AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Dette er begynt å irritere meg. Jeg har en grei sjef. Men han åpner bare opp for slike dype samtaler når jeg går forbi kontoret hans etter en lang arbeidsdag og er ferdig på jobb. Som sjefer flest, elsker han å prate og disse samtalene kan bli lange. Hvordan sette en stopper uten å virke uforskammet? Anonymkode: bd800...501
monican94 Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden si du må hjem men kan komme innom i morgen kl 9 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er begynt å irritere meg. Jeg har en grei sjef. Men han åpner bare opp for slike dype samtaler når jeg går forbi kontoret hans etter en lang arbeidsdag og er ferdig på jobb. Som sjefer flest, elsker han å prate og disse samtalene kan bli lange. Hvordan sette en stopper uten å virke uforskammet? Anonymkode: bd800...501 "Du takk for en hyggelig prat men jeg må rekke en avtale, ha en fin ettermiddag/kveld!" Anonymkode: bead6...632 2
Akebrett Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er begynt å irritere meg. Jeg har en grei sjef. Men han åpner bare opp for slike dype samtaler når jeg går forbi kontoret hans etter en lang arbeidsdag og er ferdig på jobb. Som sjefer flest, elsker han å prate og disse samtalene kan bli lange. Hvordan sette en stopper uten å virke uforskammet? Anonymkode: bd800...501 Du skriver viktige samtaler.... Er det typ tilbakemeldinger sjefen kommer med, eller svar på noe du har spurt om tidligere eller bare genrellt om ditt arbeid liksom? Om det ikke er noe spesifikt som blir tatt opp, og sjefen er en sånn en som bare ``ikke blir ferdrig`` eller det føltes veldig ubehagelig å avslutte, så tenker jeg at en hvit løgn er lov her: Sjefen: Du, kan du se her / hva tenker du her / Såååå, hvordan går det........... Du: Jo/ja, kan se raskt, men jeg har en avtale kl ........ Eller : Kan jeg se på det i morgen tidlig? Jeg skal hente x på toget eller ett eller annet som tilsier at noen andre venter på deg innen en gitt tid? Men.... kommer jo helt ann på hva du legger i ``viktige samtaler rundt mitt arbeid``........ 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Pass på å rusle forbi kontoret hans en time før du er ferdig for dagen, vipps så kan du stikke hjem når han er ferdig med å bable 😉 Anonymkode: b209d...fa2 2 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Pass på å rusle forbi kontoret hans en time før du er ferdig for dagen, vipps så kan du stikke hjem når han er ferdig med å bable 😉 Anonymkode: b209d...fa2 Går forbi ti ganger for dagen. Men det er når jeg er ferdig han vil snakke. 😬 Anonymkode: bd800...501
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Begynn å alltid snakk i telefonen når du går hjem så du er opptatt Anonymkode: ead31...017 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Går forbi ti ganger for dagen. Men det er når jeg er ferdig han vil snakke. 😬 Anonymkode: bd800...501 Lat som du snakker i telefonen eller skal rekke noe..... Går ut fra at det han tar opp egentlig ikke er såååå viktig kanskje...... Eventuellt så liker han veldig godt å snakke med deg kanskje? 🤷♂️ Om det faktisk er noe viktig angående arbeidet ditt, så ville jeg nok sagt noe i denne duren: Du, jeg er må rekke...... Men kan ikke jeg si fra til deg/komme innom deg/kontoret ditt når jeg kommer i morgen? Da har jeg bedre tid en nå.... Anonymkode: b8bb4...528
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Begynn å alltid snakk i telefonen når du går hjem så du er opptatt Anonymkode: ead31...017 Funker hver gang det!!😁 Anonymkode: b8bb4...528 1
Raven.Writingdesk Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Går forbi ti ganger for dagen. Men det er når jeg er ferdig han vil snakke. 😬 Anonymkode: bd800...501 Du må nesten spesifisere om hva? Han vil snakke om hva? det har andre spurt deg om uten at du svarer. Hvis det er generell smal talk må du som en voksen selv kunne avslutte dette slik du også ville gjort med en kollega? Hvis det er konkrete arbeidsrelaterte ting så må du si ifra om at det ikke er greit, si at du i så fall må skrive overtid.. 1
Akebrett Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Hvor lenge har du vært ansatt der TS? Er du nyansatt og sjefen prøver på sin måte å kanskje følge deg opp? Eller har du vært ansatt en stund og er det bare med deg han gjør det med, eller er han sånn med andre der og? Siden du antagelivis blir stående, så tenker han kanskje du synes det er ok med de samtalene også... Men igjen.... Kommer liksom helt ann på hva han snakker om/tar opp da....
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Funker hver gang det!!😁 Anonymkode: b8bb4...528 Det gjør det, jeg snakker alltid i telefonen når jeg er på vei hjem for ikke å bli stoppet og heftet. Ringer mannen eller venninnene Anonymkode: ead31...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå