Grønnsaksvaffel Skrevet tirsdag kl. 05:09 #41 Skrevet tirsdag kl. 05:09 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, og om ikke lenge går tarmene også... dere inviterer både dere selv og ungene på tarmkreft med det kostholdet der. Anonymkode: 1f545...bae Unødvendig kommentar. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:15 #42 Skrevet tirsdag kl. 05:15 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg lurer litt på hva som er normalt å bruke på mat i måneden. Jeg har over lengre tid brukt lite på mat pga studenttilværelse. Da har jeg alene brukt 2000-2500 på hovedsaklig velge firstprice, datovarer og lite kjøtt. Prøver nå å finne ut hva som er passende uten å være sløsete eller nøktern. Si gjerne hvor mange dere er og litt om hva maten består av. Sunn mat fra bunnen, mye grønnsaker, plantebasert eller mye kjøtt, datovarer, firstprice, øl/brus, mye halvfabrikata eller ferdigprodukter? Anonymkode: 8d9ab...72c En voksen, bruker rundt 8000 i matbutikkene, så inkluderer alkohol, vaskemiddel og lignende. Maten består av mye forskjellig, fra en del take away til supper jeg lager i 10-literkjelen som blir en haug med porsjoner. Mye sløsing, helt klart, både på gode merkevarer, varmdisk, cider, energidrikk ol. Anonymkode: 16d6c...4e9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:19 #43 Skrevet tirsdag kl. 05:19 Vi er to voksne og setter av 5000kr hver på måneden, altså totalt 10 000kr. Det går til alle dagligvarer (mat og drikke, hygiene, snop, etc) og take away/restaurant. Det har holdt så langt i år og er helt i tråd med SIFOs referansebudsjett. Kunne sikkert fått til å bruke litt mindre. Vi planlegger relativt lite og spiser mye som er raskt og enkelt, altså ikke nødvendigvis super sunt. Er man god på planlegging og porsjonskontroll sånn at råvarene dekker flere retter og middagene varer et par dager så kan man fortsatt leve billigere, også i 2025. Anonymkode: 735ea...a01
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:24 #44 Skrevet tirsdag kl. 05:24 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 13.000 en voksen og en tenåring Anonymkode: 3b7a1...e56 4000 en voksen en tenåring. Inkluderer husholdningsartikler. Anonymkode: 21312...e7a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:44 #45 Skrevet tirsdag kl. 05:44 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, og om ikke lenge går tarmene også... dere inviterer både dere selv og ungene på tarmkreft med det kostholdet der. Anonymkode: 1f545...bae Har helt perfekte verdier og har levd sånn i 15 år. Merkelig at vi skal få tarmkreft av ren mat? Anonymkode: 24675...cbd 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:58 #46 Skrevet tirsdag kl. 05:58 Jeg bruker mindre penger på mat etter at jeg økte inntaket av kjøtt. Før brukte jeg rundt 8000 kr i måneden (med frukt og grønt), nå bruker jeg ca 5000 kr i måneden på bare kjøtt, egg og meieriprodukter. Det er ikke riktig at det er billigere å kjøpe frukt og grønnsaker. Anonymkode: 1d3c9...8a5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:02 #47 Skrevet tirsdag kl. 06:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er nå oppe mot 20000 på dagligvarebutikken i måneden og vi spiser hverken hummer eller biff. Vi er to voksne og tre tenåringer. Alt har blitt veldig dyrt og med to gutter som trener mye, går det mye mat. Så sjekket sifo og de mener at referansebudsjettet er 19000 til mat samt 1900 til andre dagligvarer. Så vi er egentlig spot on. Da har det vel bare blitt veldig dyrt. Vi lå på 16000 for et par år siden. Anonymkode: e59d7...4fa Fy f…! I tillegg kommer strømregningene, utgifter til klær, sko, mobiltelefon, fritidsaktiviteter, osv. Sender en varm tanke! Hilsen hun som synes hun er helt crazy når hun bruker 3.000,- 🤭 Anonymkode: 08c76...ba5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:49 #48 Skrevet tirsdag kl. 06:49 Rundt 4000 kr for en person Anonymkode: 577f3...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå