AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Hei. Jeg er i ferd med å søke om startlån I kommunen. Lurer på hva dere fikk som er enslig ufør i startlån og tilskudd? Her jeg bor, får man ikke noe til under 2,4. Så håper jeg får 2.6 i hvert fall. Håper noen vil skrive hva dere fikk, og hvor i landet det er. For min del så bor jeg i en kommune i Østfold. Anonymkode: e6dfa...454
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden De fleste unge uføre jeg kjenner må dessverre leie. Anonymkode: 17f9e...12c 2 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De fleste unge uføre jeg kjenner må dessverre leie. Anonymkode: 17f9e...12c Ok. Grunnen til jeg spurte, var at kommunen gir jo startlån til uføre og vanskeligstilte. Vet om flere med ufør som har fått startlån fra kommunen + tilskudd. TS Anonymkode: e6dfa...454
trøndermann38 Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Fikk 1,4 mill først så fikk jeg tilskudd senere
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden 2 340 000 kr. Jeg fikk først startlån på 2,5 mil, så kostet leiligheten jeg kjøpte 2,49 mil. Hadde EK på ca 150k. Jeg måtte bruke av EK, dermed ble startlånet mindre. Bor i Trøndelag. Ung ufør. Anonymkode: f414b...e70
monican94 Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Hva er inntekten din, har du annen gjeld, bor du alene, barn, bil ?
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Fikk avslag. Fordi renten er såpass høy Anonymkode: 851cd...c6a
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fikk avslag. Fordi renten er såpass høy Anonymkode: 851cd...c6a Har ikke husbanken lav rente + mulighet for lengre nedbetalingstid nettopp for at vanskeligstilte skal kunne kjøpe bolig? Anonymkode: d242b...058 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har ikke husbanken lav rente + mulighet for lengre nedbetalingstid nettopp for at vanskeligstilte skal kunne kjøpe bolig? Anonymkode: d242b...058 Låntaker skal også være i stand til å betjene gjelden. Anonymkode: c441c...b4f 2 4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden Fikk 1,5 mill og ikke noe tilskudd. Har 1 barn. Anonymkode: 46d15...b38
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Endte opp med 2 roms (1 soverom) for 3 roms koster fra 2,3 og opp.. ja jeg er bitter. Anonymkode: 46d15...b38
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Endte opp med 2 roms (1 soverom) for 3 roms koster fra 2,3 og opp.. ja jeg er bitter. Anonymkode: 46d15...b38 Hvorfor er du det? Sorry altså, men du sitter i en leilighet du eier, hvis ditt eneste problem er at du har 2 roms i stede for 3, så skjerp deg. Kunne vært verre. Anonymkode: c2019...ee6 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Banker ser på et langtidsperspektiv. Jeg fikk lån på 2,5 da jeg fremdeles var student, mens venninnen min som er ung ufør fikk avslag. Og hun hadde til og med mer ek enn meg. Det er fordi jeg var noen måneder fra å få meg en masteregrad i et fag som er garantert jobb. Ble headhuntet ila studiene og gikk rett inn i jobb hvor jeg tjener godt og ikke har problemer med å betale ned lånet. Venninnen min har jo ikke den betalingsevnen, så selv om det var bittert for henne så skjønner jeg jo banken, Det som er så dumt er at leiemarkedet er så skralt her. Altså mtp utvalget. Hun sier at det vil koste henne like mye å betjene renter i banken som det hun betaler i leie. Og jeg skjønner det i et kortidsperpektiv, men banker gir lån utfra et langtidsperspektiv. Hun får vel 24.000 tror jeg utbetalt i måneden, og det er alt for lite for at en bank skal satse på deg. Anonymkode: ebc67...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er du det? Sorry altså, men du sitter i en leilighet du eier, hvis ditt eneste problem er at du har 2 roms i stede for 3, så skjerp deg. Kunne vært verre. Anonymkode: c2019...ee6 Hvis du leser innlegget over så har jeg barn. Så ja en to roms er ikke beboelig på sikt. Og nei jeg bor ikke i Oslo eller veldig populær kommune. Og nei jeg skjerper meg ikke. Har ikke brettet ut livet mitt her på kg, og kommer ikke til å gjøre det. Anonymkode: 46d15...b38 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du leser innlegget over så har jeg barn. Så ja en to roms er ikke beboelig på sikt. Og nei jeg bor ikke i Oslo eller veldig populær kommune. Og nei jeg skjerper meg ikke. Har ikke brettet ut livet mitt her på kg, og kommer ikke til å gjøre det. Anonymkode: 46d15...b38 Jeg så ikke at det innlegget var ditt også, trodde du bare ville ha et rom ekstra. Anonymkode: c2019...ee6
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Ung ufør i Tromsø (enslig og uten barn, avslag i år da maksimal lånesum ble satt til 2,6 mill - og det mente boligkontoret var for lite til å kjøpe bolig her. Kvalifiserte for 50 års nedbetalingstid. Anonymkode: 88a16...3ba
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Ingenting! Fått flere avslag, begrunnet i at jeg ikke har barn, og pga stramme budsjetter må de prioritere barnefamilier. Så leier, betaler meg ihjel i en gammel utslitt leiebolig som går på helsa løs. At man får startlån etc som ung ufør er bare piss! Anonymkode: 703bd...35c 1
AnonymBruker Skrevet 7 minutter siden #19 Skrevet 7 minutter siden Fikk i fjor. Jeg bor nord for Oslo, er singel uten barn eller gjeld. Fikk 2,4mill, ingen egenkapital og 400k i året. 45 år på lånet. (Men jeg hadde fått avslag om jeg ikke kunne kjøpt billigere av bestemor. Leilighetene ligger på 3mill+ så ville fått automatisk avslag hvis ikke) Anonymkode: cb039...ebc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå