Gå til innhold

Så mange Tesla på veiene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At Teslaeiere ikke bruker blinklys har ingenting med tesla-merket å gjøre. 

Det betyr at de ikke brukt blinklys før og. De er bare samlet mer nå i Tesla-bilparken fordi det er flest Teslaer på veien nå. 

Man blir ikke en bedre eller dårligere sjåfør av å bytte bil. 

Anonymkode: d90d0...9c1

Nå har det seg slik at Tesla skårer utrolig dårlig på ergonomi. TM3 hadde tom. en stund blinklysbrytere på rattet som gjorde betjeningen av denne simple funksjonen svært vanskelig. Ikke bare var plasseringen beint idiotisk, knappene hadde også en dårlig justert haptisk effekt - noen ganger funka de, noen ganger ikke.

Så, ja, "merket", eller heller de løsningene de velger i sine produkt, har definitivt en effekt på atferd.

Anonymkode: 80c69...890

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så mye dumme kommentarer. Bare teit å si at Tesla er en dårlig bil som er billig, dårlig å kjøre og utrygge. Alle vet at det bare er visvas! 

Både vi og veldig mange av våre venner har Tesla, og utenom småting er alle svært fornøyde! At noen har fått mandagsbiler er jo ikke rart siden det er Norges mest kjøpte bilmerke... Flere biler = flere biler med feil. 

Tror vi bare må innse at Tesla er en kjempegod bil som har tatt markedet med storm av en grunn, i stedet for å bruke tid på å prøve å finne dritt. 

Anonymkode: df6f6...30a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (1 time siden):

Nuvel, kjempebillige er å ta i. 

Det som er riktig, er jo at det er mye bil for pengene og kjøpere i det segmentet slår til. I vår omgangskrets er vi de eneste uten Tesla, faktisk, og blir stadig overøst med hvor fantastiske biler det er. Det stemmer sikkert, men det er fullstendig uaktuelt for oss å bruke så mye penger på bil. 

En rippa tesla er billig ja. Du kan ikke si noe annet. 

Anonymkode: c9642...685

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En rippa tesla er billig ja. Du kan ikke si noe annet. 

Anonymkode: c9642...685

Det kommer jo an på hva man sammenligner med. Objektivt sett er det veldig mye penger.

Jeg hadde aldri vurdert å kjøpe ny bil i det hele tatt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kryr av Tesla'er på norske veier, og ingen har blitt levert med blinklys 🙈

Anonymkode: 4119a...d30

Ingen vits med blinklys så lenge det er global mangel på blinklysolje.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

At Teslaeiere ikke bruker blinklys har ingenting med tesla-merket å gjøre. 

Det betyr at de ikke brukt blinklys før og. De er bare samlet mer nå i Tesla-bilparken fordi det er flest Teslaer på veien nå. 

Man blir ikke en bedre eller dårligere sjåfør av å bytte bil. 

Anonymkode: d90d0...9c1

Ha nå litt humor 🙄

AnonymBruker
Skrevet

spare strøm vette

typisk tesla haters

Anonymkode: d56bc...ac3

AnonymBruker
Skrevet

betalte 454 000 for en rippa tesla med vinterdekk og felg som eneste ekstra vil si jeg har fått vanvittig mye for penga 70 000 på tellern og ikke et eneste problem så langt. # nye bilen og aldri hatt så lite problemer ever og da snakker vi først sutroeng så mercedes begge på verksted første mnd så heier fortsatt på Tesla og hele ladekonseptet som ene og alene gjorde at jeg valgte Tesla . Ehhh    at de dumpa prisen 130 000 gjorde at jeg hadde muligheten å da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk støtter Elon Musk og Trump. De to er Tesla-eierne sine store helter.

Anonymkode: 869bf...1ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

betalte 454 000 for en rippa tesla Y med vinterdekk og felg som eneste ekstra vil si jeg har fått vanvittig mye for penga 70 000 på tellern og ikke et eneste problem så langt. # nye bilen og aldri hatt så lite problemer ever og da snakker vi først sutroeng så mercedes begge på verksted første mnd så heier fortsatt på Tesla og hele ladekonseptet som ene og alene gjorde at jeg valgte Tesla . Ehhh    at de dumpa prisen 130 000 gjorde at jeg hadde muligheten å da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi folk støtter Elon Musk og Trump. De to er Tesla-eierne sine store helter.

Anonymkode: 869bf...1ae

hadde null og niks med noen av dem å gjøre liker faktisk ikke Musk bare bilene hans🤪

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kryr av Tesla'er på norske veier, og ingen har blitt levert med blinklys 🙈

Det kan man si om mange biler 

Norge er verdensmester i mye, men hva gjelder blinklysbruk kommer vi laaaangt med på lista. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nå har det seg slik at Tesla skårer utrolig dårlig på ergonomi. TM3 hadde tom. en stund blinklysbrytere på rattet som gjorde betjeningen av denne simple funksjonen svært vanskelig. Ikke bare var plasseringen beint idiotisk, knappene hadde også en dårlig justert haptisk effekt - noen ganger funka de, noen ganger ikke.

Så, ja, "merket", eller heller de løsningene de velger i sine produkt, har definitivt en effekt på atferd.

Anonymkode: 80c69...890

Men dette gjelder da ikke modellene de aller aller fleste av teslaeiere i Norge kjører. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utrolig mange Tesla i Norge.

Mens i Tyskland feks, er de i fåtall. 

Anonymkode: 28175...d92

Det tyske markedet er ganske rart og har alltid vært det. 
I Europa har Model Y solgt nesten dobbelt så mange som andre plassen på lista for 2025 ;)  image.thumb.png.5d8e6a1f3c38d2f50f544504c9c3274a.png

Anonymkode: c759a...697

AnonymBruker
Skrevet

Hver femte bil på veien er en tesla. Det kryr av dem, og det kryr av nissan leaf. Rimelige og bra biler.

Anonymkode: c7c43...23c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (3 timer siden):

Du legger mer merke til ting hvis du er bevisst på det. Har selv aldri sett så mange taxier på veiene før jeg selv var taxisjåfør. 

Nei, egentlig. Her jeg bor er det 5 Tesla’er i nabolaget. 🤷‍♀️

Anonymkode: 2629a...8cc

AnonymBruker
Skrevet

Takk til dere som svarte på det jeg spurte om. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det så mange Tesla på veiene? I løpet av en dag så kan jeg nok se minst 100stk hvis jeg skal et sted. Har seriøst aldri sett så mange biler med et merke i løpet av en dag.

Fordi det er en god bil til en grei pris.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (2 timer siden):

Nuvel, kjempebillige er å ta i. 

Det som er riktig, er jo at det er mye bil for pengene og kjøpere i det segmentet slår til. I vår omgangskrets er vi de eneste uten Tesla, faktisk, og blir stadig overøst med hvor fantastiske biler det er. Det stemmer sikkert, men det er fullstendig uaktuelt for oss å bruke så mye penger på bil. 

Nuvel, alt er relativt. 

Vi sparte mye på å bytte til Tesla. Solgte en eldre nedbetalt Volvo, som brukte bensin, var stadig på verksted, og kostet full pris i bomringen her. 
Kjøpte en eldre Tesla, med gratis lading, nesten ingen feil (eneste vi har opplevd på fem år er et dørhåndtak som sluttet å virke, og da kom Tesla hjem til oss og fikset det for ca 1200,-), og halv pris i bomringen (i starten var det gratis). Total med billån, forsikring og alle utgifter medregnet sparer vi i snitt to tusen i mnd nå de siste årene sammenlignet med de tre siste årene vi hadde Volvoen. 

Anonymkode: 3b988...cc6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor er det så mange Tesla på veiene? I løpet av en dag så kan jeg nok se minst 100stk hvis jeg skal et sted. Har seriøst aldri sett så mange biler med et merke i løpet av en dag.

Fordi de er rimelige sett opp mot størrelse og rekkevidde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...