Fant80 Skrevet 14. oktober #21 Skrevet 14. oktober Dette er garantert en hypotese,sett ut ifra hvordan en maksimalt kan utnytte systemet. Ikke svært troverdig,men det er en teoretisk mulighet for at det kan gjennomføres. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #22 Skrevet 14. oktober Fant80 skrev (6 minutter siden): Dette er garantert en hypotese,sett ut ifra hvordan en maksimalt kan utnytte systemet. Ikke svært troverdig,men det er en teoretisk mulighet for at det kan gjennomføres. Vi trenger flere samfunnsborgere. Dette er en god ting. Anonymkode: f1a60...a01 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #23 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Planla graviditet i forkant av fast ansettelse. Blir gravid kort tid etter fast ansatt. Helt ok det. Normalen. Men så for å sykemelde seg fra positiv graviditetstest. Det har lekket ut fra sikker kilde at hun planlegger å være sykemeldt hele svangerskapet frem til permisjon. For så jobbe en kort periode for så å sykemelde seg ett år til. For så trenere prosessen til neste baby. Dama er 100% frisk. Ikke kvalm, ingen psykiske lidelser og god helse. Er det så lett å ta fri i 4 år? Anonymkode: 04985...22e Jeg kjenner flere som sykmelder seg fra graviditeten er påvist. De mener de fortjener å ta det med ro uansett tilstand. Kjenner også mange som går på jobb hele svangerskapet. Før i tiden helt til fødsel og nå til de tre pålagte ukene før fødsel. Man ser også forskjell i disse ellers. Førstnevnte mye borte fra jobb i tide og utide, sistnevnte aldri borte fra jobb. Virker som dette ofte er personavhengig dessverre. Anonymkode: e18e7...80b 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #24 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner flere som sykmelder seg fra graviditeten er påvist. De mener de fortjener å ta det med ro uansett tilstand. Kjenner også mange som går på jobb hele svangerskapet. Før i tiden helt til fødsel og nå til de tre pålagte ukene før fødsel. Man ser også forskjell i disse ellers. Førstnevnte mye borte fra jobb i tide og utide, sistnevnte aldri borte fra jobb. Virker som dette ofte er personavhengig dessverre. Anonymkode: e18e7...80b Er de leger, siden de sykmelder seg selv? Anonymkode: 74b3a...dd3 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #25 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Man sykemelder ikke seg selv, så noe skurrer bare her. 100% frisk, og sykemeldt? Enten er det noe du ikke vet, eller så er noe feil. Anonymkode: 54c32...6d0 Altså, man går til legen og klager på alt mulig og blir sykemeldt … Ikke verre en det. Anonymkode: e18e7...80b 1
avent Skrevet 14. oktober #26 Skrevet 14. oktober Å få sykemelding som gravid er ikke veldig vanskelig! Kvalm og oppkast de første 4 mnd = full sykmelding, så kan en skylde på bekkenløsning, ryggplager, hodepine, kvalme igjen, søvnproblemer++++ dette er også tilstander som er vanskelig for legen å avfeie eller avsløre som "tull" . Nav krever heller ikke møter ol når det er snakk om graviditet siden det er en kortvarig tilstand. Etter graviditeten og endt permisjon kan det være vanskeligere å få det til, da det å skaffe seg sykemelding er langt vanskeligere. Jeg selv var sykemeldt store deler av svangerskapet sist da jeg ble innlagt på sykehus pga sterk svangerskapskvalme. Fikk bare brev i posten av Nav at jeg ikke trengte å møte opp på oppfølgingsmøte ol pga tilstanden min var graviditet. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #27 Skrevet 14. oktober Gjort det sjæl så ja det går an. 3 graviditeter og 3 permisjoner. Så ikke jobben mer eller mindre på 6 år👌🏻 Anonymkode: edc6c...397 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #28 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man må bare jobbe 26 uker (et halvt år) mellom to ettårige sykemeldinger for å opparbeide seg ny, full rett til full lønn under sykemeldingen. Så ja, det går an. Var kollega med en sånn dame en gang. Hun smatt innom jobben akkurat på dagen lenge nok til å kunne sykemelde seg på nytt, for å være hjemme med små barn. Anonymkode: 907f0...98c Man opparbeider seg rett til sykepenger med foreldrepenger så dette går absolutt an. Anonymkode: 176a2...4d3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #29 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Planla graviditet i forkant av fast ansettelse. Blir gravid kort tid etter fast ansatt. Helt ok det. Normalen. Men så for å sykemelde seg fra positiv graviditetstest. Det har lekket ut fra sikker kilde at hun planlegger å være sykemeldt hele svangerskapet frem til permisjon. For så jobbe en kort periode for så å sykemelde seg ett år til. For så trenere prosessen til neste baby. Dama er 100% frisk. Ikke kvalm, ingen psykiske lidelser og god helse. Er det så lett å ta fri i 4 år? Anonymkode: 04985...22e Etter 1 års sykemelding, kan bedriften sparke personen uten problem. Anonymkode: c6bd8...a2e 1
katties Skrevet 14. oktober #30 Skrevet 14. oktober avent skrev (43 minutter siden): Å få sykemelding som gravid er ikke veldig vanskelig! Kvalm og oppkast de første 4 mnd = full sykmelding, så kan en skylde på bekkenløsning, ryggplager, hodepine, kvalme igjen, søvnproblemer++++ dette er også tilstander som er vanskelig for legen å avfeie eller avsløre som "tull" . Nav krever heller ikke møter ol når det er snakk om graviditet siden det er en kortvarig tilstand. Etter graviditeten og endt permisjon kan det være vanskeligere å få det til, da det å skaffe seg sykemelding er langt vanskeligere. Jeg selv var sykemeldt store deler av svangerskapet sist da jeg ble innlagt på sykehus pga sterk svangerskapskvalme. Fikk bare brev i posten av Nav at jeg ikke trengte å møte opp på oppfølgingsmøte ol pga tilstanden min var graviditet. Jeg var også sykemeldt mye av mine siste graviditeter pga bekkenløsning. Hadde egentlig alltid vondt: når jeg satt, når jeg lå, spesielt når jeg gikk. Brukte så å si all min fritid til å ligge og prøve å sove. Tror ikke det var noe tidspunkt jeg tok mer enn 40% sykemelding, men kunne tatt 100%, slik legen ga meg. Hadde en samtale med leder angående om man kunne tilrettelegge noe og bestemte meg for at hjemmekontor gjorde ting enklere. Veldig kjedelig å nesten ikke se kollegaer, men jeg kunne ikke gå den avstanden jeg hadde måtte gå fra parkering til jobb (over en kilometer i oppoverbakke). Om det er mulig å tilrettelegge så vil vel leder gjerne prøve.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #31 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Gjort det sjæl så ja det går an. 3 graviditeter og 3 permisjoner. Så ikke jobben mer eller mindre på 6 år👌🏻 Anonymkode: edc6c...397 Det er helt sykt. Burde ikke være mulig. Anonymkode: c6bd8...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #32 Skrevet 14. oktober Altså, hvis du går til legen og har bestemt deg for en sykemelding så får du det. La oss kalle en spade for en spade. Norge er et lykkeland å bo i hvis du ikke orker å jobbe Anonymkode: 73911...d8d 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #33 Skrevet 14. oktober Leder kan jo betvile sykemeldingen. Ville dog vært rimelig sikker i saken. I tidligere jobb var det en lignende situasjon. Alle trodde kollegaen «lurte» seg til sykemelding. Leder betvilte sykemeldingen, men dreit seg relativt ut på møte med fastlege og nav. Anonymkode: f8b5f...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #34 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, hvis du går til legen og har bestemt deg for en sykemelding så får du det. La oss kalle en spade for en spade. Norge er et lykkeland å bo i hvis du ikke orker å jobbe Anonymkode: 73911...d8d Ikke hos min fastlege🙈 Har faktisk prøvd😅 Anonymkode: f8b5f...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #35 Skrevet 14. oktober Liker hvordan sånne livets harde skole personer som TS sitter på så mye fakta om sine arbeidskollegaer, viser jo at den gamle"nabokona" ikke har falt ut i dagens samfunn :). Og må jo være godt for kollegaene på jobb og bare gå til TS for å finne ut hvilken diagnose eller framtidsplaner de har. Sparer jo mye tid Anonymkode: 25c87...516
AprilLudgate Skrevet 14. oktober #36 Skrevet 14. oktober Spennende. Hva mer sier ryktene hun driver med? 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #37 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjort det sjæl så ja det går an. 3 graviditeter og 3 permisjoner. Så ikke jobben mer eller mindre på 6 år👌🏻 Anonymkode: edc6c...397 Sånne snyltere som deg gjør at senere generasjoner får mye dårligere støtte fra det offentlige, dvs dine egne barn. Anonymkode: ebac0...148 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #38 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Planla graviditet i forkant av fast ansettelse. Blir gravid kort tid etter fast ansatt. Helt ok det. Normalen. Men så for å sykemelde seg fra positiv graviditetstest. Det har lekket ut fra sikker kilde at hun planlegger å være sykemeldt hele svangerskapet frem til permisjon. For så jobbe en kort periode for så å sykemelde seg ett år til. For så trenere prosessen til neste baby. Dama er 100% frisk. Ikke kvalm, ingen psykiske lidelser og god helse. Er det så lett å ta fri i 4 år? Anonymkode: 04985...22e Nei. Det er i prinsippet mulig, men de fleste arbeidsgivere vil selvfølgelig da bestride den. Videre må man ha oppfølgingsmøter med arbeidsgiver og Nav hvor man snakker om hva som feiler en, hvordan det kan tilrettelegges og varighet på plagen. Dette må bekreftes av leger etc. "Gravid" er ikke grunn nok. Men hvorfor bryr du deg om det? Er det din bedrift? Anonymkode: 09370...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #39 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ikke hos min fastlege🙈 Har faktisk prøvd😅 Anonymkode: f8b5f...4a7 ja, det er ikke like lett hos alle leger, noe fastleger er ganske strenge på det og gir ihvertfall ikke noe langvarig. Må komme tilbake etter en uke f.eks. Anonymkode: c6bd8...a2e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #40 Skrevet 14. oktober I min første jobb gikk det gjetord om en sånn ansatt. Jeg så henne aldri - hun var konstant sykemeldt pga graviditet eller i perm alle de fire årene vi jobbet "sammen". Var visst i Spania og levde livet. Verste var at ingen likte henne heller, hun var ikke spesielt hyggelig. Og det var noen runder med nedbemanning mens hun var borte. Men du kan ikke sparke noen som er preggers eller i mammaperm. De klarte til slutt å sparke henne, jeg vet ikke hvordan. Men jeg vet det var ønsket lenge men gikk ikke. Anonymkode: 8618a...089
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå