Gå til innhold

Er kavring farlig/usunt for en 11 mnd gammel gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ga innimellom sønnen min en kavring å gnage på, og han blir helt vill!!!Er kavring greit å gi til en liten gutt, og kan den sette seg fast?Er litt hysterisk når det kommer til ting som kan sette seg fast...

Skrevet

I min familie ha vi pleid å gi babyene kavring å sutte/gnage på fra de er 6-7 mnd. :) Jeg vil tro kavringer løser seg såpass opp at det ikke er noen livsfare eller noe sånt med tanke på at det kan settes i halsen, men det er jo alltid en viss sjangs for at det kan settes i halsen. Alt man putter i munnen er jo mulig å få i vranghalsen, grøt, melk, vann osv...

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg ville vært forsiktig med å gi kavring til så små barn. De kan sette seg fast. Jeg satte selv fast kavring i halsen da jeg var liten og holdt på å bli kvalt.

Gjest regine
Skrevet

Min fikk kavring å gnage på fra han var 6-7 mnd. Den løser seg opp, så det skal litt til før det setter seg i halsen. Selvsagt fikk han ikke det når han var alene el. Og jeg ga han ikke sukkerkavring, men grove typer.

Tror også dette bidro til at han omtrent ikke hadde problemer da han fikk tenner.

Skrevet

Det står i de fleste barnebøker (inkludert Gro Nylander om det sier deg noe) at kavring er fint å gnage på fra ca. 6 mnd.

Jeg kan ikke skjønne hva som skulle være usunt med en kavring? Det inneholder jo det samme som grøten, bare mindre sukker (siden det ikke er melkepulver i den).

Det er lurt å velge en hard type slik at de ikke knekker så lett og går i småbiter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...