Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 87de8...ace

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

?

Anonymkode: 87de8...ace

Hva sier bibelen at synd er?

AnonymBruker
Skrevet
debatant skrev (19 timer siden):

Hva sier bibelen at synd er?

Jeg tror ikke kristne er så opptatt av hva bibelen sier, for den sier at det er synd å spise svin, synd å bruke klær av flere stoffer, og at dersom en mann ser lystent på en kvinne så skal han grave ut øynene sine med en skje. 
Det er i det store og hele veldig upraktisk å måtte forholde seg til bibelen, så det bortforklares med at mye av dette er i det gamle testamentet og det har menneskene bestemt at ikke gjelder lenger for de mener at guden ikke klarte å forutse hvordan verden skulle utvikle seg og endre seg så derfor laget han regler som ikke skal brukes i våre dager. 

Den sier ikke at abort er synd, men det er likevel en holdning de tillegger guden sin. 
Den sier ikke at voldtekt er synd, så det er innafor, selv om man er prest. 

Anonymkode: 65f3b...47e

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke på det som synd. Det er massasje.

Anonymkode: e4ed7...9d3

AnonymBruker
Skrevet

Min superkristne mor får massasje hele tiden, så tviler.

Anonymkode: 76785...6c8

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke kristne er så opptatt av hva bibelen sier, for den sier at det er synd å spise svin, synd å bruke klær av flere stoffer, og at dersom en mann ser lystent på en kvinne så skal han grave ut øynene sine med en skje. 
Det er i det store og hele veldig upraktisk å måtte forholde seg til bibelen, så det bortforklares med at mye av dette er i det gamle testamentet og det har menneskene bestemt at ikke gjelder lenger for de mener at guden ikke klarte å forutse hvordan verden skulle utvikle seg og endre seg så derfor laget han regler som ikke skal brukes i våre dager. 

Den sier ikke at abort er synd, men det er likevel en holdning de tillegger guden sin. 
Den sier ikke at voldtekt er synd, så det er innafor, selv om man er prest. 

Anonymkode: 65f3b...47e

Jeg har aldri møtt en kristen som ikke tror på bibelen. Bibelen sier at lovbrudd er synd. 1 Joh 3.4, som f.eks. å vitne falskt, eller å lyve som vi sier her til lands.  Bibelen sier at em kan spise alt med takk. Når det gjelder blanding av stoff anbefaler jeg deg å lese konteksten. Det er ikke så vanskelig. Det nye testamentet er faktisk et nytt testament..

Bibelens tekst kan en stole på i motsetning til vitenskapen som omskrives fortløpende.

Selvfølgelig er mord synd, eller abort som du kaller det. Det samme er hor og begjær, apropos voldtekt. De ti bud står i 2 Mos 20.

Endret av debatant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...