Gå til innhold

Nerver i klem i hofta?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en verkende smerte I venstre hofte, og det gjør vondt når jeg sitter. Hvis jeg står og går merker jeg det ikke. 

Har fått resept på Nobligan som skal være sterk smertestillende, men det hjelper ikke nevneverdig. Kan ikke ta annet enn Paracet i tillegg, men det hjelper ikke det heller. 

Noen tips til hvordan jeg kommer meg gjennom dette? Må jeg bare gå turer og ellers ligge på sofaen til det går over av seg selv?

Kan fysioterapi hjelpe? Hva gjør de i isåfall? 

Anonymkode: add1e...b6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde isjias i sommer, og varmeflaske lindret godt. Brukte også sånne varmeplaster fra apoteket som gir varme i 8 timer. En blanding av hvile og litt gåing på mykt underlag (gress,  skogbunn). Hvis det er isjias du har, så skal man bøye seg minst mulig fremover, og ikke sitte mer enn 20 min om gangen.

Anonymkode: 1bf80...801

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Virker ikke som det er isjas, for jeg har ikke noe stråling, det er som en verkebyll. Jeg har en pose med kirsebærsteiner jeg varmer opp innimellom. Det hjelper akkurat der og da. 

Hvor lang tid tok det før det ble bra igjen? 

AnonymBruker
Skrevet

Lege eller fysio. God bedring!

Anonymkode: c156f...e11

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo åpenbart vært hos lege, hva sa hn?

Om det ikke gir seg, så må du jo dra tilbake til legen. Diskutere om det er noe som kan utredes mer, eller om det er annen hjelp som kan gi deg bedre smertelindring.

Er det nerver er det f.eks mulig med injeksjoner rett i nerven/nerveblokk. Eller kanskje du trenger en operasjon? Eller kanskje smerten er symptom på noe annet?

Uansett - poenget er at dette er en dialog du må ta med legen din. Vi kan ikke vite hva årsaken til din smerte er, eller hva som er klokt å gjøre.

Anonymkode: 619e6...a6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Virker ikke som det er isjas, for jeg har ikke noe stråling, det er som en verkebyll. Jeg har en pose med kirsebærsteiner jeg varmer opp innimellom. Det hjelper akkurat der og da. 

Hvor lang tid tok det før det ble bra igjen? 

Det tok et par mnd, og var dritvondt 🙃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det tok et par mnd, og var dritvondt 🙃

Prøv disse fra apoteket. Passer fint på hofte også.

IMG_20250927_151610_HDR.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...