AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:32 #1 Skrevet tirsdag kl. 07:32 Jeg skal renovere badet, men det blir ikke før 2027/2028. I mellomtiden skal jeg freshe det opp med maling og annet overfladiske justeringer. Spørsmål i forbindelse med det: Det er kobberrør uten på vegg på badet. Og det er en skikkelig støvsamler og lite pent. De er tidligere malt av forrige eier, og maling flasser av.. Ikke lett å tørke støv! Jeg funderer på om det finnes måter å gjøre disse mindre fremtreden? Jeg tenkte på om det fantes typ kabelskjulere for rør, slike som man kan bruke på ledninger. Rørene har ikke rør i rør, og må kunne inspiseres for eventuelle lekkasjer. Kanalene kan jo lett åpnes for å inspisere. Finner ingen slike spesifikt til rør, men kabler. Er det fy-fy å legge disse rundt vannrør som en midlertidig løsning? Vannrør med varmt vann kan bli skikkelig varmt, vil det i såfall kunne smelte plasten? Bør det isoleres rundt med noe før kanal legges utenpå? Eventuelle andre råd tas i mot med takk! Anonymkode: 80a9a...6a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå