AnonymBruker Skrevet 14. oktober #41 Skrevet 14. oktober Arkin skrev (1 time siden): Jeg gikk ned 35 kg på 7 mnd. drakk kaffe med havremelk og Pepsi Max. Til middag var det enten kylling eller fisk med grønnsaker. Til kvelds 4 stk riskaker. Måtte jeg ha noe søtsaker ble det en pose med sukker fri godteri med 70 kcal, de du får kjøpt på Kiwi. Dette er ca 1 1/2 år siden og har kanskje lagt på meg 5 kg men holder den stabil. Nå svaier vekten mellom 56 og 60. Er den over 60 gjør jeg små grep slik at jeg kommer under 60. Jeg er 167 høy. Lykke til. Dette 👏🏻 Tusen takk for svar Jeg er 66 kilo men vil ned til 56 nå. Så vi er omtrent likt . Kommer til å gråte av glede når jeg når under 60 kg. Har vært en drøm lenge nå. Og nå er tiden inne! Anonymkode: 30d47...a97
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #42 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var ikke det jeg spurte om ellers takk! Anonymkode: 30d47...a97 Erfaring fra pulverkurer er 10 kg ned og 15 kg opp. Cambridge, nutrillet, herbalife , Nokia osv. det var svar på det du spurte om? Ingen pulverkur har gitt meg varig nektnedgang . Metoden til hen du siterte derimot… Anonymkode: 85c56...4ad 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #43 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja skjønner ikke helt hva du ønsker, du vil ha forslag på kun pulverkurer, men du vil ikke ha kalde pulverkurer, finnes det noe annet? Jeg gikk ned veldig raskt når jeg kun spiste supper en periode (toro pulversuppe), var ikke planlagt men kunne en periode spise bare flytende, kjedelig men effektivt var det da. Anonymkode: 54f6e...ab5 Supper ja. Litt innslag av bær, knekkebrød og magre små mellom måltider. Anonymkode: 30d47...a97
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #44 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette var sånne svar jeg ikke vil ha. Spør etter erfaringer ikke råd. Anonymkode: 30d47...a97 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan de med erfaringer svare? Dere som skal gi råd kan lage en ny tråd. Jeg har prøvd ALT og er desperat. Er 46 år og da går det for sakte. Jeg må ha en kickstart nå. Anonymkode: 30d47...a97 Erfaring er at det ikke funker. Jeg kjenner ingen som har lyktes, og vi og mødrene våre prøvde gang på gang når det var populært. Ga heller aldri noen kickstart for meg, gikk ofte ned bare 1-2 kilo første uken. Anonymkode: 85c56...4ad 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #45 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil helst bare høre om erfaringer fra dette. Har en tante som gikk på Noka og kiloene rant bokstavelig talt av. Så dette funker hvis man følger det . Hun stabiliserte vekten etterpå også . Anonymkode: 30d47...a97 Så velg det da? Anonymkode: 85c56...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #46 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det tar da ikke mye lengre tid å steke noe kjøttdeig eller en biff, enn det tar å varme opp pulverkuren. Du kan til og med slenge kjøttet i stekeovn eller airfryer. Og du vil finne nesten hva som helst som enkelte kostholdseksperter anbefaler. Det finnes en galning i USA som gir kostholdsråd som han innrømmer at han tror han får fra en engel og mange folk følger ham. Du finner kostholdseksperter som anbefaler vegansk kosthold, carnivore, omnivore, glutenfritt, masse gluten, fiberfritt, høyfiber osv. Men du finner ikke mange som anbefaler pulverkurer. Pulverkurer gjør deg tynnfeit. Det er ikke vitaminer som beholder muskler, det er god dose høykvalitetsprotein, mer presist aminosyren L-leucin. Disse pulverkurene gir nok protein til at man ikke får åpenbar proteinmangel, men det gir deg ikke store nok doser L-leucin til at man beholder muskler. Det er min erfaring også. Jeg regnet litt på det her med et eksempel fra en suppe fra allevo, og man må spise tre av disse posene i ett måltid for å klare å få nok av L-leucin til å stimulere muskelbevaring. Anonymkode: dd426...163 Eller bare kjøpe en halv grillet kylling fra varmeskapet. Anonymkode: 85c56...4ad 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #47 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så velg det da? Anonymkode: 85c56...4ad Sluttet å lage det. Anonymkode: 30d47...a97
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #48 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Erfaring fra pulverkurer er 10 kg ned og 15 kg opp. Cambridge, nutrillet, herbalife , Nokia osv. det var svar på det du spurte om? Ingen pulverkur har gitt meg varig nektnedgang . Metoden til hen du siterte derimot… Anonymkode: 85c56...4ad Nå er ikke det en permanent løsning da. Ett kickstart. Jeg har aldri lagt på meg 15 kilo heller Er snakk om 10 på det meste. Jeg er ikke feit og har holdt vekten stabil nesten hele livet. Anonymkode: 30d47...a97
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #49 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan de med erfaringer svare? Dere som skal gi råd kan lage en ny tråd. Jeg har prøvd ALT og er desperat. Er 46 år og da går det for sakte. Jeg må ha en kickstart nå. Anonymkode: 30d47...a97 Beste kickstarten du får uten å gå konstant sulten, er lavkarbo. Det vil skli av deg nokså raskt. Jeg har blitt ekstemt sulten på shakes og suppedietter. Fungerer noen dager, men så sprekker jeg - av sult og cravings. Anonymkode: 82424...7c5 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #50 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nå er ikke det en permanent løsning da. Ett kickstart. Jeg har aldri lagt på meg 15 kilo heller Er snakk om 10 på det meste. Jeg er ikke feit og har holdt vekten stabil nesten hele livet. Anonymkode: 30d47...a97 Nei, selvfølgelig er ikke pulverkur en permanent løsning. Det er kanskje derfor det gikk gir permanent lavere vekt heller. du har aldri lagt på deg 15 kilo.. etter hva? Jeg skjønner at du ikke er feit, men om du har hatt stabil vekt nesten hele livet skjønner jeg ikke hvorfor du vil klusse det til nå. Var ikke feit jeg heller, men hadde en gal pulverkur mor i tenårene. Så da ble jojo i 20 år før jeg skjønte at pulver fungerer ikke , må finne en annen permanent løsning. det er ikke så veldig forskjell på disse kurene da, så du har tro på Noka, kan du vel finne en tilsvarende? De har for øvrig loka i salg ser jeg, på vita og sunkost blant annet. Anonymkode: 85c56...4ad 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #51 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, selvfølgelig er ikke pulverkur en permanent løsning. Det er kanskje derfor det gikk gir permanent lavere vekt heller. du har aldri lagt på deg 15 kilo.. etter hva? Jeg skjønner at du ikke er feit, men om du har hatt stabil vekt nesten hele livet skjønner jeg ikke hvorfor du vil klusse det til nå. Var ikke feit jeg heller, men hadde en gal pulverkur mor i tenårene. Så da ble jojo i 20 år før jeg skjønte at pulver fungerer ikke , må finne en annen permanent løsning. det er ikke så veldig forskjell på disse kurene da, så du har tro på Noka, kan du vel finne en tilsvarende? De har for øvrig loka i salg ser jeg, på vita og sunkost blant annet. Anonymkode: 85c56...4ad Jeg er allerede i gang med supper nå. Knekkebrød som mellom måltid Anonymkode: 30d47...a97 1
Hanneeeee Skrevet 15. oktober #52 Skrevet 15. oktober Hei! Var litt i samme situasjon som deg, ikke overvekt, men hadde behov for å gå ned en del kilo raskt. Gikk ned rundt 9 kg på fire uker. Brukte Allevo-kuren, som har alt du trenger av næringsstoffer men samtidig svært få kalorier. Det var litt tungt de første par dagene, men kjente deretter ingen sult. Ble bare lei av den samme maten etter hvert 🤣 Allevo har to forskjellige supper og to forskjellige grøter. Jeg kokte bare opp vann i vannkokeren og rørte ut suppe-/grøtpulveret i en skål. Superpraktisk! Jeg ser du skriver at du ikke liker barer og shakes, men vil likevel anbefale barene til Allevo. De er ganske gode, og superpraktiske å ha i vesken. Hver bar inneholder 200 kcal, og jeg delte de i to for å ha en liten nødrasjon på 100 kcal ved behov. NB! Det står at Allevo-produktene kan brukes i opptil åtte uker uten veiledning fra helsepersonell, men vær forsiktig! ❤️Svarer gjerne på spørsmål hvis det er mer du lurer på. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #53 Skrevet 15. oktober Har brukt cambidge kuren, Herbalife, noka, nutrilett, og en proteinshake jeg ikke husker navnet på. Den beste var herbalife, på slutten av 90 tallet. Gikk ned 15-20 kilo kjapt, og like kjapt opp igjen. Det beste er karbo og kalori underskudd og råvarebasert. Lag maten selv! Anonymkode: ec2b5...124 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #54 Skrevet 15. oktober Nupo sin chilligryte er god, og så elsker jeg jordbærshake fra protein (vegan protein slim, eller noe sånn). Jeg har gtt på pulverkur 1-2 uker, tatt pause og holdt vekta, så ny kur ei uke osv. Gikk ned de første 10 kg på 6 uker. Anbefaler å kjøpe litt forskjellig fra forskjellige merker, for å få litt variasjon. Jeg brukte varmretter fra nupo, jordbær fra protein, og shaker med både smak av eplepai og med sjokoladesmak fra body science. Nå spiser jeg vanlig mat (men sunn mat og kontrollerer mengden), og bruker shake bare innimellom, og vekta kryper stadig rett vei. Syns shake er kjekt når jeg kjenner behov for litt påfyll, i en travel dag, isituasjoner der jeg tidligere hivde innpå en sjokolade e.l. Anonymkode: ddf31...e9d 1 1
Ruskesara1973 Skrevet 15. oktober #55 Skrevet 15. oktober Ikke helt svar på spørsmålet ditt, men prøv å Google sykehusdietten 😊😊 Ingen erfaring, men vurderer den selv. (Ikke pulver, men varm mat som du foretrekker)
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #56 Skrevet 15. oktober hvorfor vil du på død og liv gå ned i vekt på en usunn måte? du kommer bare til å gå opp i gjenn uansett på den måten så det er vel ikke vært det da Anonymkode: 6466b...f83 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #57 Skrevet 15. oktober mannen min gåkk på det i en kort periode og slutta fort på det siden det frista mer med ordentlig hjemmelaget middagen enn det pulveret Anonymkode: 6466b...f83
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #58 Skrevet 16. oktober Tusen takk for svar Så gøy å lese dere som klarte det! Da har jeg gått til innkjøp av Allevo chicken noodle soup, Nupo -risotto og chili con carne gryte. Tenker å ha blåbær og knekkebrød med magert pålegg osv som mellom måltider. Muligens noen nutrilettbarer også. Så nå starter det for alvor. Har satt meg ett mål og med premier som belønning. Ting jeg ønsker meg og trenger. Tror dette blir gøy Anonymkode: 30d47...a97
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #59 Skrevet 16. oktober Jeg gikk ned 12 kilo med shakes for typ 10 år siden. Byttet ut alle måltidene. Det var helt jævlig den første uka for å stå imot cravings. Drakk 6-7 shakes om dagen så rakk ikke å bli spesielt sulten imellom. Ila. uke 2 var de fleste cravings borte og det gikk veldig fint. Etter 1 måned begynte jeg å erstatte den ene shaken med en enkel frokost (yoghurt med musli f.eks.). Etter 6 uker erstattet jeg to av shakene med middag og etter 2 måneder så erstatta jeg lunsj-shaken med en enkel lunsj. Kvelds-shaken fortsatte jeg med lenge. Vekta holdt seg etter jeg slutta helt med shakes, men det tror jeg var fordi jeg trappet så gradvis opp med maten. Om man slutter cold turkey tror jeg kroppen får sjokk 😄 Grunnen til at jeg valgte shakes var st jeg hadde prøvd ørten forskjellige dietter. Lavkalori, lavkarbo, PSMF, 5:2 dietten osv, men ingenting funket. Det ble for vanskelig for meg å forholde meg til- og klare å begrense meg fordi jeg har ekstremt dårlig selvdisiplin når det kommer til mat og sult. Med shakes var det bare å ikke ha mat i kjøleskapet, kun melk til shaken - da ble det så lett! En av de tingene som var så utrolig deilig var at jeg mistet cravings på alt og klarte å nyte mat bedre etter denne kuren. Kunne gå inn på en bensinstasjon uten å bli fristet av bollelukta, sitte ved siden av godteskåla uten å føle at jeg bare vil dytte i meg hele greia. Det var befriende. Men så kom graviditet og barn 6 år etterpå, så endel vekt er tilbake og samme med cravings og konstant ønske om å spise noe godt skulle gjerne tatt shake-kur på nytt men ikke like enkelt med barn i huset. Anonymkode: f5843...080 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #60 Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gikk ned 12 kilo med shakes for typ 10 år siden. Byttet ut alle måltidene. Det var helt jævlig den første uka for å stå imot cravings. Drakk 6-7 shakes om dagen så rakk ikke å bli spesielt sulten imellom. Ila. uke 2 var de fleste cravings borte og det gikk veldig fint. Etter 1 måned begynte jeg å erstatte den ene shaken med en enkel frokost (yoghurt med musli f.eks.). Etter 6 uker erstattet jeg to av shakene med middag og etter 2 måneder så erstatta jeg lunsj-shaken med en enkel lunsj. Kvelds-shaken fortsatte jeg med lenge. Vekta holdt seg etter jeg slutta helt med shakes, men det tror jeg var fordi jeg trappet så gradvis opp med maten. Om man slutter cold turkey tror jeg kroppen får sjokk 😄 Grunnen til at jeg valgte shakes var st jeg hadde prøvd ørten forskjellige dietter. Lavkalori, lavkarbo, PSMF, 5:2 dietten osv, men ingenting funket. Det ble for vanskelig for meg å forholde meg til- og klare å begrense meg fordi jeg har ekstremt dårlig selvdisiplin når det kommer til mat og sult. Med shakes var det bare å ikke ha mat i kjøleskapet, kun melk til shaken - da ble det så lett! En av de tingene som var så utrolig deilig var at jeg mistet cravings på alt og klarte å nyte mat bedre etter denne kuren. Kunne gå inn på en bensinstasjon uten å bli fristet av bollelukta, sitte ved siden av godteskåla uten å føle at jeg bare vil dytte i meg hele greia. Det var befriende. Men så kom graviditet og barn 6 år etterpå, så endel vekt er tilbake og samme med cravings og konstant ønske om å spise noe godt skulle gjerne tatt shake-kur på nytt men ikke like enkelt med barn i huset. Anonymkode: f5843...080 Så flink! Jeg kjenner meg igjen. Har holdt vekten lenge med å telle kalorier . Men når jeg har det travelt blir det for mye å forholde meg til . Har ikke tid til det nå. Har også lest at i motsetning til hva enkelte mener at man fyker opp igjen stemmer ikke. Vil tro dette er mønsteret til jo-jo slankere som er mer ekstreme. Og slanking og kropp er individuelt. Jeg har ikke tolmodighet til å gå saaakte ned. Da sprekker jeg. Drives av resultater som motiverer Anonymkode: 30d47...a97
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå