Mann50+ Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden (endret) Dere kvinner vet ikke hva dere vil ha, men dere forventer at menn skal gjette det – og samtidig aldri trå feil. Dere sier dere vil ha likestilling, men dere vil fortsatt bli behandlet som prinsesser. Dere sier dere er selvstendige, men mange forventer fortsatt at mannen skal betale, ta initiativ, fikse alt praktisk og samtidig være følsom, trygg, morsom, sterk og empatisk – men ikke for sterk, for da blir han “truende”. Hvordan i all verden skal en mann forholde seg til det? Vi blir fortalt at vi skal vise følelser, men når vi gjør det, mister dere respekten. Vi skal lytte og forstå, men aldri ha egne meninger som utfordrer dere. Vi skal være ledere, men samtidig aldri dominere. Vi skal være forsørgere, men aldri minne dere på at dere nyter godt av det. Er det rart menn trekker seg unna? Er det rart mange rett og slett gir opp dating, ekteskap og familieliv Det virker som alt menn gjør, uansett hva, blir feil. Hvis han er ambisiøs – egoist. Hvis han er følsom – svak. Hvis han er tradisjonell – dinosaur. Hvis han er moderne – kjedelig. Og mens dere klager over “menn som ikke tar ansvar”, sitter dere samtidig og sveiper forbi dem på Tinder fordi de ikke er “spennende nok”. Jeg vet dette høres hardt ut, men kanskje noen må si det: Mange menn føler at kvinner i dag vil ha alt – uten å gi noe tilbake. Dere vil ha tryggheten fra tradisjonelle menn, men friheten fra moderne feminisme. Dere vil ha en mann som tåler alt, men som samtidig skal være tynn, perfekt, lyttende og ydmyk. Så jeg spør dere – ærlig talt: Hva vil dere egentlig ha? Vil dere ha menn som faktisk tør å være menn, eller vil dere bare ha speilbilder som nikker og sier “du har rett, kjære”? For hvis dere virkelig vil ha likestilling, må dere også tåle å høre at dere ikke alltid har rett – og at menn også har grenser, behov og verdighet. Endret 17 timer siden av Mann50+ 5 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17 timer siden Populært innlegg #2 Skrevet 17 timer siden Svaret på det er enkelt- at kvinner er forskjellige. Ingen kvinner ønsker alt det du ramser opp, noen kvinner ønsker noe av det og andre kvinner noe annet. Akkurat som at menn ønsker forkjellige ting. For eksempel så liker jeg å bli spandert på, men min venninne vil være selvstendig og alltid betale for seg selv. Jeg liker en følsom mann, min venninne ser på det som svakhet. Osv. Anonymkode: 10262...8b6 44 1 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17 timer siden Populært innlegg #3 Skrevet 17 timer siden Hvis du vil forstå kvinner, da må du nok først bearbeide all den bitterheten du her gir inntrykk av å ha overfor kvinner. Bitterhet, ekstrem generalisering og fordommer - for kvinner skyr helst alt dette om vi lukter dette. Få bearbeidet all bitterheten med en fagperson! Begynn deretter å oppsøke helt nye arenaer hvor du kan møte helt nye kvinner og menn som har et langt mer realistisk syn på både kvinner og menn enn det du i dag gir uttrykk for. Anbefaler deg frivillig arbeid, der lærer man mye sammen med oppegående, fornuftige personer av begge kjønn. Anonymkode: 35143...c7c 40 1 16
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Du aner ikke hva kvinner vil ha. Anonymkode: 12269...fa4 11 2
