Gå til innhold

Bærbar pc til 14-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

14-åringen ønsker seg bærbar pc til jul. Bruker den til å se tv på rommet sitt og spille enkle spill som type Roblox. Vi sparer til hennes konfirmasjon i mai så budsjettet for julegaver er litt begrenset. Kan jeg få tak i en brukbar og passende laptop til henne i prisklassen 2000-3500,-? Helst så lavt som mulig uten at den er ræl. 

Takk for svar! 

Anonymkode: 26e1d...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke at de finnes...

Men ungdommen har jo skolePC?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

14-åringen ønsker seg bærbar pc til jul. Bruker den til å se tv på rommet sitt og spille enkle spill som type Roblox. Vi sparer til hennes konfirmasjon i mai så budsjettet for julegaver er litt begrenset. Kan jeg få tak i en brukbar og passende laptop til henne i prisklassen 2000-3500,-? Helst så lavt som mulig uten at den er ræl. 

Takk for svar! 

Sjekk denne: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/baerbar-pc/cepter-pulse-v2-14-baerbar-pc/p-2286186/

Ikke den beste, men til prisen du ønsker å betale, får du en grei pc for pengene. Fungerer i hvert fall til Roblox og streaming.

Anonymkode: c29e7...363

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så ingen av disse vil være ok? TS
IMG_0817.thumb.jpeg.9eb6eb2ef730e4aed8408fe6b98b7ff2.jpegIMG_0818.thumb.jpeg.462e9e77c492f4a37fb5d621347a3a48.jpeg

IMG_0819.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Må det være bærbar? Hvis det kan være en stasjonær pc, så vil du stort sett få mye mer for pengene.

Anonymkode: 4f5c3...48e

AnonymBruker
Skrevet

En bærbar pc i den prisklassen er mer en skrivemaskin enn en god pc. Forstår at dere er på budskjett men jeg ville ikke anbefalt en såpass billig bærbar laptop. 

Minimum jeg ville lagt meg på var 7000 til 8000 kr det er en billig men mere brukbar laptop. 

Anonymkode: ba04d...24d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En bærbar pc i den prisklassen er mer en skrivemaskin enn en god pc. Forstår at dere er på budskjett men jeg ville ikke anbefalt en såpass billig bærbar laptop. 

Minimum jeg ville lagt meg på var 7000 til 8000 kr det er en billig men mere brukbar laptop. 

Skjønner, det er langt utenfor budsjett dessverre, så da får hun kjøpe en etter konfirmasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må det være bærbar? Hvis det kan være en stasjonær pc, så vil du stort sett få mye mer for pengene.

Skal undersøke, brukes jo bare hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så ingen av disse vil være ok? TS
IMG_0817.thumb.jpeg.9eb6eb2ef730e4aed8408fe6b98b7ff2.jpegIMG_0818.thumb.jpeg.462e9e77c492f4a37fb5d621347a3a48.jpeg

IMG_0819.jpeg

Dette er jo Chromebooks med et veldig begrenset bruksområde. Nå tror jeg faktisk du i alle fall uoffisielt kan spille Roblox på en Chromebook, men ikke en som er så underpowered som disse.

Det eneste som er foreslått som kanskje kan brukes til å spille Roblox på er den Cepter-maskinen som ble foreslått tidlig i tråden, men personlig tror jeg heller at jeg ville sett på bruktmarkedet først. Cepter-maskinene ser greie ut på papiret, men det er et white label brand som bare selges på Power, og da jeg sjekket var support for disse maskinene stort sett ikke-eksisterende. Det er også typisk maskinvare som er et par generasjoner gammelt, og da ville jeg heller gått for å kjøpe brukt av kvaltetsmerke.

Anonymkode: e2908...96c

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte brukte, men renoverte, pc'r da ungene var på den alderen. Fikk så mye mer for pengene, og har ingen negative opplevelser med det.

Anonymkode: 145ff...c4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette var nok sant for 5-10 år siden, men det stemmer egentlig ikke lenger. I den prisklassen TS ser i føler jeg mange ganske sikker på at du ikke vil finne noe i det hele tatt. I tillegg må du ha en monitor.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi kjøpte brukte, men renoverte, pc'r da ungene var på den alderen. Fikk så mye mer for pengene, og har ingen negative opplevelser med det.

Anonymkode: 145ff...c4a

Personlig ville jeg også gjort dette, men du må være litt bevisst på hva du går for.

Ellers er den Cepter-PCen fra Power lenger opp i tråden faktisk ganske mye PC for pengene. Jeg ville ikke kjøpt den selv, men dersom du helst vil kjøpe nytt utstyr får du neppe en bedre deal enn dette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Skjønner, det er langt utenfor budsjett dessverre, så da får hun kjøpe en etter konfirmasjonen. 

Jeg tror det er en bedre løsning. Er mulig å gi henne penger til jul dedikert sparing til ny pc. Også noe lite ved siden av.

AnonymBruker
Skrevet

Tips til merker og hvilke sider å se etter brukte maskiner på? TS

Skrevet

Ikke kjøp chromebook. Og minst 16gm ram. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...