Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva var dine tidlige tegn på graviditet? 
om du hadde noen 😅

1 uke igjen til jeg kan teste men jeg er rimelig sikker😅

Anonymkode: 25063...28b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvalm fra egget festet seg. 

Anonymkode: addc9...38a

AnonymBruker
Skrevet

Med første svimmelhet og kvalme, med andre hyppige kramper i feks legg og nakke som jeg ikke pleier å ha.

Anonymkode: 98ebc...bfc

AnonymBruker
Skrevet

Veldig likt menssymptomer følte jeg de to første svangerskapene mine. Husker jeg trodde jeg var gravid hver mnd da vi prøvde å bli gravide med første og andre barn. 

Med barn nr 3 var det supermerkelig. Hadde tatt en graviditetstest søndag morgen som var negativ. Natt til mandag våknet jeg kl 03.00 og måtte tisse, veldig ulikt meg. Bare tok graviditetstesten fra skapet og visste at den kom til å være positiv. Hadde da litt mer erfaring og husket litt mer spesielle symptomer som stikking i livmoren, kjentes ut som noen brå stikk. Ellers var det kanskje mer kvalme og ømme bryster enn ved menstruasjon. 

Anonymkode: 50fb6...f86

Skrevet

Ømme bryster og at pulsen gikk oppover, den bruker å droppe mot mensen. Hadde IVF, så visste det var en god sjanse 🙂

Skrevet

Ømme bryster var det eneste symptomet med nummer en og to. Med nummer tre ble jeg ekstremt emosjonell rundt den tiden jeg skulle ha mensen, husker jeg begynte å gråte av en sang på radioen i bilen (ikke likt meg) og tenkte tanken at nå må jeg hjem og ta en graviditetstest🤭 i tillegg hadde jeg kvalme fra ca. uke 6-12 med nummer tre👎🏼

AnonymBruker
Skrevet

Litt mensmurringer og null sexlyst er mine tegn før forventet mens (vært gravid to ganger). Andre gangen følte jeg det også på meg en dag eller to før mensen at jeg var det.

Anonymkode: c0028...b72

AnonymBruker
Skrevet

Sterkere luktesans og ømme brystvorter var helt klare tegn her. Kom veldig tidlig og tok test mest for å bekrefte at jeg var gravid. Dette var med andre barnet. Med første barnet hadde jeg mer enn fornemmelse og var også ganske sikker før jeg tok en test, men symptomene kom ikke så tidlig da som det gjorde andre gangen. 

Anonymkode: 2ac23...c52

AnonymBruker
Skrevet

Mensenmurringer. Ømme bryster. At jeg hver gang får en sånn sinna dag pluss at jeg føler meg pjusk. Skjedd hver gang. Merkelig. 

Anonymkode: 7e8ab...963

AnonymBruker
Skrevet

Ville drømmer, tett i nesa og vondt i puppene 

Anonymkode: b0918...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare vært gravid en gang, og det var uplanlagt, så jeg var ikke i den situasjonen at jeg kjente etter symptomer. Likevel merket jeg det ganske tidlig, og det som gjorde at jeg ble oppmerksom var at jeg måtte tisse omtrent hele tiden, og at puppene ble ømme. Jeg begynte å tenke over det litt før ikm, og da hadde jeg nok vært sånn i noen få dager. 

Anonymkode: 945f2...e5a

AnonymBruker
Skrevet

kvalm og tungpusten 

Anonymkode: 02d0b...085

AnonymBruker
Skrevet

Svimmel, uvel og store, vonde bryst.

Anonymkode: 8441e...42f

AnonymBruker
Skrevet

Det første tegnet i begge mine svangerskap var småblødninger/spotting i stedet for mensen. Den første gangen trodde jeg først det var mensen, andre gang mistenkte jeg graviditet da det skjedde. Så fikk jeg helt påfallende god luktesans i uke 5. Det var så ekstremt at første gangen, da jeg egentlig trodde at jeg hadde hatt mensen, at jeg forstod at jeg kunne være gravid. Så ble jeg kvalm og begynte å kaste opp i uke 6. 

Jeg hadde ømme pupper mellom eggløsning og forventet mens, men det har jeg i de fleste syklusene selv om jeg ikke er gravid. Ømheten forsvant også da jeg ventet mensen, som vanlig, så det tolket jeg som et tegn på at jeg ikke kunne være gravid. 

Anonymkode: 26063...4fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gravid to ganger og født to barn. Var prøver i mange år. Begge barna ble til ved IVF. Det var absolutt ikke mulig for meg å skille graviditetssymptomer fra vanlige PMS-symptomer. Jeg trodde at jeg var gravid mange ganger, uten å være det. Da jeg faktisk var gravid, hadde jeg ikke noen spesiell følelse. 

Første skikkelig symptom var at jeg mistet lysten på kaffe. Det var allerede i uke 4/5, kort tid etter positiv test. Kvalmen kom for fullt i uke 6 begge gangene. 

Anonymkode: a29bd...6b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...