AnonymBruker Skrevet i går, 07:23 #1 Skrevet i går, 07:23 Buss snikere, som går på NAV, som sniker fordi de har for dårlig råd. Får de tilbake pengene fra boten som nødhjelp? Er det sånn det funker? Anonymkode: 97828...5e2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:28 #3 Skrevet i går, 07:28 Nei. Boten må betales med nedbetalingsplan. Om de ikke har penger til livsopphold etter at boten er betalt, kan de få tilskudd fra nav. Anonymkode: 3b694...57a 7 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:29 #4 Skrevet i går, 07:29 Høres jo logisk ut spør du meg. De sniker for de har ikke penger. Anonymkode: 457be...a10 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:31 #5 Skrevet i går, 07:31 Nei den må du betale selv om du får støtte fra nav eller tjener fett. Anonymkode: a0302...230 3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:31 #6 Skrevet i går, 07:31 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres jo logisk ut spør du meg. De sniker for de har ikke penger. Anonymkode: 457be...a10 Alternativet kan være å gå, hvis det ikke er for langt. Kan ikke NAV kreve at vedkommende går da? Så lenge kroppen og bena fungerer. Anonymkode: 97828...5e2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:32 #7 Skrevet i går, 07:32 Synes det er rart at NAV ikke heller bare gir støtte til månedskort.. Anonymkode: a1671...55c 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:36 #8 Skrevet i går, 07:36 Skjønner godt at flere sniker på bussen.. etter at billetten gikk fra å være gyldig fra 90 til 60 minutter (i Bergen) er det så og si umulig å greise fram og tilbake til en destinasjon på samme billett. Da koster det i underkant av 100 kr for ett kort ærend om du må bruke kollektiv transport. Det er penger som en med dårlig råd ikke har råd til, det er to, muligens tre varme gode måltid den uken. Synes at di med dårlig råd bør få en eller annen rabattert ordning for kollektivtransport. Jeg har ikke det behovet, men er veldig irritert på deres vegne. Blir plutselig dobbelt så dyrt for å bruke kollektivtransport ved å forkorte gyldigheten til den billetten. Anonymkode: 6bc9a...63b 4 3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:36 #9 Skrevet i går, 07:36 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sannsynligvis ja.. Anonymkode: 43ce7...8bf Nei. Nødhjelp er veldig lav sats, og ting erstattes ikke krone for krone. Dersom du av en eller annen grunn står med Tom bankkonto, kan du få et minimum per dag (fem dager i uka, ikke syv) frem til neste planlagte inntekt. Første gang det skjer, vil du bli informert om hvilke hensyn de ikke tar i fremtiden. Dersom man allerede er sosialklient, vet man at gjeld ikke regnes med og man må da få en nedbetalingsplan. Anonymkode: 524e7...659 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:38 #10 Skrevet i går, 07:38 Selvsagt kan man ikke snike på offentlig transport for så å dra til NAV for å få nødhjelp til gebyret/boten. Hvor kommer sånne ideer fra? Evt nødhjelp er til mat og medisiner- ikke til å betale bøter. Også ideen om at alle som får penger fra NAV har så forferdelig lite penger kan legges bort. Det er like stor forskjell mellom dem som får penger fra NAV som mellom dem som har arbeidsinntekt. Anonymkode: d9c2b...7f7 4
AnonymBruker Skrevet i går, 08:18 #11 Skrevet i går, 08:18 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Buss snikere, som går på NAV, som sniker fordi de har for dårlig råd. Får de tilbake pengene fra boten som nødhjelp? Er det sånn det funker? Anonymkode: 97828...5e2 Nei, NAV tar ikke hensyn til gjeld i sine beregninger. Den blir stående som ubetalt og rente seg. Om de skulle betale den og stå uten penger så får de vell beskjed om å leve på buljong og gulrot eller havregryn. Anonymkode: 10755...e72 3
AnonymBruker Skrevet i går, 08:31 #12 Skrevet i går, 08:31 Man får ikke nødhjelp for støtte til gjeld. Men, er konto tom, så kan en søke om nødhjelp til livsopphold og bruke det på gjeld, men da blir det ikke mange kroner igjen til mat Jeg har selv vært et sted i livet med psykisk sykdom og økonomi helt i grus, samtidig som jeg ikke klarte ta vare på det lille jeg hadde, og det er ganske mye mer en kan søke om støtte til enn folk tror. Selv søkte jeg om hjelp til briller, møbler, husleie, mat, livsopphold blant annet, og alt løste seg ila kort tid. Var også så krise et par ganger at jeg trengte penger på dagen, og pengene var på konto ila noen timer. Gjeld derimot er ikke noe de utbetaler for, men bruker en egne penger på bot, og søker om livsopphold når konto er tom, så vil en nok få noe til mat, for både tak over hode og mat er noe en har krav på støtte til Anonymkode: 7ae6c...b97 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:28 #13 Skrevet i går, 12:28 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes at di med dårlig råd bør få en eller annen rabattert ordning for kollektivtransport. Anonymkode: 6bc9a...63b De som er uføretrygdede får honnørrabatt. Anonymkode: 453b7...62a
AnonymBruker Skrevet i går, 13:51 #14 Skrevet i går, 13:51 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Synes det er rart at NAV ikke heller bare gir støtte til månedskort.. Anonymkode: a1671...55c Til hvem? Folk som feks går på kurs/ arbeidstrening i regi av nav får støtte til månedskort. Anonymkode: 9e4e6...14b
AnonymBruker Skrevet i går, 13:53 #15 Skrevet i går, 13:53 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alternativet kan være å gå, hvis det ikke er for langt. Kan ikke NAV kreve at vedkommende går da? Så lenge kroppen og bena fungerer. Anonymkode: 97828...5e2 Hvor er det de skal da? På shopping ? På fest? På nav kurs? Hvis kroppen og bena ikke fungerer kan du søke om tt kort. Anonymkode: 9e4e6...14b
AnonymBruker Skrevet i går, 14:14 #16 Skrevet i går, 14:14 I Trondheim koster det 22 kr for enkeltbillett honnør, og 370 kr for månedsbillett honnør. Synes det er billig jeg. Men nå er ikke alle som går på NAV uføretrygdet. Jeg er ung ufør Anonymkode: 891d9...165
Grå Skrevet 15 timer siden #17 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Buss snikere, som går på NAV, som sniker fordi de har for dårlig råd. Får de tilbake pengene fra boten som nødhjelp? Er det sånn det funker? Anonymkode: 97828...5e2 Oi du er et troll! Hvor mange hoder har du? I din verden er de eneste som sniker på trikken navere med dårlig råd som også er de som betaler halv pris? det gir jo ikke mening? Det har aldri slått deg at noen har utfordringer? Du får krysse fingrene for at du ikke skader deg på jobb da, for med de holdningene du viser blir det vanskelig for folk rundt deg å skjule skadefryd...
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor er det de skal da? På shopping ? På fest? På nav kurs? Hvis kroppen og bena ikke fungerer kan du søke om tt kort. Anonymkode: 9e4e6...14b Merkelig nok trenger også folk på AAP/uføretrygd også å kjøpe mat, handle klær, dra på apoteket, gå til tannlegen, bruke post i butikk og ironisk nok også komme seg på møter på NAV, hos kommunen etc. Anonymkode: 37315...598
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): I Trondheim koster det 22 kr for enkeltbillett honnør, og 370 kr for månedsbillett honnør. Synes det er billig jeg. Men nå er ikke alle som går på NAV uføretrygdet. Jeg er ung ufør Anonymkode: 891d9...165 Det er nok ganske billig, men husk at de på AAP ikke har honnørkort og at mange både på AAP og på uføretrygd har mye mindre utbetalt enn deg. Anonymkode: 37315...598
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor er det de skal da? På shopping ? På fest? På nav kurs? Hvis kroppen og bena ikke fungerer kan du søke om tt kort. Anonymkode: 9e4e6...14b Vet du hvordan TT kort fungerer? Det du får på et slikt kort holder ikke til mange turene og egenandelen er dyrere enn bussen. Anonymkode: 1bae5...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå