Gå til innhold

Vintersko med sklisikker såle, vendbare pigger eller noe annet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge prøvd å finne vintersko som ikke sklir på isen, men hittil har jeg ikke funnet noen som fungerer godt og ender opp med å bruke brodder. Jeg har Ecco sko med gummisåle, men de sklir.

I fjor kjøpte jeg noen dyre Pomar-sko, men de var heller ikke særlig gode selv om de også har gummisåle. I tillegg så tålte de ikke at jeg brukte brodder siden gummien på broddene slet av fargen på skoene akkurat der gummien på broddene hadde vært. Leste ikke før etterpå at det ikke var anbefalt å bruke brodder sammen med dem. 

Så nå lurer jeg på om noen har funnet noe som fungerer? Her jeg bor blir alltid veldig glatt med speilblank is, våt is og generelt litt utfordrende gåforhold. Jeg har aldri vært særlig sikker på isen og leter etter noe jeg kan bruke i hverdagen. Piggsko blir det for mye styr med synes jeg, om jeg skal inn på butikker eller andre steder. 

Anonymkode: b7d5f...26c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg sko med vendbare pigger ifjor, kjempefornøyd. Litt masete å få piggene ut og inn, men må bare huske å ha med seg en nøkkel eller dingsen som fulgte med skoene :)

Anonymkode: bd93c...c9d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kjøpte meg sko med vendbare pigger ifjor, kjempefornøyd. Litt masete å få piggene ut og inn, men må bare huske å ha med seg en nøkkel eller dingsen som fulgte med skoene :)

Jeg er ikke ts, men jeg vurderer å kjøpe meg sko med vendbare pigger. Det jeg lurer på er om du klarer å snu dem mens du står med dem på eller om du må sitte evt. ta dem av deg?

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (18 timer siden):

Jeg er ikke ts, men jeg vurderer å kjøpe meg sko med vendbare pigger. Det jeg lurer på er om du klarer å snu dem mens du står med dem på eller om du må sitte evt. ta dem av deg?

Jeg kan stå. Har du ok balanse går det helt fint, særlig hvis du kan støtte deg til noe med en hånd. Klarer du å stå på en fot og klø deg på fotsålen går det bra.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kan stå. Har du ok balanse går det helt fint, særlig hvis du kan støtte deg til noe med en hånd. Klarer du å stå på en fot og klø deg på fotsålen går det bra.

Takk 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sko eller støvler med vendbare pigger fås bare over nettet, ikke sant? Jeg skulle gjerne hatt, men er skeptisk til at jeg ikke kan prøve dem først. Hvordan er størrelsene?

AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (7 minutter siden):

Sko eller støvler med vendbare pigger fås bare over nettet, ikke sant? Jeg skulle gjerne hatt, men er skeptisk til at jeg ikke kan prøve dem først. Hvordan er størrelsene?

Jeg kjøpte mine i en vanlig skobutikk, men jeg klarer ikke å få snudd «broddene» mens jeg har skoa på føttene. 
Icebugs skal være bra også

Anonymkode: ac00f...c4b

Skrevet
Pawn Hearts skrev (24 minutter siden):

Eurosko har ihvertfall noen modeller i fysisk butikk. Tror Mani også har det.

• Liker 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden):

Ja, de fleste sko- og sportsbutikker har dette

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (39 minutter siden):

Det var gode nyheter! Jeg må stikke innom Eurosko neste gang jeg er i byen.

AnonymBruker
Skrevet

De har fått rimelige sko med utfellbare pigger på Sparkjøp 😊 skal se på de neste gang eg er innom. Veldig hyggelig pris også på 599 kr 😁

Anonymkode: 22b5a...126

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...