AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Har hatt selveier leilighet en gang i et lite sameie med tre leiligheter, og siden de to andre leide ut til studenter/innvandrere og ikke engang bodde i samme by, ble det jeg som fikk ansvar for alt som skulle gjøres rundt huset, og måtte ta ansvar når det ble taklekkasje, lekkasje av rør i kjelleren og oversvømmelse i forbindelse med uvær. Jeg skrev timer for dugnad, men ble møkk lei av å ha ansvar for alt, derfor solgte jeg. Nå skal jeg kjøpe igjen, og tenker "aldri mer selveier hvis ikke alt er nytt", derfor prøver jeg å finne andelslag/borettslag. Anonymkode: 0f56a...7bb
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Foretrekker enebolig, men da jeg bodde i leilighet syntes jeg et stort og allerede veldrevet borettslag var veldig praktisk. Anonymkode: 3453e...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Det kommer jo an på. Et veldrevet borettslag er fint, men i perioder hvor jeg f.eks ønsker frihet til å bedrive korttidsutleie er selveier å foretrekke. Anonymkode: 33e6b...3b5
Grønnsaksvaffel Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Det var vel ikke det at det var selveier som var problemet, men beboerne i de andre enhetene? 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Jeg er veldig fornøyd med å bo i borettslag. Jo mindre ansvar på meg, jo bedre Anonymkode: 19426...1a6
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (31 minutter siden): Det var vel ikke det at det var selveier som var problemet, men beboerne i de andre enhetene? Er det selveier har man jo ansvar for mye mer enn i et borettslag, har man ikke det da? ts Anonymkode: 0f56a...7bb
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Jeg merker ikke noe forskjell. Anonymkode: d0bef...4c6
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er veldig fornøyd med å bo i borettslag. Jo mindre ansvar på meg, jo bedre Anonymkode: 19426...1a6 Minuset er at det noen ganger kan koste mer enn det er verdt. Anonymkode: 6c3c2...e6f
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det selveier har man jo ansvar for mye mer enn i et borettslag, har man ikke det da? ts Anonymkode: 0f56a...7bb Det kommer an på sameiet og borettslaget. Anonymkode: d0bef...4c6
Grønnsaksvaffel Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det selveier har man jo ansvar for mye mer enn i et borettslag, har man ikke det da? ts Anonymkode: 0f56a...7bb Som hva da?
Trolltunge Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Har foretrukket selveier så langt, men vil ha andel når jeg flytter i boligen jeg skal bli gammel i.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Jeg foretrekker borettslag. Jeg bor alene og ønsker ikke å ha ansvar for ytre vedlikehold. Jeg vil heller ikke risikere å få en stor regning i fanget. Her ble alle vinduer byttet og uten at det ble tatt igjen ved økt husleie. Borettslaget har god økonomi. Består av eneboliger og rekkehus. Fordelen er at man kan bruke forkjøpsretten sin også. Anonymkode: dce23...bd9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå