Gå til innhold

Hvordan overvinne evig sultfølelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Altså, det er jo ikke FARLIG, i betydning helsefarlig. Men det er utrolig irriterende og forstyrrende. Kortison kan sikkert påvirke sultfølelsen, men den blåser meg mest opp, og kroppen tviholder på vann. Legen anbefaler å drikke mer vann, that's it. 

Anonymkode: 70dab...438

Jeg fikk vanndrivende da jeg gikk på medisin som gjorde at jeg holdt på vann. Kommer sikkert an på hvor ille det er, men... 

Anonymkode: 98c3e...4c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 10.28):

Søker etter tips. Sulten hele tiden, og det er veldig forstyrrende både privat og på jobb. Tanker om mat blir veldig overveldende, og jeg sliter med å konsentrere meg om det jeg må gjøre. Hvordan håndterer dere sult? Å drikke mer vann går ikke for min del, da jeg allerede drikker rundt 2,5 liter per dag. 

Har aldri vært sulten før nå. Så er midt i en prøve periode selv.

Antar jeg er i fare for å være insulinsesitent, har ikke fått svar på alle prøver men lært litt til nå har jeg jo. Bare på få uker raste vekten min uforklarlig opp. Har aldri  spist annerledes og ca samme hele  livet. Har aldri følt på sult ikke sånn konstant iallefall,  og vekten har vært stabil. 

I tillegg  til vekt økning  økte også sulten voldsomt. Så i min dypeste sympati,  jeg ante ikke at det var så hardt. 

Til tross  økt sult, så økte jeg ikke inntaket. Bare et par ekstra gulerøtter og en  ekstra  brødskive av og til. Når det ble skikkelig ille. 

Har hatt et bevisst forhold til mat, pga en mor på jojo slanking. Og har fått med meg det meste egentlig.  Jeg vet også at min mor spiste ikke så himla mye heller,  som man skulle tro. 

Først kjørte jeg på med lavt på kalorier,  det ble ikke noe sulsess, det endte med å øke vekta en kg i uken til 2,5 kg på en uke. 

Fikk tips om å sjekke ut insulinresistens. Det øker sult bla. Og rådet det er jo mindre karbohydrater. Så nå er jeg på streng lavkarbo diett. Vekt øking er stoppet, og nå faktisk to kg ned. Sulten har roet seg ned iallefall.  Så må jeg finne en måte å balansere  litt bedre fremover,  kan ikke leve på streng kavkarbo i lengden heller. Men sulten og vekta har iallefall stabilisert seg

Anonymkode: f704d...dbd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig er det ikke det. Jeg vet det. Det er bare utrolig irriterende å kjenne på denne følelsen hele tiden.

TS

Ja. Det vet jeg godt. 
Men som jeg skrev så har oppskjært melon og druer hjulpet meg mot sulten. Men allikevell så vil jeg påstå at det er en vanesak, kanskje? Det går over, tror jeg 😅

Anonymkode: 3b198...ece

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger. 

veronica<3, mod. 

Skrevet

Det som har hjulpet meg er:

Utsett frokost. Kunne glatt hevet i meg masse mat 06.15, men da dør jeg av sult lenge før lunsj 11.30. Pusher jeg den til 8-9 hjelper det. Og jeg synes svart kaffe på morgen bare er ok noen timer. (Oppe 5) Frokost er solid! Og veldig proteinsolid. Mitt største måltid.

Mye grønnsaker å knaske på.

Spiser ofte grønnsakssuppe til lunsj og middag. Lager de tjukke, stavmikset med en del poteter i, og litt lettere creme fraiche. Man får mye suppe på lite kalorier. Har det til middag ofte. 

Koffeinfri te på kveld som kos.

Man får 10 mokkabønner for 50 kalorier. Det koser jeg meg maks med. Nekter jeg meg alt mulig så blir det tøffere å stå i synes jeg.

Hadde mange små måltider før. Ble sliten og mer sulten av det. Trives med færre solide måltider.

Har en skuff på jobb med proteinbarer. Men prøver ikke bruke det så ofte. Men ok hvis jeg blir for sulten og sliten til å funke.

Lever på ca 1350 kalorier om dagen på 9.året så jeg har vært mye sulten og prøvd meg mye frem .

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Selvfølgelig er det ikke det. Jeg vet det. Det er bare utrolig irriterende å kjenne på denne følelsen hele tiden.

TS

Skjønner deg SÅ godt. Det tar krefter og energi selv om man vet man ikke dør liksom. 😌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...