AnonymBruker Skrevet 13. oktober #1 Skrevet 13. oktober Dere som har liv fulle av relasjoner som synes det er befriende å reise aleine i blant for å få en pause fra andres mas skjønner ikke. Jeg har ikke noen å reise med og vurderer å lyge å si jeg reiser med en venn. Anonymkode: 493b8...885 14
Million Skrevet 13. oktober #2 Skrevet 13. oktober Det er blitt mer og mer vanlig å reise alene. Mange gjør det. Det er kanskje litt dumt å begynne og lyve om det. Lett å rote seg bort i det og bli tatt i løgn, det er ikke så morsomt. Kan du ikke bare si at du reiser alene fordi du liker den store friheten det gir, frihet til å gjøre absolutt alt du vil uten å måtte spørre noen eller bli enig med noen andre først? Hvor reiser du når du reiser alene? 19 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #3 Skrevet 13. oktober Ser ikke hva som er flaut? Når jeg reiser alene er det ikke for å få pause fra andre, nei.... Det er fordi jeg har en mulighet, ofte gjennom jobb. En interesse mannen ikke har. Jeg reiser i morgen - alene, skal besøke noen. Ingen har spurt meg hva jeg skal, eller om mannen skal være med. Alt de har sagt i møtene jeg har hatt i dag er "kos deg!". Folk bryr seg ikke. Virkelig. Anonymkode: 24ab9...fac 11 8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #4 Skrevet 13. oktober Million skrev (15 minutter siden): Det er blitt mer og mer vanlig å reise alene. Mange gjør det. Det er kanskje litt dumt å begynne og lyve om det. Lett å rote seg bort i det og bli tatt i løgn, det er ikke så morsomt. Kan du ikke bare si at du reiser alene fordi du liker den store friheten det gir, frihet til å gjøre absolutt alt du vil uten å måtte spørre noen eller bli enig med noen andre først? Hvor reiser du når du reiser alene? Vet ikke. Er usikker på om jeg orker. Anonymkode: 493b8...885
homber Skrevet 13. oktober #5 Skrevet 13. oktober Utfordringen din er at du legger vekt på andres meninger om deg. Hvis noen forteller deg at de skal på ferie alene og du synes det virker rart, synes du det skal påvirke vedkommende på noen som helst måte? Nei din mening er din og er høyst irrelevant for alle andre. 10 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #6 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vet ikke. Er usikker på om jeg orker. Anonymkode: 493b8...885 Orker hva? Reise alene, eller si sannheten? Det er jo verre å lyve om det. Anonymkode: 1dea7...6b0
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #7 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Orker hva? Reise alene, eller si sannheten? Det er jo verre å lyve om det. Anonymkode: 1dea7...6b0 Om jeg orker å reise. Tragiske omstendigheter har gjort at jeg er aleine. Så usikker på om en ferie gir meg noe. Men kollegaer er begynt å lure på hvorfor jeg aldri finner på noe lenger. Anonymkode: 493b8...885 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #8 Skrevet 13. oktober Det er råkult synes jeg. Anonymkode: 2ed56...173 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #9 Skrevet 13. oktober Slutt da! Reise alene er bare kult! 💪 Anonymkode: 79e3b...04a 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #10 Skrevet 13. oktober Stå stødig! Det er flott at du tar deg ut på egenhånd, ikke alle har reisefølge og da er det bra å ha guts nok til at det ikke stopper en fra å reise, heia deg! Jeg ville ikke reagert med verken undring eller negativitet om noe sa de reiste aleine. Heller tatt av meg hatten. Kunne tenkt meg det selv, men må drasse med meg mannen🙂 Anonymkode: c3f78...0ef 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #11 Skrevet 13. oktober Synes du er tøff om du gjør det. Er alene og har aldri gjort det. Synes det virker trist. Så ikke blitt noe ferie her dessverre. Anonymkode: 1735e...4b0 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #12 Skrevet 13. oktober Jeg har akkurat planlagt neste års ferie og den er alene. Har ikke stort nettverk, og trives best på reise i eget tempo. Dette er jeg helt åpen om på jobbe og alle er støttende til tusen. Lurer derimot på hva de ville tenkt.om jeg ble tatt i å lyve på meg ting 😅 Anonymkode: 13ecb...387 7
Alice123 Skrevet 13. oktober #13 Skrevet 13. oktober Det er værre å lyve om at du reiser med noen, når du ikke gjør det. Kan garantere at omtent ingen tenker du er ensom fordi du skal på "langhelg i Roma" alene. Jeg reiser innimellom på ferie alene. Har mann og mange venner, men av og til passer det ikke for noen, og da drar jeg alene. Kjenner masse folk (familie, venner, kollegaer) som drar på ferie alene, har aldri tenkt noe annet enn at jeg unner dem en god tur. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #14 Skrevet 13. oktober Det er mer flaut med alle de voksne som ikke tør å reise alene. Folk sier jeg er "tøff" når jeg reiser til Stockholm og Køben, liksom. Anonymkode: 294f8...edd 10 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #15 Skrevet 13. oktober Høres ut som luksus spør du meg gift 3 barn ensom men aldri alene Anonymkode: 1bf2c...15e 1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 13. oktober #16 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som har liv fulle av relasjoner som synes det er befriende å reise aleine i blant for å få en pause fra andres mas skjønner ikke. Jeg har ikke noen å reise med og vurderer å lyge å si jeg reiser med en venn. Anonymkode: 493b8...885 Men hvem er det som bryr seg? 😅 Folk spør vel først og fremst «Hvordan har du hatt det?» og ikke «Hvem skal du reise sammen med?» 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #17 Skrevet 13. oktober Rødvinsfilosofen skrev (3 minutter siden): Men hvem er det som bryr seg? 😅 Folk spør vel først og fremst «Hvordan har du hatt det?» og ikke «Hvem skal du reise sammen med?» Enkelte tar det som en invitasjon til å bli med hvis man reiser alene. Anonymkode: 294f8...edd
Rødvinsfilosofen Skrevet 13. oktober #18 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enkelte tar det som en invitasjon til å bli med hvis man reiser alene. Anonymkode: 294f8...edd Men folk har jo stort sett et liv, en jobb de må søke om ferie fra, osv.? Gjør mye greier alene, har aldri opplevd at folk har invitert seg selv med på ferietur. Men jeg har kanskje ikke markedsført slikt god tid i forveien heller.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #19 Skrevet 13. oktober Jeg reiste kortere turer, for å bli mer komfortabel med å reise alene. Når du sier du ikke vet om du orker reise, men kolleger spør hvorfor du ikke finner på noe... Her må du bestemme deg, ønsker du reise? Eller vil du heller være hjemme? Ikke tenk på dette med relasjoner, men hva du ønsker. Jeg har ingen å reise med, men jeg ønsker reise. Så jeg velger reise alene. Samtidig bruker jeg nærområdet mye på sommeren, så om folk spør hva jeg gjorde i sommer, så utforsket jeg mye av Østmarka, både til fots og til vann. Så hvis du ønsker være hjemme, så finn deg en hobby eller to som gir deg gode opplevelser 😊 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er mer flaut med alle de voksne som ikke tør å reise alene. Folk sier jeg er "tøff" når jeg reiser til Stockholm og Køben, liksom. Anonymkode: 294f8...edd For noen som er ensom, så kan det være veldig vondt reise alene... AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Enkelte tar det som en invitasjon til å bli med hvis man reiser alene. Anonymkode: 294f8...edd Hvis man er ensom, og ønsker reise-selskap, så er det bare positivt. Det er ganske stor forskjell på det å reise alene fordi man ønsker, og det å reise alene fordi man ikke har noen å reise med... Anonymkode: ae9be...f02 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #20 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg reiste kortere turer, for å bli mer komfortabel med å reise alene. Når du sier du ikke vet om du orker reise, men kolleger spør hvorfor du ikke finner på noe... Her må du bestemme deg, ønsker du reise? Eller vil du heller være hjemme? Ikke tenk på dette med relasjoner, men hva du ønsker. Jeg har ingen å reise med, men jeg ønsker reise. Så jeg velger reise alene. Samtidig bruker jeg nærområdet mye på sommeren, så om folk spør hva jeg gjorde i sommer, så utforsket jeg mye av Østmarka, både til fots og til vann. Så hvis du ønsker være hjemme, så finn deg en hobby eller to som gir deg gode opplevelser 😊 For noen som er ensom, så kan det være veldig vondt reise alene... Hvis man er ensom, og ønsker reise-selskap, så er det bare positivt. Det er ganske stor forskjell på det å reise alene fordi man ønsker, og det å reise alene fordi man ikke har noen å reise med... Anonymkode: ae9be...f02 Gode poeng, hvilken av disse passer deg best ts? Eller vil du helst å fortsette være hjemme, men ikke ønsker at kollegaene skal tenke du er kjedelig? Hvis sistnevnte, så tror jeg mye har å gjøre med hvordan du svarer dem. Hvis de sier at du bare er hjemme, så kan du jo si "ja, og det er så deilig å være så glad i hjemmet mitt! Forstår ikke hvordan folk ønsker å bruke fridager borte fra hjemme, jeg ønsker bare å nyte det jeg har skapt der" eller noe slikt. Denne type selvtillit vil med det samme slå slike kommentarer bort for godt. Anonymkode: 1dea7...6b0 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå