin til lunsj.

Anonymkode: 43b74...c72

Å joda, det spørs hvordan kroppen reagerer på alkohol - og om man har noen underliggende sykdommer. Jeg trenger ikke å drikke mer enn en halv boks øl før jeg begynner og kjenne at jeg er beruset.

Å ikke spise før man har drukket er også en faktor.

Anonymkode: b11e8...5c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Absolutt ikke! 

Anonymkode: c55c6...7ef

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som utgangspunkt tenker jeg nei, men det kommer både an på hvor mye alkohol du tåler før det merkes og hvor lenge etter inntaket du henter i barnehagen. Dersom du tok et glass vin til lunsj kl. 11, henter kl. 15.30, og du verken fremstår påvirket eller lukter av alkohol, så er det innafor, selvsagt forutsett at du ikke kjører bil og dette er noe som skjer en gang i året. 

Anonymkode: 9f4ad...cbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan og variere hvordan du reagerer på alkohol. Er det verdt det glasset hvis bhg-personellet varsler barnevernet? Jeg hadde varslet ved mistanke. 

Anonymkode: c55c6...7ef

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...