Mann50+ Skrevet 17 timer siden Forfatter #5 Skrevet 17 timer siden Jeg lever i et godt ekteskap, og det er kanskje nettopp derfor jeg våger å skrive dette Jeg vet hvordan det kan fungere – når man faktisk snakker sammen ærlig i stedet for å spille rollespill. Kona mi og jeg har vært sammen i mange år. Vi har gått gjennom både små og store stormer, men vi har lært én ting: Forholdet fungerer fordi vi ikke later som om vi er helt like. Hun er sterk, selvstendig og tydelig – og jeg respekterer henne for det. Men hun forventer også at jeg tar ansvar når det trengs, og at jeg er trygg, tydelig og til stede. Og jeg forventer at hun faktisk er lojal, ærlig og ikke spiller offerkortet hver gang noe er vanskelig. Det er den balansen som mangler i mye av dagens likestillingsprat. Folk snakker om “likeverd”, men de lever ikke slik. De sier de vil ha likestilling, men samtidig forventer mange kvinner å få det beste fra begge verdener – styrken fra mannen, friheten fra feminismen, og null konsekvenser. Og mange menn lar det skje, fordi de er redde for å bli kalt gammeldagse, kontrollerende eller “giftige”. Men vet du hva som faktisk er giftig?Uærlighet. Forhold der begge går rundt og later som de ikke har forventninger, for å unngå konflikt. Jeg og kona mi har hatt våre tøffe samtaler, og ja – de har vært brutalt ærlige. Men det er nettopp derfor vi respekterer hverandre. Vi tåler sannheten. Jeg skriver ikke dette for å “ta” noen, men fordi jeg tror mange moderne forhold rakner nettopp fordi folk ikke tør å være tydelige. Menn tør ikke si hva de egentlig savner. Kvinner tør ikke innrømme hva de egentlig lengter etter. I stedet snakker alle i floskler om likestilling og frihet – mens de egentlig vil ha trygghet, nærhet og klare roller Jeg lever i et ekteskap der alt dette er avklart. Vi vet hvem vi er, hva vi står for, og hva vi forventer av hverandre. Og jeg tror mange forhold kunne vært reddet – eller i det minste vært ærligere – hvis folk sluttet å late som og begynte å si ting slik de faktisk er. 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du aner ikke hva kvinner vil ha. Anonymkode: 12269...fa4 Kuk? Anonymkode: bd2c6...a6f
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du aner ikke hva kvinner vil ha. Anonymkode: 12269...fa4 Hva tror du menn vil ha? Anonymkode: 688ab...a31
Trolltunge Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Veldig lurt å forholde seg til hver kvinne individuelt angående slikt, for vi et faktisk ikke en organisme, men svært ulike. Det er dere menn også, på alle måter, så det er ikke synd på menn angående at det ikke finnes en enkel fasit på oss kvinner. DU har valgt og velger dine partnere, så om de ikke er bra bør du kanskje revurdere hva du går etter. 20 1 10
Trolltunge Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden (endret) Mann50+ skrev (3 timer siden): Jeg lever i et godt ekteskap, og det er kanskje nettopp derfor jeg våger å skrive dette Jeg vet hvordan det kan fungere – når man faktisk snakker sammen ærlig i stedet for å spille rollespill. Kona mi og jeg har vært sammen i mange år. Vi har gått gjennom både små og store stormer, men vi har lært én ting: Forholdet fungerer fordi vi ikke later som om vi er helt like. Hun er sterk, selvstendig og tydelig – og jeg respekterer henne for det. Men hun forventer også at jeg tar ansvar når det trengs, og at jeg er trygg, tydelig og til stede. Og jeg forventer at hun faktisk er lojal, ærlig og ikke spiller offerkortet hver gang noe er vanskelig. Det er den balansen som mangler i mye av dagens likestillingsprat. Folk snakker om “likeverd”, men de lever ikke slik. De sier de vil ha likestilling, men samtidig forventer mange kvinner å få det beste fra begge verdener – styrken fra mannen, friheten fra feminismen, og null konsekvenser. Og mange menn lar det skje, fordi de er redde for å bli kalt gammeldagse, kontrollerende eller “giftige”. Men vet du hva som faktisk er giftig?Uærlighet. Forhold der begge går rundt og later som de ikke har forventninger, for å unngå konflikt. Jeg og kona mi har hatt våre tøffe samtaler, og ja – de har vært brutalt ærlige. Men det er nettopp derfor vi respekterer hverandre. Vi tåler sannheten. Jeg skriver ikke dette for å “ta” noen, men fordi jeg tror mange moderne forhold rakner nettopp fordi folk ikke tør å være tydelige. Menn tør ikke si hva de egentlig savner. Kvinner tør ikke innrømme hva de egentlig lengter etter. I stedet snakker alle i floskler om likestilling og frihet – mens de egentlig vil ha trygghet, nærhet og klare roller Jeg lever i et ekteskap der alt dette er avklart. Vi vet hvem vi er, hva vi står for, og hva vi forventer av hverandre. Og jeg tror mange forhold kunne vært reddet – eller i det minste vært ærligere – hvis folk sluttet å late som og begynte å si ting slik de faktisk er. Ganske selvfølgelig å forvente trygghet, nærhet og klare roller i et forhold, men det trenger absolutt ikke være tradisjonelle roller, bare et klokt og likeverdig samarbeid, der begge gjerne har oppgavene som passer deres evner best, og så fordeles det som ingen liker eller har gode evner til rettferdig. Jeg og min mann har også trygghet, nærhet og klare roller, men vi har satt det tradisjonelle nærmest på hodet, uten at det utgjør noe problem. For det er hva som passer for akkurat de to i paret som er vesentlig. Ikke hva som passer andre. Så kommunikasjon må til, samt respekt og omtanke for hverandre. Personlig synes jeg det er flest menn som cherrypicker i forhold til det tradisjonelle. Kvinner må så gjerne ta sin del av det tradisjonelle av manneoppgaver, som å tjene penger, gjerne også ta papirarbeid og økonomiske avgjørelser for mange menn, mens menn samtidig ofte gjerne vil slippe de tradisjonelle kvinnerollene. Iallefall bare velge det av dem de liker, når det passer dem. Så er det en ting det ikke er å komme utenom. Menn er som regel sterkere, og møter man på en ubehagelig mann vil mannen bedre enn kvinnen sette seg i respekt og få idioten til å vike unna. Dette går ikke på at vi kvinner vakler og ikke vet hva vi vil, men akkurat det er bare som det er. Jeg kan ikke velge å være fysisk sterkere enn min mann, eller at menn som oppfører seg uanstendig mot kvinner skal respektere meg mest. Slik er det bare ikke, og kan ikke endres. Endret 14 timer siden av Trolltunge 13 6
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden Mann50+ skrev (3 timer siden): Dere kvinner vet ikke hva dere vil ha, men dere forventer at menn skal gjette det – og samtidig aldri trå feil. Dere sier dere vil ha likestilling, men dere vil fortsatt bli behandlet som prinsesser. Dere sier dere er selvstendige, men mange forventer fortsatt at mannen skal betale, ta initiativ, fikse alt praktisk og samtidig være følsom, trygg, morsom, sterk og empatisk – men ikke for sterk, for da blir han “truende”. Hvordan i all verden skal en mann forholde seg til det? Vi blir fortalt at vi skal vise følelser, men når vi gjør det, mister dere respekten. Vi skal lytte og forstå, men aldri ha egne meninger som utfordrer dere. Vi skal være ledere, men samtidig aldri dominere. Vi skal være forsørgere, men aldri minne dere på at dere nyter godt av det. Er det rart menn trekker seg unna? Er det rart mange rett og slett gir opp dating, ekteskap og familieliv Det virker som alt menn gjør, uansett hva, blir feil. Hvis han er ambisiøs – egoist. Hvis han er følsom – svak. Hvis han er tradisjonell – dinosaur. Hvis han er moderne – kjedelig. Og mens dere klager over “menn som ikke tar ansvar”, sitter dere samtidig og sveiper forbi dem på Tinder fordi de ikke er “spennende nok”. Jeg vet dette høres hardt ut, men kanskje noen må si det: Mange menn føler at kvinner i dag vil ha alt – uten å gi noe tilbake. Dere vil ha tryggheten fra tradisjonelle menn, men friheten fra moderne feminisme. Dere vil ha en mann som tåler alt, men som samtidig skal være tynn, perfekt, lyttende og ydmyk. Så jeg spør dere – ærlig talt: Hva vil dere egentlig ha? Vil dere ha menn som faktisk tør å være menn, eller vil dere bare ha speilbilder som nikker og sier “du har rett, kjære”? For hvis dere virkelig vil ha likestilling, må dere også tåle å høre at dere ikke alltid har rett – og at menn også har grenser, behov og verdighet. Føler meg en smule angrepet 😅. Du har helt rett. Anonymkode: f2852...7d0
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden Så er der mange menn som ikke synes kvinner er så vanskelige å forholde seg til. Man finner enkelt ut av det, liksom. Begge veier. Hva er forskjellen på menn som gjør det, og de som har et problematisk forhold til kvinner? Anonymkode: ad2fc...a9d 8 8
Rødvinsfilosofen Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden Mann50+ skrev (4 timer siden): Dere kvinner vet ikke hva dere vil ha, men dere forventer at menn skal gjette det – og samtidig aldri trå feil. Dere sier dere vil ha likestilling, men dere vil fortsatt bli behandlet som prinsesser. Dere sier dere er selvstendige, men mange forventer fortsatt at mannen skal betale, ta initiativ, fikse alt praktisk og samtidig være følsom, trygg, morsom, sterk og empatisk – men ikke for sterk, for da blir han “truende”. Hvordan i all verden skal en mann forholde seg til det? Vi blir fortalt at vi skal vise følelser, men når vi gjør det, mister dere respekten. Vi skal lytte og forstå, men aldri ha egne meninger som utfordrer dere. Vi skal være ledere, men samtidig aldri dominere. Vi skal være forsørgere, men aldri minne dere på at dere nyter godt av det. Er det rart menn trekker seg unna? Er det rart mange rett og slett gir opp dating, ekteskap og familieliv Det virker som alt menn gjør, uansett hva, blir feil. Hvis han er ambisiøs – egoist. Hvis han er følsom – svak. Hvis han er tradisjonell – dinosaur. Hvis han er moderne – kjedelig. Og mens dere klager over “menn som ikke tar ansvar”, sitter dere samtidig og sveiper forbi dem på Tinder fordi de ikke er “spennende nok”. Jeg vet dette høres hardt ut, men kanskje noen må si det: Mange menn føler at kvinner i dag vil ha alt – uten å gi noe tilbake. Dere vil ha tryggheten fra tradisjonelle menn, men friheten fra moderne feminisme. Dere vil ha en mann som tåler alt, men som samtidig skal være tynn, perfekt, lyttende og ydmyk. Så jeg spør dere – ærlig talt: Hva vil dere egentlig ha? Vil dere ha menn som faktisk tør å være menn, eller vil dere bare ha speilbilder som nikker og sier “du har rett, kjære”? For hvis dere virkelig vil ha likestilling, må dere også tåle å høre at dere ikke alltid har rett – og at menn også har grenser, behov og verdighet. Kvinner er ingen homogen gruppe, på samme måte som at menn heller ikke er det. Folk er forskjellige. Folk vil ulike ting. Mange unge kvinner vil ha enda mer tradisjonelle og konservative kjønnsrollemønster enn hva deres mødre hadde/ønsket seg. Mange unge menn ønsker seg et forhold hvor «mannen får være mann» og «kvinnen får være kvinne». Veldig mange av de finner hverandre, men mange gjør dessverre ikke det. De som «blir igjen» søker kanskje det samme, men ikke i hverandre? Så har du utfordringen med at kvinner stort sett søker en partner som er på «samme nivå», eller «over» seg. Kvinner med høy utdanning og god lønn, vil gjerne ha en partner som har det samme. Problemet er bare at det ikke finnes tilstrekkelig mange menn, i tilsvarende kategori, for hver single kvinne. Og dessuten så er det veldig mange av de kvinnene som trives (litt for) godt som single. Kvinner som vet hva de vil ha av en mann og hva de vil ha i en relasjon, men som verken er på sjekkeapper, singeltreff eller dansegulvet. En økende trend er at single ressurssterke kvinner velger å få barn - helt alene. Det er jo en mulighet menn ikke har i Norge, utenom adopsjon/fosterbarn. Hadde de hatt tilgang til surrogati så er jeg også i tvil om de ville ha benyttet seg av det. Så har du til slutt alle mennene som aldri får seg dame. De som verken har høy utdanning, høy lønn, høy status, ikke er «konvensjonelt attraktive», osv. Som sveiper og sveiper, men som «ingen vil ha». Det er litt trist å tenke på - når man vet at single menn som regel har dårligere helse, drikker, røyker og ruser seg mer. De sliter også oftere psykisk. Kjønnsmarkedet er dessverre ingen kake, hvor alle får én like stor bit som alle andre. De mest attraktive mennene kan få både to og tre barnekull, med to og tre kvinner. 🍰🍰 🍰🍰 🍰🍰 Hadde man invitert alle (heterofile) single menn og kvinner til en speed dating - så hadde det kanskje ikke endt opp med å bli særlig mange matcher, selv om forholdet var 1:1. Det er en utvikling som det er vanskelig å forhindre. Politisk kan man tvangssammenslå fylker og kommuner - men man kan ikke tvangsgifte folk. 🎂 (Heldigvis) 8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Skrevet 11 timer siden Mann50+ skrev (5 timer siden): Dere kvinner vet ikke hva dere vil ha, men dere forventer at menn skal gjette det – og samtidig aldri trå feil. Dere sier dere vil ha likestilling, men dere vil fortsatt bli behandlet som prinsesser. Dere sier dere er selvstendige, men mange forventer fortsatt at mannen skal betale, ta initiativ, fikse alt praktisk og samtidig være følsom, trygg, morsom, sterk og empatisk – men ikke for sterk, for da blir han “truende”. Hvordan i all verden skal en mann forholde seg til det? Vi blir fortalt at vi skal vise følelser, men når vi gjør det, mister dere respekten. Vi skal lytte og forstå, men aldri ha egne meninger som utfordrer dere. Vi skal være ledere, men samtidig aldri dominere. Vi skal være forsørgere, men aldri minne dere på at dere nyter godt av det. Er det rart menn trekker seg unna? Er det rart mange rett og slett gir opp dating, ekteskap og familieliv Det virker som alt menn gjør, uansett hva, blir feil. Hvis han er ambisiøs – egoist. Hvis han er følsom – svak. Hvis han er tradisjonell – dinosaur. Hvis han er moderne – kjedelig. Og mens dere klager over “menn som ikke tar ansvar”, sitter dere samtidig og sveiper forbi dem på Tinder fordi de ikke er “spennende nok”. Jeg vet dette høres hardt ut, men kanskje noen må si det: Mange menn føler at kvinner i dag vil ha alt – uten å gi noe tilbake. Dere vil ha tryggheten fra tradisjonelle menn, men friheten fra moderne feminisme. Dere vil ha en mann som tåler alt, men som samtidig skal være tynn, perfekt, lyttende og ydmyk. Så jeg spør dere – ærlig talt: Hva vil dere egentlig ha? Vil dere ha menn som faktisk tør å være menn, eller vil dere bare ha speilbilder som nikker og sier “du har rett, kjære”? For hvis dere virkelig vil ha likestilling, må dere også tåle å høre at dere ikke alltid har rett – og at menn også har grenser, behov og verdighet. Ja, jeg vil ha både trygghet og frihet. For det er ikke to motstridende ting... Og der er det mange menn feiler. Hvem føler seg trygg uten frihet? Ja, jeg vil ha likestilling og bli behandlet bra. Mangler likestillingen, så mangler også mye av respekten som gjør at man behandler sin kjære bra. Jeg vil ha en mann som tør være mann, og som også tør si at han tar feil. Du sier vi vil ha en mann som tåler alt, men er lyttende og ydmyk, hvorfor i all verden mener du dette er motstridende?? Jeg mener det er nettopp det at en mann er lyttende og ydmyk som gjør at han tåler alt. Dette er egentlig gode eksempler på hvorfor kvinner gir opp menn. For mange menn tror noen egenskaper er motstridende, mens de egentlig komplementerer hverandre. En trygg leder har ikke behov for å dominere. En trygg leder ser, forstår, aksepterer, respekterer, og står stødig i motvind. De fleste kvinner tåler høre at de tar feil, hvis det blir sagt med respekt. Anonymkode: f58c2...352 5 9
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Skrevet 11 timer siden Jeg forstår ikke helt hvor denne ranten kommer fra, når du selv lever i et godt og langvarig forhold. Anonymkode: 5c122...460 14 4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (4 timer siden): Så har du utfordringen med at kvinner stort sett søker en partner som er på «samme nivå», eller «over» seg. Kvinner med høy utdanning og god lønn, vil gjerne ha en partner som har det samme. Problemet er bare at det ikke finnes tilstrekkelig mange menn, i tilsvarende kategori, for hver single kvinne. Dette mener jeg er underkommunisert og problemet vil sannsynligvis bare bli større ettersom flere og flere kvinner tar høyere utdannelse i forhold til menn. Det betyr at flere og flere menn blir uaktuelle. Det er litt vanskelig å be kvinner ha et større nedslagsfelt også; det vil jo stride mot det instinktive. Anonymkode: c47f9...36c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden Mann50+ skrev (8 timer siden): Så jeg spør dere – ærlig talt: Hva vil dere egentlig ha? Du ramser opp alt du tror kvinner vil ha, og så spør du hva vi vil ha. Men kommer du til å godta svarene, i motsetning til alle de andre mennene her som maser om dette daglig? Neppe. For svarene kommer jo til å være ulike fordi vi er forskjellige, og det godtar du ikke. Hvorfor er det så viktig for deg hvilken vei kvinner "sveiper" (du vet det finnes andre måter å treffes på?), hvis du selv er lykkelig gift? Anonymkode: 61767...fd7 6 10
Rødvinsfilosofen Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette mener jeg er underkommunisert og problemet vil sannsynligvis bare bli større ettersom flere og flere kvinner tar høyere utdannelse i forhold til menn. Det betyr at flere og flere menn blir uaktuelle. Det er litt vanskelig å be kvinner ha et større nedslagsfelt også; det vil jo stride mot det instinktive. Anonymkode: c47f9...36c Jeg er litt bekymret for den polariseringen vi ser imellom unge gutter og unge jenter i dag. Hvordan vil det påvirke ting på lang sikt? Vi har allerede en utfordring med at bygdene «forgubbes», og at jentene flytter til byen, at få ønsker å flytte tilbake igjen til bygda. 1 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Skrevet 9 timer siden Generaliserende sutregutter, der har du alle kvinners drøm. Anonymkode: c3438...b1b 14 6
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden Kvinner er forskjellige... finn din match. Men et godt tips er å legge fra deg fordommene dine mot halve verdens befolkning først. Og altså, det er en grunn, til at vi snakker om en "male loneliness epidemic" og ikke en "female loneliness epidemic"... Du annonserer at sånne som deg trekker dere unna fordi dere ikke liker oss, nærmest som en slags trussel - og skjønner jo ikke helt, at det at vi ikke kan få menn som deg, er noe vi driter glatt i. Vi velger dere jo bort selv. Anonymkode: 625cf...8dc 12 5
Kålrota Skrevet 9 timer siden #20 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Generaliserende sutregutter, der har du alle kvinners drøm. Anonymkode: c3438...b1b Spot on! Jeg vil faktisk ha meg frabedt å bli fortalt hva jeg vil ha. Det vet bare jeg. Jeg vil ha en smart og morsom likeverdig partner jeg kan ha gode samtaler med. Fant det, og giftet meg med ham. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå