Gå til innhold

Privat psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har tips til privat psykolog, - forening/ klinikk/firma, oslo akershus, som evt kan utgi epikrise og helst ikke så dyr. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men epikrise er en sammenfatning av utredning, vurdering og behandling, det vil si noe du får i etterkant, ved forespørsel. Er det utredning du mener? Alle psykologer gjør utredninger og skriver epikriser.

Anonymkode: 367e9...ed0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men epikrise er en sammenfatning av utredning, vurdering og behandling, det vil si noe du får i etterkant, ved forespørsel. Er det utredning du mener? Alle psykologer gjør utredninger og skriver epikriser.

Som jeg skrev; søker "ikke så dyr" privat psykolog.

Skrevet
galaxii skrev (1 time siden):

Som jeg skrev; søker "ikke så dyr" privat psykolog.

Det finnes ikke billig privat psykolog. De koster omtrentlig det samme alle sammen. 

Og hva mener du med epikrise? Alle psykologer skriver epikriser….

Anonymkode: 805a8...674

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke få epikrise uten å ha gått i behandling. 

Hva trenger du epikrise for? 

Anonymkode: 5447c...86c

• Liker 1
Skrevet

Etter du har gått til behandling (evt. utredning først) kan du få epikrise. Epikrise er en oppsummering av funn, hva som er gjort og hvordan du har respondert.

De fleste private koster vel omtrent det samme.

Anonymkode: 4e569...bbe

• Liker 2
Skrevet

Hva ønsker du å få ut av behandlingen? Det er ganske relevant før man kommer med en anbefaling.

Skrevet
galaxii skrev (11 timer siden):

Jeg lurer på om noen har tips til privat psykolog, - forening/ klinikk/firma, oslo akershus, som evt kan utgi epikrise og helst ikke så dyr. 

Vet du egentlig hva en epikrise er? Ingen kan gi deg en epikrise uten å undersøke/behandle deg først...

Anonymkode: 908bd...a84

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vet du egentlig hva en epikrise er? Ingen kan gi deg en epikrise uten å undersøke/behandle deg først...

Fikk 2 epikriser for 20 - 25 år siden, de var jo jordet, men opplegget er vel litt anneledes idag. Vet ikke om jeg direkte er ute epikriser, men når fastlegen skriver stygge ting som ikke stemmer og til tider motarbeider og kommer med angrep så begynner ting og bli farlig og jeg trenger støtte fra noen andre steder fordi jeg vet ikke hvem eller hva som står bak dette. 

Endret av galaxii
Skrevet
galaxii skrev (19 minutter siden):

Fikk 2 epikriser for 20 - 25 år siden, de var jo jordet, men opplegget er vel litt anneledes idag. Vet ikke om jeg direkte er ute epikriser, men når fastlegen skriver stygge ting som ikke stemmer og til tider motarbeider og kommer med angrep så begynner ting og bli farlig og jeg trenger støtte fra noen andre steder fordi jeg vet ikke hvem eller hva som står bak dette. 

Dette gir absolutt ikke mening. 

Vet du ikke hva en epikrise er? Hvorfpr mener du at fastlegen din skriver stygge ting som ikke stemmer? Og kommer med hva slags angrep? 

Kan det være st du har noen diagnoser som gjør det vanskeligere å oppfatte virkeligheten som den er, om du er i krig med alle? 

Er du paranoid feks? 

Anonymkode: 805a8...674

• Liker 3
Skrevet
galaxii skrev (25 minutter siden):

Det kan hende du ønsker og trenger behandling, da kan du forsøke å få henvisning til psykolog fra en annen lege enn fastlegen. Hvis du vil til privat psykolog tar det mange timer før det er grunnlag for å skrive noe om deg som er valid, og uansett vil ikke det korrigere eventuelle andre opplysninger fra journalen din hos fastlege. Hvis du strever psykisk for tiden og har det vanskelig kan du gå til legevakt også, de skal også gjøre vurdering av psykisk tilstand og eventuelt henvise videre hvis det er behov for det.

Skrevet
galaxii skrev (9 timer siden):

Epikriser er det samme nå som det var før, nemlig en oppsummering av behandling/undersøkelser som du har vært på hos en spesialist som sendes til den henvisende legen! Og om du tenker at fastlegen motarbeider deg kan du bytte fastlege…

Skrevet
galaxii skrev (22 timer siden):

Dette hørtes ikke greit ut. Fastlegen vil være veien til videre behandling som ikke koster mye, kan det være at du likevel klarer å be om henvisning til psykiatri?

Eventuelt kan du forsøke å kontakte kommunen for psykiatritilbud, tror du kan gjøre det på egenhånd/uten fastlegen. Det kan være greit å bare få snakke med noen andre, lufte disse tankene, og få litt veiledning fra andre hold enn legen du er skeptisk/mistekelig til.

Hvis ikke så er det mange tilbud der ute, men som andre nevner, de er ikke billige, ligger stort sett samme prisnivå. Det kan være lurt å spare opp/punge ut for et par timer der likevel, om ikke mer enn for å kjapt lufte det du skriver her, og høre om det kan være råd å få.

Anonymkode: 6a423...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...