Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ikke dømme for mye. Men ved en tilfeldighet kom jeg over leder sin cv på Linkedln. Så at hun hadde byttet jobber ofte.

I løpet av 5-6 år har hun hatt 5 ulike jobber i samme bransje, men i ulike firmaer. Og hvor hun har jobbet kun 1-2 år og søkt seg videre. Jeg har hatt henne som leder en stund. 

Men jeg opplever relativt ofte at hun er ustrukturert, og ikke forstår sine ansatte. Det har vært ting som har blitt varslet om direkte til henne.  Hun og HR har forsøk å ikke skape så stor sak ut av slikt og behandlet det som luft.

Saker har blitt  ignorert bort. Nå etter å ha sett hennes Linkedln stusser jeg litt over at hun har byttet jobb så ofte. Kontorjobb her. Tanker her?

Anonymkode: b1ce6...af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stedet for å gå på heksejakt bør du konsentrere deg om din egen jobb, og eventuelt melde fra på riktig måte hvis du skal varsle om noe. Det du driver med er jo bare nedrig.

Anonymkode: dbcce...c54

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Det kan jo være at hun har vært ansatt i engasjementstillinger/vikariater? Jeg har selv byttet jobb etter 1-2 år, men det er også fordi jeg har flyttet til ulike byer de siste årene. Alt har jo sin grunn.

Anonymkode: 8f673...7cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2025 den 20.41):

Skal ikke dømme for mye. Men ved en tilfeldighet kom jeg over leder sin cv på Linkedln. Så at hun hadde byttet jobber ofte.

I løpet av 5-6 år har hun hatt 5 ulike jobber i samme bransje, men i ulike firmaer. Og hvor hun har jobbet kun 1-2 år og søkt seg videre. Jeg har hatt henne som leder en stund. 

Men jeg opplever relativt ofte at hun er ustrukturert, og ikke forstår sine ansatte. Det har vært ting som har blitt varslet om direkte til henne.  Hun og HR har forsøk å ikke skape så stor sak ut av slikt og behandlet det som luft.

Saker har blitt  ignorert bort. Nå etter å ha sett hennes Linkedln stusser jeg litt over at hun har byttet jobb så ofte. Kontorjobb her. Tanker her?

Kanskje det har noe å si, eller så er det kanskje helt urelatert.

Det er av lønnsmessige årsaker strategisk ofte fornuftig å bytte jobb etter ca 2 -3 år 

Anonymkode: 3609f...c38

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2025 den 20.41):

Hun har nok ikke søkt seg videre.

Hun har mest sannsynligvis blitt headhuntet.

Ledere får sjeldent stillinger uten relevant erfaring å vise til. Mange ansetter internt, eller fra søster/datterselskaper.

Helt vanlig med hyppig jobbskifte i flere bransjer.

Er heller ikke uvanlig at noen prosjektstillinger har 2 års varighet.

Hadde kanskje vært noe annet hvis hun var lærer, eller håndverker.

• Liker 2
Skrevet

Ikke så "merkelig". Letteste måte å få mer lønn på. Og du slipper å surne til etter å ha jobbet på samme sted i 10 år.

Anonymkode: 9508a...37a

Skrevet

Har gjort det samme og økt lønnen godt av å gjøre slik. Tilslutt havnet på et av de beste arbeidsplassene i området. Vært innom 3 arbeidsplasser på 5 år, men også økt erfaring med dette.

Anonymkode: 13f53...342

Skrevet

Den verste sjefen jeg har hatt gjør det samme. Hun jobber i diverse toppstillinger i kort tid. Helt utrolig at de fortsetter å ansette henne, de må da lukte lunta..

Anonymkode: 5181f...b3d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...