AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:28 #1 Skrevet tirsdag kl. 16:28 Vi fikk barn nummer to for et halvt år siden, og går straks over til sittedel i vogna. Eldste er 3,5 år, og går helst selv, men slår seg plutselig vrang og trenger å bæres eller sitte innimellom. Er det mye trafikk eller folk, er det også greit å ha ungene samlet foran seg. Når jeg er alene med barna klarer jeg heller ikke å bære eldste mens jeg har yngste i vogna, og vi fikk derfor til innkjøp av et søskenbrett. Til vår Britax smile (3), er det helt grusomt. Man blir gående alt for langt bak, holde på en rar måte og sparke inn i søskenbrettet. Alternativt går man til siden for vogna, med helt feil belastning og masse strev om man plutselig nå svinge. Søskenbrettet kan henges i styret på vogna når det ikke er i bruk, men er fortsatt i veien for stellebag o.l. Så: Hva er den beste (mest ergonomisk for den voksne, enklest for barna, best å "rydde unna" m.m.) kombinasjonen av vogn og søskenbrett dere har funnet? Hva funker ser hvor storesøsken er for store for søskenvogn. Anonymkode: 2f283...92d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:07 #2 Skrevet tirsdag kl. 17:07 Hvor sjelden dukker behovet opp? Vi har en emmaljunga nxt90 uten søskenbrett. Eldstemann er 3,5 år og går for det meste selv. Av og til trenger hun å hvile beina, og da får hun til å stille seg på ramma på vogna med en fot på hver side av bremsen og lene seg tilbake på styret (kan ikke ha det for langt opp da, og hun lener seg egentlig mest på organizeren som henger der samtidig som hun holder seg fast på hver side). Det er en god nok løsning til vårt behov, samtidig som det ikke er mer komfortabelt å stå der enn at hun stort sett foretrekker å gå selv. Også veldig deilig å slippe å drasse på et søskenbrett. Så poenget er, har dere prøvd om treåringen får til å stå på vogna uten søskenbrett (med sittedel)? Kanskje det kan være en god nok løsning, så slipper dere også å kjøpe ny vogn? Anonymkode: 69f96...ee9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:22 #3 Skrevet tirsdag kl. 17:22 Lurt! Er det flere vogner det funker på? På vår vogn er varekurven "myk" i kanten bak, og det er ikke noe egnet sted å stå, men en sånn løsning høres jo helt perfekt ut. Behovet oppstår hver gang jeg er alene med barna på tur, for da er det ikke en annen voksen som kan bære eller underholde treåringen når hun enten blir sliten eller sjalu på babyen i vogna. Så i alle fall et par dager i uka, samt hjem fra barnehagen (en veldig kort tur i vogna, en veldig lang tur med 17 kilo unge på hofta i tillegg) hver dag. Anonymkode: 2f283...92d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:23 #4 Skrevet tirsdag kl. 19:23 Vi har Emmaljunga nxt90. Brettet er noe i veien når man går, men det er plass til å legge det under vogna. Har bare testa det brettet vi har, vet ikke om det finnes noen smale? Anonymkode: a5cc0...dff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå