Billeba Skrevet 29. mars 2006 #1 Skrevet 29. mars 2006 (endret) Vi pusser opp et "reservebad" og har ikke tenkt til å bruke så mye penger på det. Våtromsbelegg på gulv og panel på vegg. Vi hadde egentlig ikke tenkt til å ha varmekabler på dette badet, men nå har jeg sett så mange billige løsninger hos bla Megaflis. Kan man legge disse kablene selv, eller må man ha fagfolk? Hva ville det kostet å få en elektriker til å gjøre det? Badet er 4,5kvm. Npen som vet? Endret 29. mars 2006 av Billeba
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #2 Skrevet 29. mars 2006 Du må ha fagfolk, men det vil nok bli litt vanskelig å få en elektriker å stå ansvarlig for en varmekabel fra Megaflis (og det vet Megaflis veldig godt).
Gjest gjest1 Skrevet 29. mars 2006 #3 Skrevet 29. mars 2006 På vårt bad som er 3,3 kvm kostet det 4500 kr å la en elektirker legge og koble opp kablene. Da var han hos oss to ganger, en gang for å legge kablene, og en gang for å koble de opp etter at vi hadde støpt gulvet.
Gjest Skya Skrevet 29. mars 2006 #4 Skrevet 29. mars 2006 Er det ikke slik at en med peiling kan legge de, bare det er en elektrikker som kobler de på? Har en venninne som nettopp gjorde dette, alt svart: en med peiling la de, og en elektrikker kobla de. Og så gikk det noen mnd, så var det brudd i de. Og hun måtte gjøre alt på nytt. Vil nok anbefale deg å gjøre det med fagmann med engang, så har du den garantien!
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #5 Skrevet 30. mars 2006 Jeg legger alle mine varmekabler selv, så har jeg fagbrev som elektriker så det går det greit
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #6 Skrevet 30. mars 2006 vi la våre selv. (heat come cable kit. heter de vi la) Fikk en elektriker komme å sjekke de etter de var ferdig lagte (han sjekker at det ikke er brudd i kablene, og at spenningen stemmer) så la vi selv støp over dem. Så kommer elektrikeren tilbake for å koble på strømmen og sjekke dem atter en gang for spennings brudd... Så det går absolutt ant å legge dem selv ja...
Gjest misha Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 På vårt bad som er 3,3 kvm kostet det 4500 kr å la en elektirker legge og koble opp kablene. Da var han hos oss to ganger, en gang for å legge kablene, og en gang for å koble de opp etter at vi hadde støpt gulvet. hvilken elektriker selskap brukte du da
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #8 Skrevet 15. juli 2009 Vi pusser opp et "reservebad" og har ikke tenkt til å bruke så mye penger på det. Våtromsbelegg på gulv og panel på vegg. Vi hadde egentlig ikke tenkt til å ha varmekabler på dette badet, men nå har jeg sett så mange billige løsninger hos bla Megaflis. Kan man legge disse kablene selv, eller må man ha fagfolk? Hva ville det kostet å få en elektriker til å gjøre det? Badet er 4,5kvm. Npen som vet? Det blir annonsert at det er så enkelt at du kan legge de selv.Det holder ikke. Du kan godt legge de,men du får ikke et seriøst elektrikerfirma til å koble de etterpå. Vi fikk lagt kabler nå i vår. Fikk fagfolk til å gjøre alt. De tok bilder av kablene da de var lagt. Da jobben var ferdig fikk vi attest md bilde fra firmaet. tror du det holder med en som har peiling som du sier den dagen det brenner his deg? Forsikringa vil granske pelsen av deg. Hvem la de, hvlke firma,de finner kvitteringen på beløpet hos firmaet osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå