AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Søker etter tips. Sulten hele tiden, og det er veldig forstyrrende både privat og på jobb. Tanker om mat blir veldig overveldende, og jeg sliter med å konsentrere meg om det jeg må gjøre. Hvordan håndterer dere sult? Å drikke mer vann går ikke for min del, da jeg allerede drikker rundt 2,5 liter per dag. Anonymkode: 70dab...438 1 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Spiser du nok da? Hvis du spiser nok så kan du ha forstrrelser i hormonbalansen. Anonymkode: c22ca...59a
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Søker etter tips. Sulten hele tiden, og det er veldig forstyrrende både privat og på jobb. Tanker om mat blir veldig overveldende, og jeg sliter med å konsentrere meg om det jeg må gjøre. Hvordan håndterer dere sult? Å drikke mer vann går ikke for min del, da jeg allerede drikker rundt 2,5 liter per dag. Anonymkode: 70dab...438 Lag mat som metter og vær raus med grønnsaker. Grønnsaker som er vasket og tilberedt i en matboks, er suverent å bruke som mellommåltid, kanskje en boks med god hummus som dip ved siden av. Vet ikke om du i tillegg prøver å gå ned i vekt? Anonymkode: 5eb4c...dea 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Jeg synes det hjelper å spise 1/2 til 1 sukkerfri proteinbar når jeg blir sulten. Hvis det er på jobb eller utenom måltid. Ellers knasker jeg litt Läckerol som hjelper meg i tillegg. Anonymkode: 26660...3db
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Wegovy el.lign. Anonymkode: f6854...9ee 2
Roses Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden Spiser du nok proteiner? Det vil også holde deg mett lenger. 1 6
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Men er du sulten, eller er du fysen? Er det som om du har gått åtte timer uten mat (tom magesekk, rumling, lite energi), eller er det som på lørdagskvelden når du er fysen, keen på noe å gnafse på, men ingen reell sult? Hvis du er reellt sulten HELE tiden også etter et stort måltid er det jo noe fysiologisk galt. Hvis du er fysen og hol og keen på noe å snacke på kan man faktisk trene bort den følelsen… Du må være litt mer spesifikk når du beskriver om vi skal kunne hjelpe til. Anonymkode: c22ca...59a 4 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden For meg hjalp det å kutte frokost. Det høres rart ut, men da fikk jeg sultfølelsen under kontroll. Da jeg spiste frokost, så var det romling fra klokka 9-10. Nå spiser jeg ikke før første måltid før klokka 12, og da merker jeg mye mindre til sulten både før og etter. Anonymkode: e0204...512 10 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Spiser du nok da? Hvis du spiser nok så kan du ha forstrrelser i hormonbalansen. Anonymkode: c22ca...59a Jeg spiser det antall kalorier jeg max kan ha for å gå ned i vekt. Mangler sultregulering, og har komplisert sykdomsbilde, så blir sulten uansett. Anonymkode: 70dab...438
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden Proteiner. Og hvis du er overvektig; wegovy. Anonymkode: e2c19...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men er du sulten, eller er du fysen? Er det som om du har gått åtte timer uten mat (tom magesekk, rumling, lite energi), eller er det som på lørdagskvelden når du er fysen, keen på noe å gnafse på, men ingen reell sult? Hvis du er reellt sulten HELE tiden også etter et stort måltid er det jo noe fysiologisk galt. Hvis du er fysen og hol og keen på noe å snacke på kan man faktisk trene bort den følelsen… Du må være litt mer spesifikk når du beskriver om vi skal kunne hjelpe til. Anonymkode: c22ca...59a Det er noe fysiologisk galt. Jeg har ekstremt lav forbrenning grunnet komplekst sykdomsbilde, og mangler sultregulering. Føler faktisk at jeg er SULTEN: slapp, rumling i magen, hodepine. Har aldri opplevd å være "keen på godteri", da jeg ikke er så glad i søtsaker, brus og sånt. Anonymkode: 70dab...438
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Proteiner. Og hvis du er overvektig; wegovy. Anonymkode: e2c19...2a3 Får ikke wegovy med BMI på 26,5. I tillegg har jeg to venninner som fikk skumle bivirkninger, da får jeg heller gå sulten. Anonymkode: 70dab...438 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For meg hjalp det å kutte frokost. Det høres rart ut, men da fikk jeg sultfølelsen under kontroll. Da jeg spiste frokost, så var det romling fra klokka 9-10. Nå spiser jeg ikke før første måltid før klokka 12, og da merker jeg mye mindre til sulten både før og etter. Anonymkode: e0204...512 Hvis jeg ikke spiser frokost, så er jeg ubrukelig på jobb før lunsj. Slapp, ukonsentrert og med hodepine. Vet at mange velger å ikke spise frokost, men for min kropp fungerer det ikke. Anonymkode: 70dab...438
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden Hvis det er for lenge til lunsj tar jeg en håndfull nøtter. Anonymkode: 4f119...930
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spiser det antall kalorier jeg max kan ha for å gå ned i vekt. Mangler sultregulering, og har komplisert sykdomsbilde, så blir sulten uansett. Anonymkode: 70dab...438 Har du forsøkt å fokusere på protein i stedenfor kalorier? Det hjalp meg, når jeg spiser mye protein får jeg lilsom ikke plas til mer en passe med kalorier. Jeg syned også det å holde meg unda ultraprosesert og usun mat hjelper på sultfølelsen. Men om du har en medesinsk tilstand så er det jo ikke sikkert det som virker hos meg virker hos deg. Har du snaket med legen om dette? Kan du prøve medesiner som minsker sultfølelsen? Anonymkode: 98909...7e8 2 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du forsøkt å fokusere på protein i stedenfor kalorier? Det hjalp meg, når jeg spiser mye protein får jeg lilsom ikke plas til mer en passe med kalorier. Jeg syned også det å holde meg unda ultraprosesert og usun mat hjelper på sultfølelsen. Men om du har en medesinsk tilstand så er det jo ikke sikkert det som virker hos meg virker hos deg. Har du snaket med legen om dette? Kan du prøve medesiner som minsker sultfølelsen? Anonymkode: 98909...7e8 Fastlegen tar det ikke på alvor og skylder på at "det er vanlig for kvinner i perimenopause å legge på seg", anbefaler periodisk fasting og lavkarbo. Hvilke medisiner finnes på markedet annet enn sprøyter? Har kun hørt om Wegovy og lignende, men de får jeg ikke fordi jeg ikke er overvektig nok. Tør heller ikke grunnet bivirkninger mange får. Anonymkode: 70dab...438 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Er du faktisk sulten mellom måltidene så spis agurk mellom, og drikk te. Anonymkode: 3b148...0e4 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden Pass på å ikke gå og kjede deg, er du hjemme så finn en hobby eller les en spennende bok eller se serie i stedet. Når du får på plass rutine med gitt antall måltider per dag til samme tidspunkt så blir kroppen også mindre sulten mellom, men heller sulten til de faktiske måltidstidspunktene. Anonymkode: 3b148...0e4 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden Jeg gjentar for meg selv: Det er ikke farlig å være sulten - det er ikke farlig å være sulten. Magemurringen har jeg lært meg å gjenkjenne som "godlyd". Den betyr at jeg reduserer vekta mi. Anonymkode: c42bc...f15 3 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg spiser det antall kalorier jeg max kan ha for å gå ned i vekt. Mangler sultregulering, og har komplisert sykdomsbilde, så blir sulten uansett. Anonymkode: 70dab...438 Mer proteiner og fett sammen, spesielt ditt flrste måltid! Se på tipsene til Glucose Goddess. Det vil garantert hjelpe deg, og er enkle små endringer. Anonymkode: 0bf66...096 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå