AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:59 #21 Skrevet onsdag kl. 08:59 Eilis skrev (1 time siden): Ja hjulene får man kjøpt, og tror det er en grei sak å bytte. Men når det ikke står at det er en slitedel i manualen så tenker jeg at det er reklamasjon 🤔 En manual er til for bruk av hjelp til hvordan du betjener maskinen. Ikke for hva som er slitedeler eller ikke. Det er ikke så banskelig å skjønne Anonymkode: 19c7f...fff 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:44 #22 Skrevet onsdag kl. 16:44 Eilis skrev (9 timer siden): Du var litt utydelig i beskrivelsen. Skal jeg sette de gamle hjulene på igjen? 😂 Klarer å bytte hjulene, men dersom det egentlig er en reklamasjon så ønsker jeg det dekt😊 Hjulene er av plast, veldig sjeldent de er ødelagt, bare hoppet av festet. Så ja, sett på de gamle. Anonymkode: d6e8c...1e2 3
AnonymBruker Skrevet i går, 01:10 #23 Skrevet i går, 01:10 Om du har en normalt betalt jobb kunne den tiden du har brukt på å irritere deg over dette i stedet for å jobbe en ekstra time eller to ha betalt for nye hjul... Anonymkode: 94c7d...52a
Traktor Skrevet i går, 01:21 #24 Skrevet i går, 01:21 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette hjalp nok TS svært mye. Anonymkode: 3a2a8...a14 Sannsynligvis mer enn din kommentar i hvertfall.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:23 #25 Skrevet i går, 06:23 Traktor skrev (5 timer siden): Sannsynligvis mer enn din kommentar i hvertfall. Det må i så fall beregnes og ettergås. Anonymkode: 3a2a8...a14
AnonymBruker Skrevet i går, 07:25 #26 Skrevet i går, 07:25 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dette hjalp nok TS svært mye. Anonymkode: 3a2a8...a14 Ja det synes jeg det gjorde. Det var som kommentar på utsagnet hennes: "Hadde vi visst at AEG sine skuffer bare holdt 4 år så hadde vi klart kjøpt et annet merke." Og sa at dette er ikke typisk for AEG, du har vært uheldig og bør ikke avvise et merke kun pga en maskin hvor hjulene er trege. Eilis skrev (23 timer siden): Ja hjulene får man kjøpt, og tror det er en grei sak å bytte. Men når det ikke står at det er en slitedel i manualen så tenker jeg at det er reklamasjon 🤔 Tror du har misforstått hva en manual er, manualer lister da ikke opp hva som er slitedeler og ikke. Manual er en bruksanvisning som skal lære deg hvordan maskinen installeres og brukes. Anonymkode: 1800b...c6b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:52 #27 Skrevet i går, 08:52 Eilis skrev (På 15.10.2025 den 9.43): Null problem å kjøpe og bytte hjulene selv, er ikke helt amøbe. Men at hjulene ser skjeve ut etter 4 år sliter jeg med å akseptere, jeg har en forventning om at alt skal fungere i alle fall 5 år, når jeg kjøper en oppvaskmaskin ny. Her er jeg veldig enig. Har langt merke til det samme selv i det siste, plastdelene på hvitevarer har blitt av veldig dårlig kvalitet, tåler lite. Og i sammenheng med at det blir stadig mer plastdeler, på plasser der du minst forventer plastdeler, pga nettopp slitasje, så ja, dette er planned obsolescence i virkeligheten. Dessverre har jeg lite tro på forbrukermakt. Vel, nå vet du at du ikke skal kjøpe AEG neste gang, men hva hjelper det, når både Bosch og Samsung driver med det samme. Anonymkode: b960e...430
Eilis Skrevet i går, 17:18 Forfatter #28 Skrevet i går, 17:18 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 18.44): Hjulene er av plast, veldig sjeldent de er ødelagt, bare hoppet av festet. Så ja, sett på de gamle. Anonymkode: d6e8c...1e2 Kan være så sjeldent du bare tror, men de er skjeve. Har ikke hoppet av festet.
Eilis Skrevet i går, 17:26 Forfatter #29 Skrevet i går, 17:26 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja det synes jeg det gjorde. Det var som kommentar på utsagnet hennes: "Hadde vi visst at AEG sine skuffer bare holdt 4 år så hadde vi klart kjøpt et annet merke." Og sa at dette er ikke typisk for AEG, du har vært uheldig og bør ikke avvise et merke kun pga en maskin hvor hjulene er trege. Tror du har misforstått hva en manual er, manualer lister da ikke opp hva som er slitedeler og ikke. Manual er en bruksanvisning som skal lære deg hvordan maskinen installeres og brukes. Anonymkode: 1800b...c6b Nei kanskje ikke direkte. Men i manualer har man et kapittel som heter "Feilsøking", her burde problemer med skuffene vært nevnt, at hjulene må sjekkes, og byttes/rengjøres etc dersom de er defekte. Når dette ikke engang er nevnt så forventer jeg ikke at det regnes som slitedel, i alle fall ikke etter bare 4 år. Da tenker jeg at dette er et problem som ikke oppstår så ofte. Men det er jo bare min tolkning. Når det ikke står noen plass hva som regnes som slitedel, da kan jo sikkert ganske mange reklamasjoner avvises med at det er slitedel. Kjekt for leverandør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå