AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:36 #1 Skrevet tirsdag kl. 17:36 Bruker du noe karbohydrat, dvs ris, pasta, poteter osv, til alle middagsretter? Anonymkode: 90e32...217
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:32 #2 Skrevet tirsdag kl. 19:32 Ja, det gjør jeg. Kanskje unntatt når vi har suppe. Anonymkode: 4c019...1af
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:45 #4 Skrevet tirsdag kl. 19:45 Nei, det dropper jeg ganske ofte, selv i retter hvor det på en måte hører hjemme. Går ikke på lavkarbo, er vel egentlig bare latskap. Ris har jeg aldri vært så sykt glad i, så spiser wok og den type retter uten. Og så gidder jeg ikke alltid skrelle og koke en potet eller to når jeg har typ en "kjøtt og saus"-rett, eller gryterett. Pasta spiser jeg en del av da. Så er det en del retter jeg spiser veldig ofte hvor det ikke hører helt hjemme, som salater, sashimi, supper. Anonymkode: df0c3...dc6
Brunhilde Skrevet i går, 05:16 #5 Skrevet i går, 05:16 Når jeg tenker etter, så har jeg sannsynligvis karbon til det meste av middag. Det er som regel potet i en eller annen variant, ris av og til og pasta kanskje et par ganger i året. Lager jeg suppe eller omelett har jeg ofte en brødskive eller er rundstykke til.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:09 #6 Skrevet i går, 06:09 Her er det kun om jeg har besøk jeg har typiske karbohydratkilder ved siden av maten, men jeg bruker innimellom rømme ved siden av - eller ost, fløte, løk, urter i middagen. Anonymkode: 4c78c...036
AnonymBruker Skrevet i går, 06:15 #7 Skrevet i går, 06:15 Ja, absolutt. Blir ikke like mett uten, føler jeg, pluss at det gjør jo middager mye billigere. Vi er fire stykker i familien. Det er urealistisk at vi skal spise bare kjøtt, eller lavkarbo. Potet og ris er jo mye billigere enn kjøtt. Anonymkode: 66419...81a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:17 #8 Skrevet i går, 06:17 Absolutt. vi har et kosthold som Består av både fiber, karbo, protein og fett. Alle disse næringskilde blir servert til hvert måltid. Anonymkode: 0ff3d...c9c 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:38 #9 Skrevet i går, 19:38 Ikke alltid, men så prøver jeg å gå ned i vekt også. Bruker squash eller aubergine som zoodles, i stedet for spagetti. Til supper har jeg gjerne mer garnityr i stedet for brød/rundstykke på siden. Kan være egg, strimlet kjøtt, kikerter. Saus og karbo gir mer kalorier, og jeg foretrekker da saus fremfor karbo. Dropper gjerne potetretter, ris og pasta til kjøtt og fisk. Lager da ulike grønnsaksretter til. F.eks dampet spinat og bakt tomat. Eller ovnsbaker ulike som beter, gulrot, løk, sopp (gjerne det som er i sesong). En grønn salat med ulikt blandet i, gjerne sesong og en god vinaigrette/balsamico. Rotmos/gronnsaksmos. F.eks gulrot, sellerirot, blomkål, brokkoli. Kan også blande. Godt med litt pastinakk eller persillerot i også. Da blir det "poteten", også har jeg gjerne noe passende til proteinet. Feks blomkålpure, laks og agurksalat. Eller sellerirotmos med kjøttkaker, kokte gulrøtter og brokkoli. Anonymkode: 47e77...142
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden Middag nåtildags er mye mer næringsrik enn den middagen jeg vokste opp med på 1970-tallet. Anonymkode: bc8cf...de1
blvck Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden Til kjøtt har vi ofte bare en salat, og ikke potet/ris/pasta. Syns ofte man ikke trenger mer til godt kjøtt. Samme med fisk: ofte bare salat. Men av og til er jo selve retten pasta eller ris, men fortsatt salat til 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå