Gå til innhold

Er vanskelig som ønsker meg kake til bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snart bursdag, og familien og samboer har spurt meg om hva jeg ønsker meg. Jeg har alt, og det jeg vil ha kjøper jeg meg. Så det eneste jeg har sagt jeg ønsker meg i år er en kake (lenge siden jeg har fått bursdagskake). Men da er jeg vist kjempe vanskelig. Samboer har ikke tid til å bake, familien min kan jo ikke sende kake i posten. Jeg har sagt at det spiller ingen rolle hvilken det er, kan være bestillt, eller kjøpt på rema liksom. Men nei jeg er vist super vanskelig.. 🫠 er det virkelig så mye verre å kjøpe en kake en å kjøpe en annen gave?🙃 

Anonymkode: 3859a...e51

• Liker 1
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om penger så kjøper du den selv:)

Anonymkode: 9ae7f...802

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ehm, det er IKKE for mye. 

Faktisk bør du forvente BÅDE kake OG presang. 

På Meny kan man kjøpe frosne kakestykker. Kan handles inn nå og tas opp dagen før. Det bør de faen meg klare ordne for deg. 

Anonymkode: 31972...30b

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har snart bursdag, og familien og samboer har spurt meg om hva jeg ønsker meg. Jeg har alt, og det jeg vil ha kjøper jeg meg. Så det eneste jeg har sagt jeg ønsker meg i år er en kake (lenge siden jeg har fått bursdagskake). Men da er jeg vist kjempe vanskelig. Samboer har ikke tid til å bake, familien min kan jo ikke sende kake i posten. Jeg har sagt at det spiller ingen rolle hvilken det er, kan være bestillt, eller kjøpt på rema liksom. Men nei jeg er vist super vanskelig.. 🫠 er det virkelig så mye verre å kjøpe en kake en å kjøpe en annen gave?🙃 

Tja, du kan jo bake en kake og sende i posten selv? 

Eller sette i gang med baking selv om du ikke har tid? 

Anonymkode: 38cdc...d26

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja, du kan jo bake en kake og sende i posten selv? 

Eller sette i gang med baking selv om du ikke har tid? 

Anonymkode: 38cdc...d26

Dust. Hun skriver jo at den kan være både bestilt eller kjøpt ferdig! Det er IKKE et høyt krav!

• Liker 20
  • Nyttig 10
Skrevet

Nei er ikke for mye.

De kan jo bestille å få det levert på døra de.

Her så baker svigermor kake på bursdagen til alle

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Om din samboer ikke klarer å få tak i en kake på en eller annen måte, kjøpt, bakt, bestilt whatever, ja hva betyr du egentlig for denne samboeren?? Det hadde jeg lurt på. 

Anonymkode: f810c...f5f

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

er vel en del butikker som tilbyr kake da. 

for eksempel på Joker.no så er det bare å bestille dagen før, og så hente kaken dagen etter (på selve bursdagen  din) 

Anonymkode: a96ce...1c0

• Liker 5
Skrevet

Er det ikke et lokalt bakeri familien/samboer kan bestille en kake fra, så kan du eventuelt hente den selv? Høres jo helt merkelig ut, at du skulle måtte hente den selv da, så frem ikke samboeren din er bortreist. Litt trist, egentlig. Og du er ikke storforlangende. Selv får jeg gave og bursdagkake av min samboer. Sist var den bestilt på bakeri, og han hentet. 

Anonymkode: 5953d...3b5

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mange gode kaker å få kjøpt. 

Endret av Phoenix Heart
  • Liker 3
Skrevet

Hvordan er disse menneskene ellers mot deg? Jeg mener - er de snille og rause og gavmilde og glade i deg de resterende 364 dagene? 

• Liker 8
Skrevet

Nei dette er ikke storforlangende. Du får kaker fryst i de fleste matbutikker, og samme sted kan en bestille kaker også. Så har en bakerier og hobbybakere, og selvsagt Toro. 

Du fortjener både kake og presang som annen sa her, så du finnes ikke kravstor. 

Jeg tror jeg hadde kjøpt meg et saftig stykke med kake og hatt på lurt og gumlet den dagen om ikke annet dukker opp 🥰😋

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Når man ikke klarer å sette av litt tid til å bake en kake bry dem seg svært lite om dagen din 

Det tar da ikke lang tid å lage en kake 

Anonymkode: 8aa8c...604

• Liker 1
Skrevet

Dette her går jo på sosiale antenner. La folk få kjøpe deg en gave. Det kan jo være en bruksgjenstand som spesifikke hudprodukter du bruker, håndklær, spiselige gave som spesielle oljer, såper osv. Folk har et behov for å kunne uttrykke glede over andre mennesker de er glad i, og når man svaret slik du gjør føler man seg lett avvist. Alle forstår jo at ikke alle kan gi deg hver sin kake til bursdagen?

Du fortjener absolutt en kake, men du kan vel også la folk få kjøpe en gave til deg hvis det er et sterkt ønske?

Skrevet

De selger kake i butikkene. Både fersk og i frysedisken. Ellers har man bakeri man kan bestille på. Det er ikke du som er vanskelig, men han du bor med. Litt usikker på hva familien som bor borte kan gjøre.

Anonymkode: 852a8...034

• Liker 1
Skrevet

En kake er ikke en vanskelig gave å gi, men det kan jo hende familien din og samboeren din er litt lite begavet når det kommer til digitale løsninger. Mange bakerier tilbyr bestilling på nett (kan gjøres flere dager i forveien) med levering. Send dem en helt konkret lenke til bestillingsløsningen til et bakeri i nærheten, akkurat hvilken kake du ønsker og når du ønsker å få den levert eller hente den. Så er det bare for dem å taste det inn og betale. Gjør gaveshoppingen enkel for dem. 

Anonymkode: 6995d...f04

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De at du ønsker deg en "morgenlevering" med frokost og kake. Er det veldig viktig, kan de slenge på en blomst også.

Anonymkode: 50828...495

• Liker 1
Skrevet

Tenker du enten har en samboer som ikke prioriterer deg så høyt eller er eksepsjonelt tafatt. Du er ikke kravstor. Litt mer styr for familie som bor langt unna, men de kunne ordnet å få det levert på døra eller at du kunne hentet selv hos baker om de hadde villet. Hvordan er disse folkene mot deg ellers, prioriterer de deg eller er det alltid du som fikser ting for de?

Anonymkode: 9df77...0ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Både jeg og mannen min fikser lett en hjemmelaget kake til kollegaer. Også gidder ikke familien din å fikse kake til DEG?

Det høres ut som at du må gjennom en streik og nå rett før jul er en perfekt anledning. Nå har du mulighet til å ta null initiativ til forberedelser, baking, vasking og pynting. La de fikse det selv fra a til å og så kan de se hva de har tatt for gitt i alle år. Lykke til!

Anonymkode: 566a2...2d8

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...