umAxa Skrevet mandag kl. 15:29 #21 Skrevet mandag kl. 15:29 Trolltunge skrev (1 time siden): Her får du sikkert svaret biologi. Biologi pleier å være favoritt- begrunnelsen til en del menn, bare det er til fordel for egne preferanser, uansett hva de preferanser er og at de ikke nødvendigvis deles av andre menn så omfattende at dette åpenbart faktisk er biologisk for menn generelt. Det av biologiske årsaker som er betydelig mer logisk angående at kvinner selvfølgelig søker menn som evner å være god nok partner og eventuelt far, ikke bare for egen del, men fordi dette er særdeles vesentlig for eventuelle barn som kommer til også, det er derimot fort "urimelig " av oss kvinner. Forstå det den som kan. 😅 Jeg forstår faktisk ikke hva du mener, fordi du sammenligner menn sin preferanse for kvinner i tjue årene med.... ...kvinner som vil ha en mann som kan være en god far for eventuelle barn? Det sistnevnte kaller du for "urimelig" men hvordan kan det være "urimelig" å ønske seg en mann som også kan være en god far? Hva har det med temaets spørsmål å gjøre? 1
Trolltunge Skrevet mandag kl. 15:32 #22 Skrevet mandag kl. 15:32 umAxa skrev (1 minutt siden): Jeg forstår faktisk ikke hva du mener, fordi du sammenligner menn sin preferanse for kvinner i tjue årene med.... ...kvinner som vil ha en mann som kan være en god far for eventuelle barn? Det sistnevnte kaller du for "urimelig" men hvordan kan det være "urimelig" å ønske seg en mann som også kan være en god far? Hva har det med temaets spørsmål å gjøre? Tror du bør lese det jeg skrev en gang til. Det er ikke jeg som kaller det siste urimelig. Jeg mener det er ikke bare rimelig, men veldig viktig og vesentlig. 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:56 #23 Skrevet mandag kl. 15:56 Jeg var på datingapper som 34/35-åring og har samme erfaringen som du. Masse eldre menn som tok kontakt. Dette er min erfaring: 1) 45-50 åringen er nå endelig klar for barn, og må finne seg en kvinne som fremdeles er i fruktbar alder. 2) De på samme alder som meg, var livredde for kvinner som meg (som ville ha barn). Sikkert redd for stress og babytraps. 3) det er en del rare, umodne menn på appene. Allikevel var det en 3 år yngre mann som skulle fange mitt hjerte. Både moden, ordentlig, snill og med alt på stell. For han var ikke alder så viktig, men alle de andre tingene. Anonymkode: 34063...3c9 4 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:11 #24 Skrevet mandag kl. 16:11 At kvinnen er yngre er helt vanlig, men stor forskjell på å være litt yngre og veldig mye yngre. Det virker som mange automatisk tenker 20+ år yngre. Jeg er 4 år yngre enn nåværende samboer og i tidligere forhold var jeg 7 år yngre. På datingapper kan man lett få inntrykk av at menn ikke ønsker kvinner rundt sin egen alder, men tror nok det er fordi de er veldig synlige. Man blir gjerne kontaktet av endel menn uten bakkekontakt. Anonymkode: 1b4f5...68d 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:11 #25 Skrevet mandag kl. 18:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): At kvinnen er yngre er helt vanlig, men stor forskjell på å være litt yngre og veldig mye yngre. Det virker som mange automatisk tenker 20+ år yngre. Jeg er 4 år yngre enn nåværende samboer og i tidligere forhold var jeg 7 år yngre. På datingapper kan man lett få inntrykk av at menn ikke ønsker kvinner rundt sin egen alder, men tror nok det er fordi de er veldig synlige. Man blir gjerne kontaktet av endel menn uten bakkekontakt. Anonymkode: 1b4f5...68d Snittet er vel 3 år yngre på kvinner? I min omgangskrets er mannen 1-3 år yngre. Min mor har en mann 7-8 år yngre. Anonymkode: 3e729...896 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:41 #26 Skrevet mandag kl. 18:41 Det korte svaret: Biologi Anonymkode: 1db53...534 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:42 #27 Skrevet mandag kl. 18:42 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Snittet er vel 3 år yngre på kvinner? I min omgangskrets er mannen 1-3 år yngre. Min mor har en mann 7-8 år yngre. Anonymkode: 3e729...896 Ja, det har jeg også lest. Jeg vet egentlig bare om forhold der kvinnen er noen få år yngre, og det er vel det som fungerer best statistikk sett også. Anonymkode: 1b4f5...68d 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:50 #28 Skrevet mandag kl. 18:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er lov å gå etter det man finner attraktivt. Både for menn og kvinner. Er ikke umoden bare fordi man foretrekker noe sprettende enn hengende her og der. Anonymkode: 30226...1cf Man er umoden hvis det er det eneste kriteriet når man ser etter en partner. Anonymkode: 9eb4c...60a 3 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:52 #29 Skrevet mandag kl. 18:52 Som dame som har hatt eldre kjærester, så er det hovedsaklig fordi jevnaldrende ikke har vært interessert i et forhold... Anonymkode: 39a38...a6e 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:53 #30 Skrevet mandag kl. 18:53 Det korte svaret er, at dette er menn som ikke har utviklet seg mentalt de siste 10 årene. Noe som skjer med en del menn. Anonymkode: 4cfb7...971 3 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:54 #31 Skrevet mandag kl. 18:54 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som dame som har hatt eldre kjærester, så er det hovedsaklig fordi jevnaldrende ikke har vært interessert i et forhold... Anonymkode: 39a38...a6e Ja, og det skyldes ofte mentaliteten deres Anonymkode: 4cfb7...971
Nowayback Skrevet mandag kl. 19:02 #32 Skrevet mandag kl. 19:02 Jeg ville ikke klart å relatere meg selv til en 50-åring. Sofie Høgestøl er derimot min alder, men ikke helt min kopp te. Tror jeg hadde følt meg veldig dum i hennes selskap. Interessen min faller automatisk på de som er yngre enn meg. Bare å beklage hvis det støter noen, men sånn er det bare. 1
Nowayback Skrevet mandag kl. 19:03 #33 Skrevet mandag kl. 19:03 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det korte svaret er, at dette er menn som ikke har utviklet seg mentalt de siste 10 årene. Noe som skjer med en del menn. Anonymkode: 4cfb7...971 Sier du det samme om damene som går for yngre menn? 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:08 #34 Skrevet mandag kl. 19:08 Nowayback skrev (4 minutter siden): Sier du det samme om damene som går for yngre menn? Nei, da tenker jeg annet Anonymkode: 4cfb7...971 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:17 #35 Skrevet mandag kl. 19:17 Det er jo mye smartere og hyggeligere for kvinner over 40 med litt yngre menn da. Jeg forstår ikke hva som får kvinner til å gå med på å være sammen med en kar som er mer enn 6 - 7 år eldre enn henne. Anonymkode: 4b749...f02 7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:23 #36 Skrevet mandag kl. 19:23 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det har vel med urinstinktet å gjøre, at de finner unge, fruktbare kvinner mer attraktive? Synes det er ganske tåpelig da, når en i 50-åra nekter å date en på sin alder. Anonymkode: 194ee...61b Du gir forklaringen i først setning, så synes du at det som er naturlig, er tåpelig i andre setningen? Anonymkode: 0bfec...894
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:27 #37 Skrevet mandag kl. 19:27 Fordi de er mer attraktive og har mindre baggasje generelt sett. Anonymkode: 3d02a...cf7 2
Nowayback Skrevet mandag kl. 19:36 #38 Skrevet mandag kl. 19:36 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, da tenker jeg annet Anonymkode: 4cfb7...971 Da er du blåst. 1
Trolltunge Skrevet mandag kl. 19:51 #39 Skrevet mandag kl. 19:51 Nowayback skrev (44 minutter siden): Jeg ville ikke klart å relatere meg selv til en 50-åring. Sofie Høgestøl er derimot min alder, men ikke helt min kopp te. Tror jeg hadde følt meg veldig dum i hennes selskap. Interessen min faller automatisk på de som er yngre enn meg. Bare å beklage hvis det støter noen, men sånn er det bare. Hvorfor skulle det støte noen? Det er da i hovedsak menns utfordring dersom de kun finner mye yngre kvinner attraktive. Iallefall dersom de likevel klarer å oppføre seg anstendig mot yngre kvinner som ikke er interessert tilbake. Det er menn med urimelige og lite realistiske ønsker dette er et problem for. Det finnes ikke en kvinne som drømmer om mann som anser henne som for gammel, og dermed uattraktiv, så for oss kvinner er det ikke noe problem at noen menn gjør dette fryktelig vanskelig for SEG SELV. 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:00 #40 Skrevet mandag kl. 20:00 Om du forstår noe om kjønn ut ifra noe du har lest her på kg - vel da er du bare nok et offer for kgs sorte hull Anonymkode: 82147...f72 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå