Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

sønnen vår trenger ny mobil, faren meet han skal få Iphone16, men jeg syns det blir for «råflott» å gi til en gutt på 13 (ungdomsskolen). 
Vil ikke være den som pusher på at gutta må hade nyeste modellene. Eller burde man kjøpe den så den holder en stund? 
faren får den til en veldig god pris pga jobben, så prisen er egentlig ikke det store problemet her. 

Anonymkode: fcbf0...b48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nokia 3210 

Anonymkode: 16760...bd2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger mobil til meg selv og barn ut i fra bruks kriterier. 

Min tenåring har en kjempe dyr telefon. Grunnen til valget er ikke merket eller modellen ( tenåringen min bryr seg ikke). Jeg analyserte bruken og kjøpte den som traff punktene for behov. I tillegg valgte jeg en topp telefon som blir oppdatert i 7 år fremover. Min tenåring liker ikke å bytte telefon. 

Så de viktigste punktene var 

Svært god batteri tid.

Telefon som ikke blir raskt varm ved mye bruk.

Stor skjerm med god oppløsning da ungdommen glor for mye på skjermen og ellers har den for nærme øynene.

God skjerm for bruk i sterkt sol

Bra kamera (til min telefon var video kvaliteten og raw funksjon de viktigste punktene)

Pluss punkter.

At den har stylus da tenåringen illustrerer mye på tlf. 

Hvordan den image searcher.

Landet på samsung sin topp galaxy ultra til begge. Er fornøyd med valget og hadde råd til denne. Den er den som samsvarer best til våre behov. Har ikke behov til å bytte på lenge. Jeg bytter nok før tenåringen da jeg er mer avhengig av høy video kvalitet til jobb en ungdommen. Så når utviklingen er stor nok til at det er en tydelig forskjell på raw formatet i video så må jeg nok bytte selv om alt annet er bra. 

Eneste minus for telefonen er prisen. Men siden jeg har råd til det avgjør ikke det mitt valg. Det er kvaliteten og bruken. Det ungdommen bruker telefonen minst til er å ringe med. Gjør også en del lekser på telefonen så skjerm kvaliteten og denne stylus pennen er nyttig.

Jeg vil bare legge til at på alle områder i livet velger jeg aldri ting basert på kun merke. Heller ikke ungdommen. Kjøper vi dyre ting er det fordi vi ser verdien av varen til vårt personlig bruk og ikke som status symboler. Ungdommen har samme tankegang og det har aldri vært merke mas hos oss. 

Anonymkode: 52355...8e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...