AnonymBruker Skrevet i går, 19:11 #1 Skrevet i går, 19:11 Hva spiser deres barn/ungdommer etter skolen og før middag? Får hele tiden klager på at vi ikke har noen ting å spise, og derfor lurer jeg litt på hva deres ungdommer spiser som mellommåltid? Trenger ideer Anonymkode: 87bd2...198
AnonymBruker Skrevet i går, 19:17 #2 Skrevet i går, 19:17 Toast i toastjern, nudler, middagsrester som ikke er nok til ordentlig middag (ligger i egen boks i kjøleskapet så de vet hva som kan spises), Rett i koppen-suppe, pizzasnurrer i fryseren, pitapizza (med ketsjup, ost, skinke), havregrøt, speilegg på brødskive, yoghurt/kesam med granola. Ikke verdens beste kosthold bestandig, men bedre enn "ingenting" før trening feks. Anonymkode: 03289...627 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:20 #3 Skrevet i går, 19:20 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Toast i toastjern, nudler, middagsrester som ikke er nok til ordentlig middag (ligger i egen boks i kjøleskapet så de vet hva som kan spises), Rett i koppen-suppe, pizzasnurrer i fryseren, pitapizza (med ketsjup, ost, skinke), havregrøt, speilegg på brødskive, yoghurt/kesam med granola. Ikke verdens beste kosthold bestandig, men bedre enn "ingenting" før trening feks. Anonymkode: 03289...627 Takk- mange gode tips her 😊 Anonymkode: 87bd2...198
AnonymBruker Skrevet i går, 19:24 #4 Skrevet i går, 19:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk- mange gode tips her 😊 Anonymkode: 87bd2...198 Hender forresten også at jeg lager grov vaffelrøre og setter klar i kjøleskapet, så kan det bare stekes kjapt i vaffeljernet. Da er de grove med havregryn, cottage cheese, masse egg, gulrot og diverse i, men de sklir ned når de er nystekte, er populært! Anonymkode: 03289...627 3
AnonymBruker Skrevet i går, 19:24 #5 Skrevet i går, 19:24 Erter, kjøtt og flesk Anonymkode: 34ab6...f35 2
AnonymBruker Skrevet i går, 19:30 #6 Skrevet i går, 19:30 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hender forresten også at jeg lager grov vaffelrøre og setter klar i kjøleskapet, så kan det bare stekes kjapt i vaffeljernet. Da er de grove med havregryn, cottage cheese, masse egg, gulrot og diverse i, men de sklir ned når de er nystekte, er populært! Anonymkode: 03289...627 Åh, det hørtes godt ut 😃 del gjerne oppskriften Anonymkode: 87bd2...198
AnonymBruker Skrevet i går, 21:00 #7 Skrevet i går, 21:00 Haha, Vi ble kalt inn på samtale på skolen da mellomste sønn i fortrolighet hadde fortalt læreren at vi aldri hadde mat hjemme🤣 dvs at mat var noe annet i hans øyne enn alle andres… sukk! De blir voksne altså… yngste (16) er jente og lager gjerne nudler, eggerøre, greier hun har sett på tiktok…wraps, frokostblanding, toast. Aldri vanlige skiver. Til nøds kan hun varme seg rundstykker. Anonymkode: 49990...70b 2
AnonymBruker Skrevet i går, 21:07 #8 Skrevet i går, 21:07 Her går det endel nudler, frukt, frokostblanding, gorby eller lignende enkel mat han finner i frysen. Han pleier å være alene gjemme første timene etter skolen og liker enkle valg. Anonymkode: bdefd...5bb
AnonymBruker Skrevet i går, 21:09 #9 Skrevet i går, 21:09 Ingenting, evt litt frukt. Vi spiser middag 16.30. Anonymkode: 8005d...ffa
AnonymBruker Skrevet i går, 21:16 #10 Skrevet i går, 21:16 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Haha, Vi ble kalt inn på samtale på skolen da mellomste sønn i fortrolighet hadde fortalt læreren at vi aldri hadde mat hjemme🤣 dvs at mat var noe annet i hans øyne enn alle andres… sukk! De blir voksne altså… yngste (16) er jente og lager gjerne nudler, eggerøre, greier hun har sett på tiktok…wraps, frokostblanding, toast. Aldri vanlige skiver. Til nøds kan hun varme seg rundstykker. Anonymkode: 49990...70b Haha! Dette kunne vært mitt barn🤣 Hun får alltid lov til å spise brød eller knekkebrød med det vi har av pålegg, samt gulrøtter, epler og banan. Eller eventuelt kombinere det med melk og havregryn eller lage grøt. Hun får også ta annet hvis hun spør. Men ifølge barnet mitt får hun ikke lov til å ta seg det hun kaller mat 😊 (Det er som regel en liten time fra hun kommer hjem til vi har middag, så behovet bør ikke være så innmari stort, men jeg mistenker det er pasta, pizza eller pizzasnurrer som gjelder.) Anonymkode: 448c3...810 1
AnonymBruker Skrevet i går, 21:17 #11 Skrevet i går, 21:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hender forresten også at jeg lager grov vaffelrøre og setter klar i kjøleskapet, så kan det bare stekes kjapt i vaffeljernet. Da er de grove med havregryn, cottage cheese, masse egg, gulrot og diverse i, men de sklir ned når de er nystekte, er populært! Anonymkode: 03289...627 Kan også ha vafler i fryseren som kan tines i mikroen på to min. Anonymkode: 7d47d...1ac
AnonymBruker Skrevet i går, 22:35 #12 Skrevet i går, 22:35 Her spiser vi også middag før kl 16. Men om de er sultne spiser de det resterende i matpakken, frukt eller yoghurt. Polarbrød eller en skive. Anonymkode: 17488...968 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Haha, Vi ble kalt inn på samtale på skolen da mellomste sønn i fortrolighet hadde fortalt læreren at vi aldri hadde mat hjemme🤣 dvs at mat var noe annet i hans øyne enn alle andres… sukk! De blir voksne altså… yngste (16) er jente og lager gjerne nudler, eggerøre, greier hun har sett på tiktok…wraps, frokostblanding, toast. Aldri vanlige skiver. Til nøds kan hun varme seg rundstykker. Anonymkode: 49990...70b Haha 😅😅😅😅 Ja da vet jeg hva jeg kan forvente 😅 Vi har nemlig aldri noe mat i huset her heller 🤪 Anonymkode: 87bd2...198 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden Middag. Han er mest sulten rett etter at han kommer hjem fra skolen. Vi bytter pp å lage middagsmat - den som kommer hjem først, lager mat, og alt er planlagt på forhånd. Hverken nudler eller rett i koppen er nok for en 16-åring som er på skolen i mange timer. Anonymkode: c5dcc...961 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Middag. Han er mest sulten rett etter at han kommer hjem fra skolen. Vi bytter pp å lage middagsmat - den som kommer hjem først, lager mat, og alt er planlagt på forhånd. Hverken nudler eller rett i koppen er nok for en 16-åring som er på skolen i mange timer. Anonymkode: c5dcc...961 Egentlig helt enig! Men jeg får ikke til middag før i 18 tiden, og derfor litt nysgjerrig på hva andre gjør. Akkurat nudler er drittmat, så det har vi aldri Anonymkode: 87bd2...198
Uanonym bruker Skrevet 14 timer siden #16 Skrevet 14 timer siden De lager seg som regel brødskiver, speilegg, nudler, middagsrester, havregrøt eller yoghurt med havregryn. Noen ganger smoothie hvis det ikke er så lenge til middag, evt. bare en frukt.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Skrevet 10 timer siden Han spiser lunsj på skolen, og vi har middag 1615. Vi voksne spiser heller ikke mellom lunsj og middag. Sunne, slanke og friske hele gjengen. Jeg lagde meg heller ikke mat etter skolen da jeg var ung. De fleste mennesker klarer seg helt fint med frokost, lunsj, middag og evt kveldsmat. Kan forstå behov for litt frukt eller en yoghurt om det er sen middag. Anonymkode: 47511...6b5
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden Hun lager gjerne ting hun finner i frysa , pizza , kjøttboller og pasta , pølser , nudler . Brød er visst ikke mat lenger 🙈 Anonymkode: 19f11...b7c
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden Her lager 13 åringen deg havregrøt de dagene med tidlig trening. Da blir nemlig middagen i 1930 tiden, etter dusjing . Anonymkode: 57031...6c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå