Gå til innhold

Hva vil dere egentlig ha, kvinner? For ingen av oss skjønner det lenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En rik, velstående mann som har alt på "stell". Som eier fin bil og bolig, dvs at alle jakter på de 1-10% rikeste. Men alle kvinner nekter selvfølgelig. Det er alltid det "indre" som teller mest. haha.

Anonymkode: 073ad...989

Det er det indre som teller på sikt. 

De forhold som fremdeles eksisterer i min omgangskrets ble inngått da mannen (eller begge) var dårlig økonomisk stilt. Studenter eller bare ikke etablert skikkelig ennå. 

Min egen mann eide en bil han måtte vrake året etter at jeg traff ham, og sine klær, og bodde i leid hybel. 

Nå er jeg en generasjon før de fleste som skal etablere seg i forhold, men det er jo nøyaktig det samme for neste generasjon. De færreste er velstående når de etablerer seg. Kostnadsnivået i Norge er slik at de fleste ikke får startet skikkelig med å begynne å bygge opp sin økonomi før de er to, og dette tar også tid. 

Som kvinne er det forbanna irriterende å få trukket slike påstander nedover hodet på oss, når vi VET at de fleste kvinner ikke jakter rike menn, men ekte følelser og kjærlighet, og dessuten anser det som absolutt naturlig at menn gjerne ikke er rike og etablerte med hus og dyr bil. Kvinner forventer ikke det, men at livet må skapes sammen. 

Tre av mine vennepar er nå svært velstående. I ene tilfellet er det fordi mannen (fattig student da de møttes) har gjort det ekstremt bra i arbeidslivet. I ene tilfellet har de begge gjort dette, og i ene tilfellet er det hun som har generert rikdom ved å være med på å bygge opp en bedrift som har gjort stor suksess. 

Vi er ikke blitt svært velstående, men kommet til behagelig økonomi med mange muligheter. Det er jeg, ikke han, som har styrt oss i den retningen i hovedsak. Han måtte tippe 40 før han så viktigheten ved dette. 

Drittlei av at menn kommer med unnskyldninger og anklager uten rot i realiteten. JA, kvinner vil selvfølgelig ha velfungerende menn som evner å ta ansvar og bidra godt i å få et ok liv, men vi forventer faktisk ikke at alt er på plass. De fleste av oss kvinner er innstilt på at livet må bygges sammen, og de fleste av oss kvinner i forhold har også sammen med mannen i vårt liv bygget opp det vi ender opp med. 

Min datter og hennes generasjon søker ikke rike menn, de søker velfungerende og bra menn de kan bygge livet sammen med. Det finnes ikke urimelige, det er fullstendig logisk, og får du deg ikke kvinne er det IKKE på grunn av at du ikke er rik nok. 

Årsaken til at du ikke har noe kan derimot bety noe. Kvinner ønsker selvfølgelig ikke sløve menn som ikke er verken fornuftige, har innsatsvilje, eller mestrer liv og ansvar godt. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mann50+ skrev (15 timer siden):

Jeg lever i et godt ekteskap, og det er kanskje nettopp derfor jeg våger å skrive dette
Jeg vet hvordan det kan fungere – når man faktisk snakker sammen ærlig i stedet for å spille rollespill.

Kona mi og jeg har vært sammen i mange år. Vi har gått gjennom både små og store stormer, men vi har lært én ting:

Forholdet fungerer fordi vi ikke later som om vi er helt like.

Hun er sterk, selvstendig og tydelig – og jeg respekterer henne for det.

Men hun forventer også at jeg tar ansvar når det trengs, og at jeg er trygg, tydelig og til stede.

Og jeg forventer at hun faktisk er lojal, ærlig og ikke spiller offerkortet hver gang noe er vanskelig. 
Det er den balansen som mangler i mye av dagens likestillingsprat.

Folk snakker om “likeverd”, men de lever ikke slik. De sier de vil ha likestilling, men samtidig forventer mange kvinner å få det beste fra begge verdener – styrken fra mannen, friheten fra feminismen, og null konsekvenser.

Og mange menn lar det skje, fordi de er redde for å bli kalt gammeldagse, kontrollerende eller “giftige”.

Men vet du hva som faktisk er giftig?Uærlighet.

Forhold der begge går rundt og later som de ikke har forventninger, for å unngå konflikt.

Jeg og kona mi har hatt våre tøffe samtaler, og ja – de har vært brutalt ærlige. Men det er nettopp derfor vi respekterer hverandre. Vi tåler sannheten.

Jeg skriver ikke dette for å “ta” noen, men fordi jeg tror mange moderne forhold rakner nettopp fordi folk ikke tør å være tydelige.

Menn tør ikke si hva de egentlig savner. Kvinner tør ikke innrømme hva de egentlig lengter etter.

I stedet snakker alle i floskler om likestilling og frihet – mens de egentlig vil ha trygghet, nærhet og klare roller
Jeg lever i et ekteskap der alt dette er avklart.

Vi vet hvem vi er, hva vi står for, og hva vi forventer av hverandre. Og jeg tror mange forhold kunne vært reddet – eller i det minste vært ærligere – hvis folk sluttet å late som og begynte å si ting slik de faktisk er. 

Hvorfor «vet» du så mye om single menn og kvinner og andres forhold, om du er godt gift? 

Anonymkode: 00c32...a24

• Liker 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Hvem er "dere"? Kvinner er ikke èn, unison masse. 

Det er nok det første problemet ditt.

Anonymkode: a89eb...736

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ønsker en mann som er snill, ryddig, strukturert, sporty, fleksibel, morsom og smart. Ønsker ikke en lat slask som oppfører seg som en tenåring. Ønsker heller ikke noen som drikker og spiser for mye (alkohol, fedme), men som har et sunt forhold til ernæring. Det er ikke feil at han er normalt kjekk og har glimt i øyet. 

Anonymkode: 77ee5...c6d

• Nyttig 3
Skrevet
Mann50+ skrev (15 timer siden):

Dere kvinner vet ikke hva dere vil ha, men dere forventer at menn skal gjette det – og samtidig aldri trå feil.

Dere sier dere vil ha likestilling, men dere vil fortsatt bli behandlet som prinsesser.

Dere sier dere er selvstendige, men mange forventer fortsatt at mannen skal betale, ta initiativ, fikse alt praktisk og samtidig være følsom, trygg, morsom, sterk og empatisk – men ikke for sterk, for da blir han “truende”.

Hvordan i all verden skal en mann forholde seg til det?

Vi blir fortalt at vi skal vise følelser, men når vi gjør det, mister dere respekten.

Vi skal lytte og forstå, men aldri ha egne meninger som utfordrer dere.

Vi skal være ledere, men samtidig aldri dominere.

Vi skal være forsørgere, men aldri minne dere på at dere nyter godt av det.

Er det rart menn trekker seg unna?

Er det rart mange rett og slett gir opp dating, ekteskap og familieliv
Det virker som alt menn gjør, uansett hva, blir feil. Hvis han er ambisiøs – egoist. Hvis han er følsom – svak. Hvis han er tradisjonell – dinosaur. Hvis han er moderne – kjedelig.

Og mens dere klager over “menn som ikke tar ansvar”, sitter dere samtidig og sveiper forbi dem på Tinder fordi de ikke er “spennende nok”.

Jeg vet dette høres hardt ut, men kanskje noen må si det:

Mange menn føler at kvinner i dag vil ha alt – uten å gi noe tilbake.

Dere vil ha tryggheten fra tradisjonelle menn, men friheten fra moderne feminisme.

Dere vil ha en mann som tåler alt, men som samtidig skal være tynn, perfekt, lyttende og ydmyk.

Så jeg spør dere – ærlig talt:

Hva vil dere egentlig ha?

Vil dere ha menn som faktisk tør å være menn, eller vil dere bare ha speilbilder som nikker og sier “du har rett, kjære”?

For hvis dere virkelig vil ha likestilling, må dere også tåle å høre at dere ikke alltid har rett – og at menn også har grenser, behov og verdighet.

Vet ikke hva du har opplevd, men jeg aner jo en viss bitterhet.

Vanskelig for mange kvinner å forstå dere menn også, men dere er jo heller ikke en homogen gruppe, nokså ulike kan dere være, som vi kvinner også er.

Hva kvinner vil ha er jo både individavhengig, og avhengig av den livsfasen vi befinner oss i. Selv er jeg forlengst ferdig med å bygge hjem og familie. Har vært alene i flere år, og er ikke på leting etter ny mann. Men hadde selvfølgelig vært fint om det dukket opp en grei kar som jeg kunne gjøre hyggelige ting med, en som tar litt initiativ.

Forventer også en som kan lytte, og som stort sett viser at han har hørt det jeg sier, og tar hensyn til det. Dette er jo viktig for begge parter, og man må forsøke å ta hverandre i beste mening.

Viktig også at en man forstår at kvinner ofte trenger litt mer tid og oppvarming enn en mann før sex, særlig i starten av forholdet.

Igjen, snakk, lytt, spør😊

Anonymkode: 185d4...2a7

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En rik, velstående mann som har alt på "stell". Som eier fin bil og bolig, dvs at alle jakter på de 1-10% rikeste. Men alle kvinner nekter selvfølgelig. Det er alltid det "indre" som teller mest. haha.

Anonymkode: 073ad...989

Beveger du deg noen gang ut av leiligheten din? Her ute i den virkelige verden er vi helt normale mennesker, som er gift med helt normale mennesker. Du er et offer for radikaliserende algoritmer på internett som fremmer polarisering og hat.

Jeg gjentar: I den virkelige verden så er vi helt normale mennesker  og vi er gift med andre helt normale mennesker:Screenshot_20250123_112429_Chrome.thumb.jpg.18ad154e9ea3b1480a9711910d996146.jpgScreenshot_20250123_112319_Chrome.thumb.jpg.5ae8474ae064f3eb90071107830ee674.jpgScreenshot_20250123_112224_Chrome.thumb.jpg.860fc083dfd05967ddc862a27ef99374.jpgScreenshot_20250123_112203_Chrome.thumb.jpg.627afa7121a37e2ea812722e2b3cfffa.jpg

Screenshot_20250901_123730_Chrome.thumb.jpg.56750dc3e884f9fb3d31b37dbf62f501.jpgScreenshot_20250901_123809_Chrome.thumb.jpg.ce12552f63fbb4aee394d83b621b88e6.jpgScreenshot_20250901_123710_Chrome.thumb.jpg.ae0cd0aa733f83f87525f6c1db24b3c8.jpgScreenshot_20250901_123748_Chrome.thumb.jpg.bb57d60114bd32e69f61bb5cdef17fc7.jpg

Anonymkode: 6b20a...8db

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beveger du deg noen gang ut av leiligheten din? Her ute i den virkelige verden er vi helt normale mennesker, som er gift med helt normale mennesker. Du er et offer for radikaliserende algoritmer på internett som fremmer polarisering og hat.

Jeg gjentar: I den virkelige verden så er vi helt normale mennesker  og vi er gift med andre helt normale mennesker:Screenshot_20250123_112429_Chrome.thumb.jpg.18ad154e9ea3b1480a9711910d996146.jpgScreenshot_20250123_112319_Chrome.thumb.jpg.5ae8474ae064f3eb90071107830ee674.jpgScreenshot_20250123_112224_Chrome.thumb.jpg.860fc083dfd05967ddc862a27ef99374.jpgScreenshot_20250123_112203_Chrome.thumb.jpg.627afa7121a37e2ea812722e2b3cfffa.jpg

Screenshot_20250901_123730_Chrome.thumb.jpg.56750dc3e884f9fb3d31b37dbf62f501.jpgScreenshot_20250901_123809_Chrome.thumb.jpg.ce12552f63fbb4aee394d83b621b88e6.jpgScreenshot_20250901_123710_Chrome.thumb.jpg.ae0cd0aa733f83f87525f6c1db24b3c8.jpgScreenshot_20250901_123748_Chrome.thumb.jpg.bb57d60114bd32e69f61bb5cdef17fc7.jpg

... Og jeg beklager at dette betyr at ufrivillig single menn må gå inn i seg selv og innse at problemet ligger hos dem selv. Det hjelper faktisk ikke å legge halve befolkningen for hat.

Og ja, mange kvinner velger å leve alene, da et ekteskap/samboerskap skal være en berikelse og ikke en belastning. Mange snakker om at man må klare å legge lista lavere om man skal bo med en mann. Men hvorfor skal man egentlig det? Hvorfor skal man finne seg i å bruke masse ekstra tid hver eneste dag for å rydde opp, vaske etter og å hjelpe mannen? Er han da en berikelse? 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Man skal ha likestilling på den måten at begge kjønn skal ha like muligheter, ikke diskrimineres pga kjønn osv. Men mange liker  likevel at mannen er litt gentleman selv om man har en jobb og tjener penger selv.  En sosialt oppegående mann og som ikke ser på husarbeid som en kvinnes oppgave. En trygg mann som ikke overlater alt ansvaret for ting på kjæresten. 

Anonymkode: 13b95...00c

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

En pen mann på minst 185, trent kropp med synlige muskler. Flott hår, gjerne mørkt hår. Som er digg seksuelt, har en jobb han liker ( lønn er av ingen betydning for meg, ikke materialistisk ) , han er snill , respektfull, morsom og kul  å omgås.  Der , det vil jeg ha. Og det er ikke fasit på alle damer så ikke se på oss som en og samme person. 

Anonymkode: 04fc2...dce

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Men du skjønner, damene på disse bildene er verken smellvakre, tynne eller unge. De er helt vanlige damer, som menn med denne tankegangen sikkert ikke engang anser som dame. Derfor merker han ikke at helt vanlige menn også har dame.

Anonymkode: 0d616...5e2

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En pen mann på minst 185, trent kropp med synlige muskler. Flott hår, gjerne mørkt hår. Som er digg seksuelt, har en jobb han liker ( lønn er av ingen betydning for meg, ikke materialistisk ) , han er snill , respektfull, morsom og kul  å omgås.  Der , det vil jeg ha. Og det er ikke fasit på alle damer så ikke se på oss som en og samme person. 

Anonymkode: 04fc2...dce

Det er dessuten ønskelista og ikke fasit, dersom du er singel. De fleste kvinner kaster ønskelista når vi treffer fasiten, som gjerne overrasker også oss selv. 

Fasiten min ligner ikke ønskelista jeg hadde. Det er slik for de fleste kvinner jeg kjenner. Såpass avvik fra ønskelista er det ofte at vi ler av ønskelista vs fasit i ettertid. 

Det betyr absolutt ikke at vi tok til takke, men at kjærlighet oppstår når den gjør det, og da er diverse faktorer vi hadde på ønskelista temmelig uvesentlig. 

Skjønt de personlige egenskaper du nevner er jo ting man absolutt bør ha. Kvinner bør droppe menn som ikke er digg å ha sex med, og som ikke er snill, og respektfull, med mer. Man skal jo leve sammen. 

Jeg hadde droppet rik mann uten slike egenskaper uten å nøle. Jeg har gjort det også. 

• Nyttig 1
Skrevet

For et merkelig HI.... 🤔 

• Liker 2
Skrevet
Mann50+ skrev (17 timer siden):

Dere kvinner vet ikke hva dere vil ha, men dere forventer at menn skal gjette det – og samtidig aldri trå feil.

Dere sier dere vil ha likestilling, men dere vil fortsatt bli behandlet som prinsesser.

Dere sier dere er selvstendige, men mange forventer fortsatt at mannen skal betale, ta initiativ, fikse alt praktisk og samtidig være følsom, trygg, morsom, sterk og empatisk – men ikke for sterk, for da blir han “truende”.

Vi blir fortalt at vi skal vise følelser, men når vi gjør det, mister dere respekten.

Det virker som alt menn gjør, uansett hva, blir feil. Hvis han er ambisiøs – egoist. Hvis han er følsom – svak. Hvis han er tradisjonell – dinosaur. Hvis han er moderne – kjedelig.

Og mens dere klager over “menn som ikke tar ansvar”, sitter dere samtidig og sveiper forbi dem på Tinder fordi de ikke er “spennende nok”.

Dere vil ha tryggheten fra tradisjonelle menn, men friheten fra moderne feminisme.

Dere vil ha en mann som tåler alt, men som samtidig skal være tynn, perfekt, lyttende og ydmyk.

Vil dere ha menn som faktisk tør å være menn, eller vil dere bare ha speilbilder som nikker og sier “du har rett, kjære”?

For hvis dere virkelig vil ha likestilling, må dere også tåle å høre at dere ikke alltid har rett – og at menn også har grenser, behov og verdighet.

Det går an å lytte og samtidig ha egne meninger , eller være leder uten å dominere.

• Nyttig 4
Skrevet

Svaret er enkelt: Det kommer an på hvor i syklusen de er.

Anonymkode: 92398...cdd

• Nyttig 1
Skrevet

Trådstarter, hvordan har du egentlig blitt en sånn selvutnevnt ekspert på ALLE KVINNER GENERELT, som du gir uttrykk for, når du også hevder å ha vært gift med en og samme kvinne i en årrekke? Du er vel ekspert på henne, ikke på kvinner generelt, bare fordi du har vært gift lenge.

Du har nok lest for mye tullball på internett. Du skal ikke tro alt du leser, kjære deg, det blir det bare tull og trøbbel av.

Jeg for min del, holder meg til egen erfaring, og tror ikke på alt sludderet jeg leser på nettet hver dag. Folk troller i vei.

Anonymkode: 554c7...6b7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vil ha en mann som matcher personligheten min, og som det er trivelig å være sammen med. Hjelper ikke med all verdens ytre faktorer dersom jeg ikke trives i ditt selskap.

Anonymkode: c7be3...813

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Mann50+ skrev (18 timer siden):

Kanskje burde du snakke for deg selv og ikke alle menn?

De fleste menn er faktisk i forhold og da blir det feil å snakke om ingen, mange, de fleste og alle menn. Da har man vært for lenge i såkalte ekkokammer der en gruppe menn mener det samme. 

En gruppe menn har problemer med å forstå seg på kvinner. Javel. Det disse ofte har til felles er at de generaliserer problemet sitt til å gjelde alle menn. Ganske umodent. Det samme med å innta offerrollen som er like ukledelig og umodent uansett kjønn. 

Mange menn trekker seg unna kvinner og gir opp dating, sier du. Likevel er det visst 80% menn på Tinder. Ute på typiske sjekkesteder mangler det heller ikke på interesse fra menn der, om en er kvinne. Men dette vet du bedre som mann? 

Det spørs heller om det ikke er en mye mindre gruppe menn som har problemer med kvinner. Det tyder alle fakta på. Man kan til dels skjønne at disse blir bitre, men det er i alle fall ikke løsningen på problemet, heller ikke å skrive slike innlegg her der man skal skylde på andre, les kvinner når det i virkeligheten er sånn at de fleste menn går godt overens og er svært begeistret for kvinner, og det er slike menn kvinner vil ha.
Skulle ønske at dette fåtallet av menn skjønner dette i stedet for å synes synd på seg selv, bli bitre, til og med hate, gå i offerrollen og aldri komme utav denne usunne spiralen. Ville også tatt mer på alvor og lyttet til om en mann tar opp sitt personlige problem en har med å forstå seg på kvinner, uten denne polariseringen av kjønn. Ved å stile det som et opprop fra alle menn så virker man bra hjernevasket og fjern fra virkeligheten. 

Anonymkode: ad2fc...a9d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Svaret er enkelt: Det kommer an på hvor i syklusen de er.

Anonymkode: 92398...cdd

Det kommer an på mye mer enn det, og om dere menn tror dere er statiske selv får du tro om igjen. Mennesker er dynamiske. Livet også, som igjen påvirker oss. Ikke minst blir vi kvinner påvirket av partners humør og oppførsel. 

Da min svigermor ved en anledning sa at jeg fort ble lei meg fikk hun et kjapt tilsvar; "Nei da kjenner du meg dårlig etter 20 år. Jeg blir fort glad. Bare din sønn oppfører seg ok er jeg glad."

Så hun tenkte seg litt om, og kom frem til at det stemmer. Så vendte hun seg heller til sin sønn. Det var der problemet lå. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
Skrevet
Strigiformes skrev (10 timer siden):

Jeg er ydmyk for at jeg ikke alltid har rett, heller trenger jeg det ikke, eller har behov for det. 

Dessverre altfor mange som ikke er som deg.

Anonymkode: ca060...31b

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dessverre altfor mange som ikke er som deg.

Anonymkode: ca060...31b

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...