AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:34 #21 Skrevet tirsdag kl. 16:34 Hos oss skiller det 300-400 kroner mellom kaldeste vintern og varmeste sommern. Vi trenger dermed ikke en ordning for å stabilisere prisen, da den fra før er stabil. Helt ærlig har jeg ikke engang regnet på om det ville lønnet seg eller ikke. Våre strømregninger er lave, og når vi går igjennom budsjettet på jakt etter innstramminger så er ikke strøm engang et samtaleemne. Anonymkode: 423bf...6eb 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:47 #22 Skrevet tirsdag kl. 16:47 Enmanelskeråhate skrev (1 time siden): Når snittprisen for hele året og 2024 har ligget langt over 40øre, da er det rimelig idiotisk å avvente😂 Det kan du sikkert si, men når man «gjeter» prisen som en annen her sa, så bruker man når strømmen er billigst. Derfor så har jeg foreløpig ikke verken tapt eller vunnet noe. Det som er mest usikkert for min del er om det fremdeles kommer slike «bunnpriser» slik at jeg får brukt strømmen økonomisk. Klart, kommer det bare topper hele tiden så er det vel ikke så mye å lure på. Derfor ser jeg an litt, men usikker på hvor lenge jeg skal avvente. TS Anonymkode: ee5e8...4ff
Enmanelskeråhate Skrevet tirsdag kl. 16:54 #23 Skrevet tirsdag kl. 16:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan du sikkert si, men når man «gjeter» prisen som en annen her sa, så bruker man når strømmen er billigst. Derfor så har jeg foreløpig ikke verken tapt eller vunnet noe. Det som er mest usikkert for min del er om det fremdeles kommer slike «bunnpriser» slik at jeg får brukt strømmen økonomisk. Klart, kommer det bare topper hele tiden så er det vel ikke så mye å lure på. Derfor ser jeg an litt, men usikker på hvor lenge jeg skal avvente. TS Anonymkode: ee5e8...4ff Spiller jo ingen rolle, snitt i 2024 NO1 var 60,9 øre og 2025 83øre så er jo helt tullete å ikke tegne til 40øre, trenger ikke tenke på når du bruker heller, bare å gønne på når det er kaldt 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:59 #24 Skrevet tirsdag kl. 16:59 Kommer ikke til å kjøpe med det første. For liker det sånn det er nå. Har alle lest: Kan jeg bruke ubegrenset med strøm med Norgespris? Nei, Norgespris gjelder for opptil 5 000 kWh i måneden for husholdninger (og 1 000 kWh for fritidsbolig). Forbruk over dette faktureres til prisen på den strømavtalen du har, vanligvis spotpris. Ytterst få husholdninger vil bruke mer enn 5000 kWh i én enkeltmåned. Det er fortsatt penger å spare på å bruke mindre strøm, samt fordele forbruket utover dagen. Ved å fordele forbruket litt utover timene slipper du å oppleve at nettleien din blir dyrere. Nettleien beregnes blant annet ut fra hvor mye strøm du bruker samtidig, og det kan derfor være penger å spare på å ikke skru på for mange elektriske apparater samtidig. Hva skjer når strømprisen er under 50 øre/kWh? Hvis strømprisen er under 50/kWh vil mellomlegget mellom faktisk strømpris og Norgespris komme som et tillegg på nettleieregningen din. Du vil med andre ord betale inn penger til staten i perioder med lav strømpris. Vil Norgespris påvirke nettleien? Nei, nettleien bestemmes av ditt nettselskap og er den samme uansett om du velger Norgespris eller ikke. Det er fortsatt penger å spare på å bruke minst mulig strøm, og fordele forbruket utover dagen. Nettleien beregnes ut fra hvor mye strøm du bruker samtidig, og derfor vil det fortsatt være lønnsomt å fordele forbruket utover døgnet. Vil Norgespris gjøre det mindre lønnsomt å bruke strøm smart, for eksempel lading om natten? Det vil alltid lønne seg å spre forbruket utover dagen. Nettleien din beregnes blant annet ut fra hvor mye strøm du bruker samtidig, og du vil derfor kunne få en høyere nettleieregning hvis du ikke tar hensyn til det. Anonymkode: fbc9e...1a1 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:08 #25 Skrevet tirsdag kl. 17:08 Enmanelskeråhate skrev (9 minutter siden): Spiller jo ingen rolle, snitt i 2024 NO1 var 60,9 øre og 2025 83øre så er jo helt tullete å ikke tegne til 40øre, trenger ikke tenke på når du bruker heller, bare å gønne på når det er kaldt Jo det er klart det spiller en rolle selv om snittet var høyere enn 50, for jeg bruker bevisst svært lite strøm når strømmen er dyr. Når den er på disse bunnene så bruker jeg mer enn når den er på topp, så da spiller det jo liten rolle egentlig hva snittet er. En annen sak er jo at om det blir få slike bunner i vintermånedene så er det jo kjipt om man ikke har Norgespris. Men et poeng er at man hele tiden må tenke på når strømmen brukes. Anonymkode: ee5e8...4ff
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:08 #26 Skrevet tirsdag kl. 17:08 Enmanelskeråhate skrev (10 minutter siden): Spiller jo ingen rolle, snitt i 2024 NO1 var 60,9 øre og 2025 83øre så er jo helt tullete å ikke tegne til 40øre, trenger ikke tenke på når du bruker heller, bare å gønne på når det er kaldt Men hvis du bruker 80% av strømmen totalt det året når prisen er lavere enn årssnittet, så er det ikke dumt. Ingen bruker strøm jevnt over til at man kan bruke en ÅRSSNITT. Det er en altfor forenkling av pris! Det er 24X365 priser (og fremover skal det bli enda fler) i ett år! Anonymkode: e3ee7...372 1
Enmanelskeråhate Skrevet tirsdag kl. 17:12 #27 Skrevet tirsdag kl. 17:12 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvis du bruker 80% av strømmen totalt det året når prisen er lavere enn årssnittet, så er det ikke dumt. Ingen bruker strøm jevnt over til at man kan bruke en ÅRSSNITT. Det er en altfor forenkling av pris! Det er 24X365 priser (og fremover skal det bli enda fler) i ett år! Anonymkode: e3ee7...372 Strømmen er billig på sommeren og dyr på vinteren, når bruker man mest strøm? Så slipper man å løpe å skru på vask osv når det er billig, slipper å tenke på det i hele tatt, men hver sin smak 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:14 #28 Skrevet tirsdag kl. 17:14 Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå): Strømmen er billig på sommeren og dyr på vinteren, når bruker man mest strøm? Så slipper man å løpe å skru på vask osv når det er billig, slipper å tenke på det i hele tatt, men hver sin smak Jeg mener fordeling i døgnet. Noen har lavt forbruk på vinteren og, vi fyrer for det meste med ved når det er kaldest. Elbilen kjører definitivt mest på sommeren, så forbruket vårt der fordeler oss "riktig" vei. Dog er selvfølgelig den billigste strømmen den man ikke bruker. Den er også mest bærekraftig! Anonymkode: e3ee7...372 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:16 #29 Skrevet tirsdag kl. 17:16 Jeg avventer (bor i Midt-Norge). Men jeg ville valgt Norgespris hvis jeg hadde bodd i øst/sør/vest. Anonymkode: 81d67...a94
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:19 #30 Skrevet tirsdag kl. 17:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg avventer (bor i Midt-Norge). Men jeg ville valgt Norgespris hvis jeg hadde bodd i sør. Anonymkode: 81d67...a94 Jeg bor der, og jeg har ikke kjøpt, og kommer ikke til å kjøpe heller når jeg tenker meg om. Anonymkode: fbc9e...1a1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:24 #31 Skrevet tirsdag kl. 17:24 Jeg sitter også og ser det an. I følge utregning kunne jeg spart en hundrelapp i måneden. Hopper nok på etter hvert, men tenkte rett og slett å vente og se hva de som tok norgespris sier når det har gått en stund. Jeg har mulighet til å velge når jeg setter på diverse maskiner og bruker kun en om gangen. Verre for dem som jobber og skal lage middag og vaske klær samtidig. Får se til nyttår, har sikkert tapt nok kroner til da haha Anonymkode: d4637...a09
Pandis Skrevet tirsdag kl. 18:37 #32 Skrevet tirsdag kl. 18:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo det er klart det spiller en rolle selv om snittet var høyere enn 50, for jeg bruker bevisst svært lite strøm når strømmen er dyr. Når den er på disse bunnene så bruker jeg mer enn når den er på topp, så da spiller det jo liten rolle egentlig hva snittet er. En annen sak er jo at om det blir få slike bunner i vintermånedene så er det jo kjipt om man ikke har Norgespris. Men et poeng er at man hele tiden må tenke på når strømmen brukes. Anonymkode: ee5e8...4ff Problemet her i NO2 er at på en vanlig dag så er strømprisen aldri under 50øre. Så eneste en trenger ta hensyn til med norgespris er nettleigen. 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:22 #33 Skrevet tirsdag kl. 20:22 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du må velge mellom pest eller kolera er du selvfølgelig ganske dum om du velger pest. Kolera kan behandles. Anonymkode: e3ee7...372 Det kan pest også. Anonymkode: 91ab5...91e
petterm Skrevet tirsdag kl. 20:31 #34 Skrevet tirsdag kl. 20:31 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men i sommermånedene bruker man jo MYE mindre strøm. Så tapet på sommeren blir ikke akkurat høyt. Anonymkode: 829a8...219 Jeg var ganske forbauset når jeg så at selv sommeren 2025 ville jeg spart litt på Norgespris. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:35 #35 Skrevet tirsdag kl. 20:35 Jeg har ett hus i NO1 og ett i NO5. Jeg har helt klart valgt Norgespris som strøm støtte og valgt strømleverandør med 0 mnd gebyr og minuspåslag. På begge husene. Anonymkode: b2726...396
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:38 #36 Skrevet tirsdag kl. 20:38 Jeg bor i Midt-Norge, ser det an. Skulle prisene gå mye opp her og holde seg stabilt oppe, så kan det være jeg går for Norgespris, men over 75 øre spottpris så vil jo strømstøtten tre inn og ta 90 % av alt over der. Så langt ville jeg ha tapt penger på å ha Norgespris. Endrer situasjonen seg drastisk, så må jeg se hvor mye jeg ev. kunne spart på et år. Så langt er det minimalt. Anonymkode: 16993...317
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå