Gå til innhold

Mus i etasjeskiller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det lukter dritt her, og har gjort det siden vi tok over. For et par uker siden hørte vi lyder i veggen og det har da vært mus her. Vi har tettet alle inngangsveier og hører ikke lyder lenger - men lukten er her fremdeles. Den varierer i styrke, og er på gang og soverom. Hvor lenge varer lukt fra gnagere? Må vi åpne opp for å få lukten bort? Skadedyrfirma sa vi ikke trengte og at lukten nok var avtagende, men det er den ikke, den varierer i intensitet - ikke funnet noe mønster enda. De tenker været.. 

Har noen opplevd det samme? Hva gjorde dere for å få bort lukten?

Anonymkode: 00af6...1b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det lukter dritt her, og har gjort det siden vi tok over. For et par uker siden hørte vi lyder i veggen og det har da vært mus her. Vi har tettet alle inngangsveier og hører ikke lyder lenger - men lukten er her fremdeles. Den varierer i styrke, og er på gang og soverom. Hvor lenge varer lukt fra gnagere? Må vi åpne opp for å få lukten bort? Skadedyrfirma sa vi ikke trengte og at lukten nok var avtagende, men det er den ikke, den varierer i intensitet - ikke funnet noe mønster enda. De tenker været.. 

Har noen opplevd det samme? Hva gjorde dere for å få bort lukten?

Lukt er veldig ofte, og uheldigvis, en følge av døde dyr. Jeg har jobbet med å finne kilder til lukt i hus, og hvis det ikke går over som du beskriver, er det ofte for eks. død(e) mus/rotter i vegg.

Det kan selvsagt være mye annet, og når vi feilsøker eliminerer vi andre kilder ved å for eks. røyksette avløpsanlegget for å utelukke det (røyk med farge og spesiell lukt). Det koster en del, og vi jobber sjeldent i private hjem uten at forsikringsselskapet betaler/rekvirerer oss.

Anonymkode: ac4a9...edd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De tenker været skriver du, og det gjør jeg og. I tilfellene hvor været påvirker, så vil lufting over tak og lignende (ifm. avløp) være første sted å sjekke. Lukt i hus fra f.eks. døde dyr blir ikke så veldig påvirket av vær, vind og trykk. Det blir derimot avløpet, i veldig stor grad.

Anonymkode: ac4a9...edd

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg hadde rotter i hus, de hørte dem løpe under gulvene. Bor i et hundre år gammelt hus. De oppdaget at rottene hadde et favorittsted de brukte som toalett under gulvet, der stanken var ekstra sterk. Det endte med at de måtte ta opp alle gulvene og renske ut alt, tette alle inngangshull, legge ny isolering og til slutt nytt gulv på plass. De ble kvitt rottene.

Det var masse isolasjon i et hjørne som var fullt av rottepiss og avføring etter dem, så de brukte tydeligvis en krok som fast toalett.

Anonymkode: 4ec31...269

AnonymBruker
Skrevet

Dersom lukta er pga. døde dyr varer det dessverre temmelig lenge. Hadde det i veggen et sted jeg jobbet, og skadedyrfirma la noe lukt-greier der som egentlig ikke fungerte for å maskere lukten.

Anonymkode: e0a8b...fb2

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan lokalisere hvor man må åpne? Eller må man åpne hele taket i etasjen? 
Vi har vært i kontakt med skadyrfirma, de sier det gir seg etter hvert om det er døde dyr, men det virker jo ikke slik.

Det lukter ikke avløp, det lukter noe jeg ikke klarer å forklare. Skadedyrfirma sier lukten er gnager og mener det har vært mus her - og ga oss «luktesvamp» men det maskerer virkelig ikke lukten…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...