AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Jeg synnes mørke menn er veldig hote, helst da asiatiske eller afrikanske. Det handler om utsene, så om han er adoptert eller nettopp flytet hit er ikke det som betyr noe. Jeg bryr meg selfølgelig om personlighe også! Så er ikke sånn at jeg forelsker meg i alle som har mørke trek, men de jeg likker utsene til er altid mørkere en vanlige nordmen. Synes dere det er rasistisk? Anonymkode: 9b97b...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Du kan ikke skrive Anonymkode: b450c...5af 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden TS liker BBC best? Anonymkode: 1cf24...d45
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Nei, hvorfor skulle det være rasistisk? Anonymkode: f3500...114 1
LilleMy_09 Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Nei, hvorfor skulle det være det? Vil nå si det personligheten som teller mest 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, hvorfor skulle det være rasistisk? Anonymkode: f3500...114 Det var en sak på nrk som fik meg til å tenke på det. Om mørke damer som opplevde det ubehagelig å få oppmerksomhet på grund av hudfargen sin. Har aldri opplevd at noen har beskylt meg for rasisme, men ble nyskjerig på hva folk mener, og spesielt intresert i hva mørke menesker tenker. https://www.nrk.no/stor-oslo/xl/rasisme-i-datinglivet_-hvordan-seksualisering-og-fetisjering-rammer-kvinner-med-minoritetsbakgrunn-1.17496794 Anonymkode: 9b97b...3cb
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Jeg har også en preferanse for mørke menn. Alltid hatt det, og kommer alltid til å ha det. Samboer er halvt afrikanskættet, og tidligere datet både hvite (pga tilgjengelighet der jeg vokste opp, og mørke da jeg flyttet) . Selvfølgelig er det ikke "rasisme", men preferanser. Når det er sagt så har det mye å si om personen har de samme verdiene, holdningene til likestilling og religion som det jeg har. På samme måte som jeg ikke kunne datet en mørk person med radikale religiøse holdninger så kunne jeg ikke datet en hvit kristenkonservativ mann. Det er samme ulla for meg. Anonymkode: a8a25...1b6 1
Fru Uperfekt Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg synnes mørke menn er veldig hote, helst da asiatiske eller afrikanske. Det handler om utsene, så om han er adoptert eller nettopp flytet hit er ikke det som betyr noe. Jeg bryr meg selfølgelig om personlighe også! Så er ikke sånn at jeg forelsker meg i alle som har mørke trek, men de jeg likker utsene til er altid mørkere en vanlige nordmen. Synes dere det er rasistisk? Anonymkode: 9b97b...3cb Det er en preferanse
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Det er vel ikke noe mer rasistisk å like afrikanere, enn det er å ikke like afrikanere Anonymkode: 5b330...d16
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Ja, mot hvite. Siden hvite menn er en minoritet ift mørke menn i verden. Anonymkode: 1989c...309
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden Jeg liker ikke hvit sjokolade så veldig godt. Men jeg spiser den hvis jeg ikke har noe annet da. Hvit sjokolade er bedre enn ingen sjokolade. Håper det ikke er rasistisk. Anonymkode: 63290...a1d
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Jeg er motsatt. Jeg finner ikke mørkhudede og asiatere tiltrekkende eller attraktive. Er ikke rasistisk. Har ikke noe kontroll over egne preferanser. Jeg har venner som er både mørk og asiatisk, men jeg hadde aldri følt noen form for seksuell tiltrekning mot dem. Når du ser på en hudfarge eller rase som en fetisj, det er da du er et problem. Slik som i den artikkelen hos NRK. De blir seksualisert og "fetisjert" basert på utsende og hudfarge. Ikke reelle preferanser som alle har. Jeg finner ikke høye og tynne menn tiltrekkende overhode. Jeg foretrekker normalbygd og bamse. Det betyr ikke at jeg har en fetisj for fett. Anonymkode: 7a36c...20a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Det er helt lov å ha preferanser. Jeg kan også se at noen av eksene mine, og nåværende samboer ligner hverandre utseendemessig, så jeg har absolutt en type jeg faller enklere for .. Anonymkode: 261e3...aaf
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Det å fetisjisere noen pga hudfarge kan oppleves som en mikroaggresjon. Dvs hvis du liker svarte menn pga stereotypier som ofte brukes ("svarte menn er som dyr i senga" "alltid stor pikk" "så eksotisk" osv). Eller asiatere ("de er så smarte" osv). Noen liker de med andre hudfarger fordi de har slike forestillinger om dem. Men når du oppleve at noen tenker dette om deg, føles det som om du blir redusert kun til hudfargen din. Du blir objektivisert, rett og slett, og ikke sett som "hele deg". Jeg vet flere mørkhudede damer som blir sjekka opp fordi de er så "eksotiske", det kan vi kalle fetisjisering og rasistisk. (Og nrk artikkelen refererer til det) Det å bare ha en utseendepreferanse uten å tillegge disse stereotypiene tror jeg ikke er rasistisk, men jeg ville vært forsiktig med hva jeg sa til de svarte mennene jeg gikk på date med. Det å bli sett på først og fremst som hudfargen din føles ikke noe bra. Anonymkode: bb961...7bd
Hansehan Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS liker BBC best? Anonymkode: 1cf24...d45 Ville satset mer på ITV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå