AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Vi har hatt katten vår siden han var 6 måneder. Vi starta med tannpuss fra like etter at vi fikk han. I starten ikke hver dag, for han var ikke noe glad i det, og alt var nytt for han her. Etterhvert så vi at tannkjøtt var betent og tok han med til veterinær. Han skulle først prøve Stomodine som vi smører 2 ganger for dagen, samt tannpuss hver dag. Det hjalp ikke. Vi måtte så fjerne tannkjøtt og tannrens og fortsette med Stomodine. Det hjalp heller ikke. Deretter fikk han en antibiotikakur. Den hjalp noe, men tannkjøtt er fortsatt litt betent. Veterinær snakker nå om tanntrekk. Jeg vet ikke hvor mange tenner det er snakk om. Ville du gått til en annen veterinær for ny vurdering før tanntrekk, eller er det det eneste som vil hjelpe han? Han er ikke noe glad i våtfor. Prøvd alt mellom himmel og jord. Spiser kvalitetstørrfor og sleiker saus av våtforet. Resten går i søpla. Vil av og til ha fisk. Likte ikke råfor kjøpt på Musti. Jeg kjenner meg deperimert av å ikke klare å hjelpe han og kunne ønske at det finnes noen alternativer vi ikke vet om. Anonymkode: 93ef3...48a
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Nei, det er ikke vanlig, men av og til blir det født individer med skavanker som gjør at det allikevel er nødvendig. Du kan ta time hos en annen veterinær hvis du ønsker det eller stole på den du allerede har brukt, umulig for oss å avgjøre det. Anonymkode: 240de...93e 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Tørrfôr er bedre for tenner og tannkjøtt, så er neppe fôret. Er nok bare uflaks… noen mennesker sliter også med sånt, periodontitt for eksempel. Anonymkode: 77325...78f
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Kanskje pussinga var for hard for tannkjøttet Anonymkode: fc84a...84b
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden Det er nok sjelden ett år gamle katter må det, men noen er født med uheldige helseproblemer som forfølger dem livet ut. Din har nok tannhelseproblemer. Har sett dokumentarer og serier på tv på naturkanalen, og katter uten tenner kan også spise tørrfôr, ser det ut til. De gumler litt på det og svelger det helt, om de ikke har tenner igjen. Så det er ikke umulig for en katt som ikke vil spise våtfôr. Spiser han tørrfôret du gir han? Det er litt merkelig at en katt gjør motsatt av alle andre, for vanligvis er det jo absolutt våtfôret katter (og hunder) foretrekker, og dumper tørrfôret for det. Har du forsøkt å gi kokt torsk eller sei (sei er billigere)? Jeg pleide å gi det til katten min et par ganger i uka for avveksling. Det er også næringsrikt. Finner du kyllingkjøtt på tilbud kan du forsøke det også, mose det litt så han klarer å spise det. Anonymkode: 07f4e...f52
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er nok sjelden ett år gamle katter må det, men noen er født med uheldige helseproblemer som forfølger dem livet ut. Din har nok tannhelseproblemer. Har sett dokumentarer og serier på tv på naturkanalen, og katter uten tenner kan også spise tørrfôr, ser det ut til. De gumler litt på det og svelger det helt, om de ikke har tenner igjen. Så det er ikke umulig for en katt som ikke vil spise våtfôr. Spiser han tørrfôret du gir han? Det er litt merkelig at en katt gjør motsatt av alle andre, for vanligvis er det jo absolutt våtfôret katter (og hunder) foretrekker, og dumper tørrfôret for det. Har du forsøkt å gi kokt torsk eller sei (sei er billigere)? Jeg pleide å gi det til katten min et par ganger i uka for avveksling. Det er også næringsrikt. Finner du kyllingkjøtt på tilbud kan du forsøke det også, mose det litt så han klarer å spise det. Anonymkode: 07f4e...f52 Ja, han spiser tørrfor og kokt torsk/sei. Ikke glad i kokt kyllingfilet. Han spiser også tørka kyllinglever. Liker også churros eller hva det heter, men altså ikke våtfor, verken i gele eller saus. Spiser sausen, lar resten lugge. Også prøvd mousse. Han spiste prøvepakken jeg kjøpte. Når jeg så kjøpte en hel karong, skulle han ikke ha det heller. Anonymkode: 93ef3...48a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå