Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt frustrert da jeg forsøker å finne meg en ny jobb. Blitt innstilt som nr 2 i drømmejobben. Er snakk om en lederstilling i det offentlige. Er jo alltid en sjanse for at nr 1 takker nei også. Noen som har vært borti samme situasjon og fått jobben likevel? 

Anonymkode: db363...252

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg jobber kan jeg ikke huske at nr 1 har takket nei noen sinne. Det kommer vel kanskje an på arbeidsmarkedet? Når arbeidsledigheten er lav og det er arbeidstakers marked er det større sjanse, men gode jobber i staten er ofte attraktive. :( 

Anonymkode: ba77a...10e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du fikk vite innstillingen samtidig som nr 1? Jeg trodde de først venta til nr 1 hadde svart, før de delte innstillingsrekken med resten av kandidatene🤔

Anonymkode: 180c2...690

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg var innstilt som nr 2 og fikk jobben. Ansettelsesrådet endret innstillingen da de mente at jeg var bedre kvalifisert enn nr 1.

Anonymkode: cac78...810

Skrevet

Jeg har vært innstilt som nummer to ved to anledninger og likevel fått jobben fordi den som ble innstilt som nummer en takket nei, og kjenner til flere andre tilfeller, så det kan absolutt skje.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du fikk vite innstillingen samtidig som nr 1? Jeg trodde de først venta til nr 1 hadde svart, før de delte innstillingsrekken med resten av kandidatene🤔

Jeg fikk avslagsbrev med en formulering om at av de to kandidatene de hadde intervjuet, hadde den ene gjort et mye bedre inntrykk. En uke senere ringte de og tilbød meg jobben, fordi den andre kandidaten hadde takket nei. Det er noen klønete arbeidsgivere der ute...

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet av et par som har vært innstilt som nr to og fått tilbud om vikariat i den samme stillingen fordi nr en skulle ut i permisjon. De har takket ja for å få erfaring og en fot innenfor. Den ene gikk videre til nytt vikariat samme sted og fikk så en fast stilling. Den andre fant ut at det ikke var riktig arbeidssted for vedkommende, og fikk seg en ny jobb et annet sted når vikariatet var over. 

Anonymkode: 88e50...2a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Innstillingen går til kandidatene samtidig som det sendes ansettelsesrådet. Rådet kan endre rekkefølge. 

Anonymkode: 0cd54...17a

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (40 minutter siden):

Jeg har vært innstilt som nummer to ved to anledninger og likevel fått jobben fordi den som ble innstilt som nummer en takket nei, og kjenner til flere andre tilfeller, så det kan absolutt skje.

Jeg fikk avslagsbrev med en formulering om at av de to kandidatene de hadde intervjuet, hadde den ene gjort et mye bedre inntrykk. En uke senere ringte de og tilbød meg jobben, fordi den andre kandidaten hadde takket nei. Det er noen klønete arbeidsgivere der ute...

Hva er galt med det?

Anonymkode: 96da9...a6d

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Ojsann. Det var skikkelig klønete, ja. 🙈

Anonymkode: 52352...7d8

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å ha et lite håp :)  Jeg ble innstilt som nr. 2 i drømmejobben, og jobben ble gitt til nr. 1 (til min store skuffelse). Det viste seg at det ikke fungerte likevel med nr. 1, så da ble jeg tilbudt jobben noen måneder senere. 

Anonymkode: d93de...ddf

Skrevet

Ja, jeg var innstilt som nr. 2. Hun som var innstilt som nr. 1 takket nei.

AnonymBruker
Skrevet

Var innstilt som nr 2 i sommer på en jobb, så ble det ennå en åpning i firmaet, så de ringte en mnd senere for å høre om jeg var interessert i å ta denne :) 

Anonymkode: b234b...266

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble innstilt som nummer 3 en gang. Fikk jobben likevel, da begge de to andre takket nei. De var ikke fornøyd med lønna 😩 Ikke jeg heller, men jeg var desperat etter å komme meg vekk fra det andre stedet jeg jobbet. 

Anonymkode: 39e4b...613

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...