Gå til innhold

Jeg elsker mannen - hvem elsker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg elsker mannen-

Som kysser meg i nakken 

Som kommer med kaffe på senga

Som har brettet tøy

Som roter i garasjen

Som glemmer paraplyen på bussen

Som smyger hånda inn under dyna mi om kvelden

Som ikke finner treningshanskene sine i skuffen 

Som ler høyt av egne vitser

Som irriterer seg over at jeg somler på badet

Som påstår at han ikke snorker 

Som kysser meg akkurat på riktig plass 

Endret av FruVillvin
.
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker kvinner 

Anonymkode: a5203...7da

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker mannen som kan bli så ivrig at han ikke hører på motforestillinger, eller andre innspill. 

Jeg elsker mannen som aldri, ikke en eneste gang i løpet av 20 år, har latt være å legge armene kjærlig rundt meg når jeg søker inntil ham. Ikke engang om han egentlig er skikkelig forbanna på meg.

Jeg elsker mannen som pleier plenen vår med en rørende intensitet. 

Jeg elsker mannen som handler etter det han vet at jeg liker best. 

Jeg elsker mannen som ofte har sin mor på videochat når han lager mat, og som også ellers kan ha timelange samtaler med henne. 

Jeg elsker mannen som når han er sur har en tendens til å påstå "aldri" eller "alltid", selv om avviket fra det han ønsker ikke har skjedd i tråd med verken noe "aldri" eller "alltid".

Jeg elsker mannen som elsker å få meg til å le, og som stråler opp i glede og takknemlighet for "komplimentet", som om han personlig har skapt min verden for meg, når jeg viser glede og begeistring over noe. Uansett om det er en solnedgang eller noe han helt faktisk har stått for. 

Jeg elsker mannen som er så lydig når han sover at det står i stor kontrast til viljen i ham ellers. (Eller førstnevnte dampveivals- mentalitet.) Selv i dyp søvn snur han seg umiddelbart etter mine ønsker, uansett om det er å snu seg fra meg eller mot meg. (Man skulle nesten tro jeg hadde styringspanel på ham.)

Jeg elsker mannen som elsker meg med en standhaftighet jeg ikke vet hva jeg har gjort for å fortjene. 

❤️❤️❤️

• Hjerte 6
Skrevet

Jeg trodde jeg elsket kjæresten min - nå er jeg i tvil 😥 var så forelsket så lenge … Trodde dette skulle bli min siste kjæreste…men hun er ikke snill med meg 😞 

M54

Anonymkode: 9dbee...931

• Hjerte 5
Skrevet
FruVillvin skrev (9 timer siden):

Jeg elsker mannen-

Som kysser meg i nakken 

Som har brettet tøy

Som roter i garasjen

Håper dette er ikke hansker for gymmen, liksom 🤣

Anonymkode: fba0d...2e1

Skrevet

Tråden er ryddet for tull og avsporinger. 

Perelandra, mod. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker ungen og moren min.

Jeg elsker kaffe.

Anonymkode: ec5ee...bdc

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg elsker barna mine, men ikke mannen eller elskeren min…

k48

Anonymkode: 27978...dde

Skrevet
FruVillvin skrev (10 timer siden):

Jeg elsker mannen-

Som kysser meg i nakken 

Som har brettet tøy

Som roter i garasjen

Jeg elsker MANNEN min som:

1. Holder meg i fast i de verste stormene jeg har med min egen psyke , stormer der jeg prøver å flykte fra han så holder han meg fast og lar meg ikke dra. Står med armene åpne og gir meg klem

2. Som hver eneste dag forteller meg hvor høyt han elsker meg , og at jeg er hans sjelevenn og hans alt

3. For at han setter meg høyest , og alltid prioriterer meg

4. For at han er en trygghet jeg aldri trodde fantes. 

5. For at han aldri tar valg for meg, men alltid sier at jeg skal være meg selv og bestemme selv, at han støtter meg uansett 

6. For at han gir meg styrke å være på denne jord med å si at "jeg er her alltid, i din sjel og kropp " støtter deg alltid .

Anonymkode: ec568...e72

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Elske er for sterkt ord. Jeg bruker heller glad i eller liker deg. 

Og det gjelder kjæresten, barna og familie. 

Men jeg elsker sjokolade og setter veldig pris på å få det av kjæresten min🤩

AnonymBruker
Skrevet
Elena77 skrev (16 timer siden):

Jeg er veldig glad i mørksjokolade, men elsker ungene mine- det er også derfor jeg blir så bekymret for dem eller fortvilet når de tar dårlige valg…

Anonymkode: 37c22...815

AnonymBruker
Skrevet
Elena77 skrev (19 timer siden):

Så du bruker et sterkere ord på sjokolade enn på dine nærmeste?

Anonymkode: 6caa8...a66

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker mannen min:

- som er det mest tålmodige mennesket jeg noen gang har møtt

- som har empati, er et medmenneske og forsøker å forstå alles synspunkter, istedet for å la vanskelige situasjoner eskalere og bli en konflikt

- som samtidig er sterk og ikke lar noen herse med verken han selv, meg eller våre nærmeste

- som har samme humor som meg og jeg kan le i timesvis med

- som sier i fra når noe ikke er greit og rydder opp, i stedet for å la ting ulme og bli et problem 

- som ikke finnes handy, men prøver så godt han kan likevel

- som har et kjærlighetsspråk som matcher mitt og som møter mine behov i alt

- som er handlekraftig og ikke lar planer svinne bort i snakk og drømmer som aldri blir noe av, men faktisk gjennomfører sine og våre ideer og drømmer

- som er en varm og forståelsesfull samtalepartner, og en som lytter

- som er sterk og støttende når ting er vanskelig

Kaffen på senga er en stor bonus, selvsagt, men å få dele livet med den herligste, snilleste og kjekkeste mannen jeg noen sinne har møtt gjør at jeg virkelig føler jeg trakk vinnerloddet i livet. Tenk å få våkne opp til sin aller beste venn hver dag ☺️

Anonymkode: 3abe4...320

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg elsker mannen min  -

som lar meg få lov til å være stemor for min stesønn. Eller bonusmamma som får lov til å elske sitt bonusbarn.

som er en fantastisk far, som har kjempet for sitt barn med spesielle behov - også da det egentlig hadde vært veldig "enkelt" å la mor ta styringen (som hun ønsker, og har prøvd på). Det at han har orket å stå i rettssak for å kjempe for samvær, eller orker kranglene på FVK fordi mor nok en gang skal trumfe gjennom et eller annet. Men, han står i det, og vinner, gang på gang.

som er så stoisk, rolig og sindig, spesielt når jeg/vi trenger det som mest.

som alltid er der for meg - gjennom tykt og tynt.

som får meg til å føle meg trygg. 

som gir gode klemmer når jeg trenger det som mest.

som slipper alt han har i hendene hvis han får muligheten til det, hvis jeg skulle trenge det.

som sier kjærlige ord og at han elsker meg hver eneste dag.

som viser meg både med ord og handlinger hver eneste dag, ofte flere ganger daglig, at han elsker meg.

som lar meg få tid med sin sønn, som han egentlig selv ønsker å bruke, for at jeg skulle ha det nære båndet jeg har skapt med hans sønn.

som gjør ting som han nødvendigvis ikke liker, helt av seg selv, kun for å glede meg.

som gleder seg sammen med meg.

som gir meg ros og skryt for alt jeg får til.

som støtter og gir oppmuntrende ord når jeg trenger det, og ting kanskje ikke har gått helt som det skal.

som sparer seg opp nyheter og ting å dele med meg, bare fordi han liker å få min reaksjon, og slik at vi kan diskutere det sammen.

som tenker på meg når han kjøper brettspill, fordi han vil spille det sammen med meg.

som sparer favorittgodteriet mitt til meg, selv om han liker det selv.

som uten forbehold trodde på meg når jeg opplevde grenseoverskridende oppførsel fra noen nært han, og som handlet kontant utfra det han fikk vite.

som heller vil være med meg enn sine venner (jeg gir han beskjed om å prioritere sine venner også) fordi vi er jo tross alt også bestevenner.

som får det til å krible i kroppen, han gir meg fremdeles sommerfugler.

som så åpenbart digger meg og kroppen min. 

som har så god humor, slik at vi ler mye sammen - og han får meg til å le og ha det godt.

som får meg til å bli skravlete og fnisete.

som er så lik meg, skremmende lik faktisk.

som fyller meg med energi (en av få mennesker).

Og dette går ikke på min mann direkte, men hans barn, som da altså ikke er mitt biologiske barn:

Jeg elsker stesønnen min -

som fyller meg med glede.

som nesten alltid er blid. 

som lar meg få lov til å elske han og være han nær.

som fyller et tomrom for meg som er ufrivillig barnløs.

som han kaller meg mor, selv om jeg ikke er biologisk mor.

som, til tross for sine utfordringer og diagnoser, klarer å vise meg at han er glad i meg, ved å kose, klemme og gir masse nærhet av egen fri vilje (han liker egentlig ikke å bli holdt eller klemt).

som søker hånda mi, og vil holde meg, også når han ikke får viljen sin og kan bli skuffet for det. Det er veldig søtt, og samtidig litt vondt, siden jeg egentlig skulle gjerne gitt ham alt (men hvis han aldri møter motstand, vil det bli en fryktelig vanskelig verden). 

som får sine oppheng, og selv om jeg blir fryktelig lei til tider, så er det også veldig koselig når han vil lese den samme boka sammen med meg for n-te gang. 

som smiler lurt, slik at du nesten får lyst til å spise han opp fordi han er så søt.

som søker meg når noe er trist, leit eller vondt.

som, til tross for ekstremt sterk vilje, hører etter og godtar det jeg sier.

som klemmer seg heeeelt oppi deg, og vil ha kos så nært, så nært. Det er lite som slår den følelsen, spesielt når man vet hvor lite han egentlig liker å bli tatt på.

Endret av SPOCA
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du bruker et sterkere ord på sjokolade enn på dine nærmeste?

Anonymkode: 6caa8...a66

Ja, jeg elsker de selvfølgelig men hvis jeg skal si eller skrive det, blir det for sterkt. Da blir det "glad i deg" 

Alltid vært sånn 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker ungen min 

Anonymkode: 41a42...15a

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min.

Anonymkode: 70706...97f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...