AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:05 #1 Skrevet mandag kl. 21:05 Hei, Jeg er 21+1 i dag og har de siste ukene tilfeldigvis kjent at livmoren strammer seg litt. Det er sånn at jeg bare merker det hvis jeg faktisk kjenner på magen, at den føles hardere ut å ta på av og til, i varierende grad. Det skjedde da jeg var hos jordmor på undersøkelse også, hun kjente på magen og sa det var en kynner. Det kommer både ved aktivitet og hvile. Nå har jeg ikke særlig ubehag når disse kynnerne kommer, så det er vanskelig å få det med seg at det skjer. Er det sånn at jeg skal gå og kjenne på magen "hele tiden" for å se om det er flere enn 3 kynnere per 30 min eller hva som er "too much"? Jeg har økt risiko for for tidlig fødsel av andre årsaker, så er litt bekymret og usikker på når jeg skal ta kontakt med sykehuset pga kynnere. Jordmor på helsestasjonen var ikke bekymret. Jeg er i full jobb, men føler kynnere kommer når jeg er hjemme også så vet ikke om det vil hjelpe å gå ned i stilling. Målte livmorhalsen for ca 1 uke siden og den var lang, men føler kynnere har økt siden det (kanskje bare fordi jeg følger mer med). Anonymkode: ee253...169
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:36 #2 Skrevet mandag kl. 21:36 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hei, Jeg er 21+1 i dag og har de siste ukene tilfeldigvis kjent at livmoren strammer seg litt. Det er sånn at jeg bare merker det hvis jeg faktisk kjenner på magen, at den føles hardere ut å ta på av og til, i varierende grad. Det skjedde da jeg var hos jordmor på undersøkelse også, hun kjente på magen og sa det var en kynner. Det kommer både ved aktivitet og hvile. Nå har jeg ikke særlig ubehag når disse kynnerne kommer, så det er vanskelig å få det med seg at det skjer. Er det sånn at jeg skal gå og kjenne på magen "hele tiden" for å se om det er flere enn 3 kynnere per 30 min eller hva som er "too much"? Jeg har økt risiko for for tidlig fødsel av andre årsaker, så er litt bekymret og usikker på når jeg skal ta kontakt med sykehuset pga kynnere. Jordmor på helsestasjonen var ikke bekymret. Jeg er i full jobb, men føler kynnere kommer når jeg er hjemme også så vet ikke om det vil hjelpe å gå ned i stilling. Målte livmorhalsen for ca 1 uke siden og den var lang, men føler kynnere har økt siden det (kanskje bare fordi jeg følger mer med). Anonymkode: ee253...169 Det er helt vanlig. Du må heller følge med om de blir vonde eller ubehagelige. Anonymkode: f4741...728
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:00 #3 Skrevet mandag kl. 23:00 Helt normalt. Hatt kynnere før uke 21 som også har vært smertefulle alle mine svangerskapet. Gått over tiden med alle. Er i uke 28 nå og hatt kynnere lenge. Noen må jeg puste meg gjennom også. Anonymkode: dfda8...560
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 01:48 #4 Skrevet tirsdag kl. 01:48 Et tips er å ikke ta så mye på magen. Det kan fremprovosere kynnere også Anonymkode: 32a01...76d 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:28 #5 Skrevet tirsdag kl. 06:28 Helt normalt, ikke noe å bekymre seg over😊 Anonymkode: d77f3...a8e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:25 #6 Skrevet tirsdag kl. 10:25 Jeg hadde mange kynnere fra veldig tidlig i svangerskapet med nr 3. Noen ganger veldig mange gjennom hele dagen, og de kunne også være litt vonde. Hvertfall veldig ubehagelige. Jeg gikk til godt over termin. Anonymkode: d0b79...8ac
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:06 #7 Skrevet torsdag kl. 14:06 Tusen takk dere som har svart 😊 Anonymkode: ee253...169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå